כותרות אחרונות
Search

ג'קי מוקמל יו"ר CBRE ישראל : "מגפת הקורונה" תגרום לפגיעה קשה בקרב חברות קטנות ובינוניות שקנו משרדים להשקעה.

 

מגפת הקורונה תגרום נזקים גדולים בענף במשרדים.

  ג'קי מוקמל יו"ר "CBRE" ישראל : "מגפת הקורונה" תגרום לפגיעה קשה בקרב חברות קטנות ובינוניות שקנו משרדים להשקעה.

 מוקמל : מגפת הקורונה הביאה לחרדה במקומות עבודה בחללים פתוחים עמוסי עובדים ותגרום לעזיבה גדולה של חברות שמשרדיהם ממוקמים בחללי עבודה משותפים ותחזיר את העובדים לחדרי משרדים סגורים.

 

צילום: יח"צ "CBRE" ישראל

 

ג'קי מוקמל יו"ר "CBRE" ישראל מציין : שחברות קטנות ובנוניות ששכרו משרדים להשכרה או להשקעה תוך ציפייה שענף המשרדים ימשיך לצמוח התעוררו לאחר תום מגפת הקורונה לתקופה חדשה של ירידה במחירים ופגיעה משמעותית באלה שקנו משרדים להשקעה.

 

מוקמל מעריך שחלק מהשוכרים יתקשו להחזיר משכנתאות שלקחו לצורך רכישת משרדים שציפו שהמחירים ימשיכו לעלות ועכשיו לא תהיה להם אפשרות להחזיר את הלוואות ומצד שני למצוא לקוחות להשכיר להם את שטחי המשרדים.

 

אין ספק שהמשבר העמוק בענף המשרדים יביא לפגיעה במחירי השכירות וזה לאחר מספר שנים שגרף מחירי השכירות למשרדים היה בעלייה והגיעה אף לשיא ומחירי השכירות למשרדים הגיע בתל אביב למקום ה- 15 ביוקר דמי השכירות לשטחי משרדים בערי המטרופולין בעולם.

 

הפגיעה הקשה ביותר בענף המשרדים תהיה בחללי עבודה משותפים, ענף שצמח בשנה אחרונה כמטאור ורק בתל אביב יש למעלה מ- 600,000 מ"ר של חללי עבודה משותפים פתוחים ומגפת הקורונה תגרום לפחד גדול של שוכרים לעבוד בחללי עבודה פתוחים וצפויה חזרה לחדרי עבודה נפרדים סגורים.

 

מוקמל מעריך שחברות גדולות יעדיפו לשכור בעתיד מתחמי עבודה הכוללים חדרים סגורים מחשש שנגיפים כמו הקורונה יחזרו בעתיד ויסכנו את העובדים.

 

ענף המשרדים יחזור לתקופה שלפני 10 שנים שכל עובד ועובד היה לו משרד פרטי ומובטח בפני מגע עם עובדים אחרים.