כותרות אחרונות
Search

"פיליפ מוריס" אינטרנשיונל תרכוש את חברת יצרנית משאפי התרופות "Vectura Group plc" תמורת כ- 1.2 מיליארד דולר.

 

 

 

"פיליפ מוריס" אינטרנשיונל תרכוש את חברת יצרנית משאפי התרופות "Vectura Group plc" תמורת כ- 1.2 מיליארד דולר.

מדובר בהודעת רכישה שניה בחודש האחרון של "פיליפ מוריס" העולמית שמסתמנת כצעד משמעותי נוסף למימוש חזונה של החברה לעתיד ללא עשן ועמידה ביעד שהציבה לעצמה.

היעד, עד  2025, מרבית מהכנסותיה יגיעו ממוצרים שאינם סיגריות.

 

יאצק אולצ'אק, מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית: "אסטרטגיית התרחבות מעבר לתחום הניקוטין מבטאת שאיפה ברורה למינוף הניסיון שלנו בתחום טכנולוגיות השאיפה והאירוסוליזציה לתחומים סמוכים – ביניהם צריכת תרופות דרך מערכת הנשימה באופן עצמאי,  במטרה להגיע להכנסות נטו של 1 מיליארד דולר לפחות עד 2025".

 

קצת יותר משבוע לאחר שהודיעה על כוונתה לרכוש את חברת התרופות פרטין פארמה בסכום של 813 מיליון דולר, פיליפ מוריס אינטרנשיונל (PMI), מכפילה את שאיפותיה ומודיעה על הסכם רכישת יצרנית המשאפים Vectura Group plc. וזאת, במטרה להגיע לשנת 2025 כאשר מעל מ 50% מהכנסות החברה יגיעו ממוצרים שאינם סיגריות.

 

פיליפ מוריס אינטרנשיונל צפויה לרכוש את Vectura Group plc תמורת 852 מיליון ליש"ט (1.2 מיליארד דולר) במזומן. ההסדר מעמיד את בעלי המניות של ווקטורה בתור לקבל 150 פני למניה, מה שמסמן פרמיה של 46% על מחיר הסגירה של 103 פני בחברה ב -25 במאי.

 

PMI תממן את העסקה באמצעות מזומנים קיימים וצופה כי העסקה תיסגר במחצית השנייה של שנת 2021, כפוף לאישור הרשויות הרגולטוריות המתאימות. PMI צופה כי השפעת הרכישה על הרווח למניה לאחר דילול והתאמות עבור שנת 2021 במלואה לא תהיה משמעותית.

 

Vectura היא ספקית של פתרונות מתקדמים לצריכת תרופות בשאיפה. לחברה 13 מוצרי מפתח בשאיפה ו 7 מוצרי מפתח לא נשאפים המשווקים ע"י שותפות גלובליות גדולות בתחום הפרמצבטיקה, לצד תיק מגוון של שותפויות לייצור תרופות הנמצאות בשלב הפיתוח הקליני. בשנת 2020 עמדו הכנסותיה נטו של Vectura על 191 מיליון ליש"ט (כ-245 מיליון4 דולר ארה"ב). ערך העסקה מייצג כפולה של כמעט פי 14 מן הרווח של Vectura לפני פחת, הפחתות, הוצאות מימון ומיסים (EBITDA) בשנת 2020.

 

PMI מאמינה כי ביחד יש ביכולתן של החברות ליצור צינור מוצרים בבעלות מלאה על פני מגוון רחב של מגזרים בקטגוריות תרופות המרשם ותרופות ללא מרשם (OTC), אשר ישלימו את עסקי ה-CDMO (ארגון לפיתוח וייצור חוזים) והשירות שהיא מעניקה לבסיס הלקוחות הקיים שלה. PMI מאמינה, בנוסף, כי צינור טכנולוגיות ופיתוח האירוסוליזציה שמעבר לניקוטין ( "Beyond Nicotine") שלה יעניק לה יכולת חיזוי, יציבות וביטחון נוספים עבור העתיד של Vectura.

 

הרכישה של ווקטורה מסמנת את רכישת הפארמה השנייה של פיליפ מוריס בחודש. בתחילת  יולי, הודיעה פיליפ מוריס אינטרנשיונל , ​​כי תרכוש את פרטין פארמה בסכום של 813 מיליון דולר, במסגרתה תקבל PMI גישה לאתרי ייצור ופיתוח בדנמרק, קנדה והודו, שם מעסיקה פרטין קרוב ל- 900 עובדים.

 

יאצק אולצ'אק, מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית התייחס לנושא ואמר: "אסטרטגיית התרחבות מעבר לתחום הניקוטין עליה הכרזנו בפברואר,  מבטאת שאיפה ברורה למינוף הניסיון שלנו בתחום טכנולוגיות השאיפה והאירוסוליזציה לתחומים סמוכים – ביניהם צריכת תרופות דרך מערכת הנשימה באופן עצמאי,  במטרה להגיע להכנסות נטו של 1 מיליארד דולר לפחות עד 2025. רכישת Vectura, המגיעה לאחר ההסכם לרכישת Fertin Pharma עליו הכרזנו לאחרונה, תמקם אותנו בעמדה אשר תאפשר לנו להאיץ מסע זה באמצעות הרחבת היכולות שלנו בתחום המוצרים הרפואיים הנצרכים באמצעות שאיפה ודרך הפה, במטרה ליצור צמיחה ותשואות לטווח ארוך". עוד הוסיף אולצ'אק: "שוק התרופות הנשאפות הוא גדול וצומח בקצב מהיר, עם פוטנציאל משמעותי להתרחבות לתחומי שימוש נוספים. ל-PMI יש מחויבות למדע ולמשאבים פיננסיים הדרושים כדי להעניק לצוות המיומן של Vectura את הכוח לממש חזון שאפתני ארוך טווח. ביחד, PMI ו-Vectura תוכלנה להוביל קטגוריה גלובלית זו ולהביא תועלות למטופלים, לצרכנים, לבריאות הציבור ולחברה בכלל.