כותרות אחרונות
Search

הבורסה לניירות ערך וחברת "פיירבלוקס" בשיתוף פעולה פורץ דרך לפיתוח תחום הנכסים דיגיטליים בשוק ההון הישראלי.

 

 

הבורסה לניירות ערך וחברת "פיירבלוקס" בשיתוף פעולה פורץ דרך לפיתוח תחום הנכסים דיגיטליים בשוק ההון הישראלי.

החברות חתמו על הסכם אשר יבטיח, לראשונה בישראל, אספקת שירותים ומוצרים חדשניים בתחום הנכסים הדיגיטליים על גבי תשתית פיננסית מרכזית ומפוקחת.

 

 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב (הבורסה: ברסה) חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי פורץ דרך עם חברת "פיירבלוקס" (Fireblocks), יוניקורן ישראלי המספק פתרונות טכנולוגיים בקשר לנכסים דיגיטליים. באמצעות שיתוף הפעולה, החברות מתכוונות להנגיש לשוק הישראלי הצעת ערך ייחודית בתחום הנכסים הדיגיטליים ולראשונה לייצר מסגרת ייעודית מאובטחת, שקופה ומפוקחת עבור נכסים אלו. כך למשל, הבורסה תוכל להציע לגופים רלוונטיים שירותי משמורת למטבעות קריפטוגרפים ולנכסים דיגיטליים אחרים ובהמשך גם לקדם טוקניזציה של נכסים.

 

לחיבור בין הבורסה לחברת "פיירבלוקס" חשיבות יוצאת דופן לקידום החדשנות ולפיתוח שוק ההון הישראלי, זאת לאור ההזדמנויות הרבות הקיימות בתחום הנכסים הדיגיטליים והשפעתו על שווקי ההון.

 

החתימה על שיתוף הפעולה האסטרטגי נסמכת, בין היתר, על הצלחת פרוייקט "עדן" בו "פיירבלוקס" שימשה כשותפה טכנולוגית מובילה. פרוייקט "עדן" הינו יוזמה מהפכנית וחדשנית להנפקה וסליקה של אג"ח מדינה דיגיטלית על גבי פלטפורמת בלוקצ'יין ייעודית, פרי שיתוף פעולה של הבורסה ומשרד האוצר. פרוייקט "עדן" זכה לעניין רב משחקנים מובילים בשוק ההון המקומי והגלובלי וסלל את הדרך להמשך שיתוף הפעולה בין הבורסה לבין "פיירבלוקס".

 

המפתח לשימוש נרחב בטכנולוגיה המיושמת בעולמות הקריפטוגרפים – שילוב בין החדשנות של השוק הפרטי לבין הניסיון, המקצועיות והשקיפות הקיימים בשוק מוסדר ומפוקח.

 

שילוב ואיזון נכון בין פתרונות טכנולוגיים חדשניים לבין הידע, התהליכים והמנגנונים המקובלים בשווקי ההון המסורתיים והמפוקחים הופכים להיות קריטיים על-מנת לאפשר את היישום בפועל והשימוש של כלים חדשניים ומתקדמים באופן נרחב ובטוח לטובת הגברת התחרות, גיוון היצע המוצרים והנגשתם לציבור.

 

שילוב כוחות זה מתחדד על רקע קשיים לא מבוטלים שחווה תחום הנכסים הדיגיטליים, בדגש על שוק המטבעות הקריפטוגרפים, בחודשים האחרונים, בין אם בעקבות חוסר הבשלות של חלק מהפתרונות, פרקטיקות בעייתיות ולא מקובלות של שחקנים מסוימים, או עקב היעדר ידע וניסיון רלוונטיים של נותני שירותים לאורכה ורוחבה של שרשרת הערך.

 

אירועים אלו, לצד מהלכים אשר ננקטו על-ידי רגולטורים בישראל ובעולם במקביל וכתגובה להתפתחויות, מעצבים את עתידו של שוק הנכסים הדיגיטליים ומחזקים את הצורך לשלב בו גם את התהליכים ואת הניסיון הקיימים בשווקים המסורתיים המפוקחים על-מנת להבטיח את התפתחותו התקינה.

 

מיכאל שאולוב, שותף מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס: "פרוייקט "עדן" הינו שיתוף פעולה פורץ דרך עם הבורסה לניירות ערך ומהווה קפיצת מדרגה מרגשת בתחום הנכסים הדיגיטליים",  "זכינו באמונם של בנקים ומוסדות פיננסיים מהמובילים בעולם, ביניהם הבורסה לניירות ערך, אשר איפשרו לנו להפוך את האסטרטגיה למציאות. התעוזה של הבורסה בחקר ופיתוח מוצרים ושירותים בתחום הנכסים הדיגיטליים נוטעת כבר היום את היסודות העתידיים של כלכלת ישראל ופיירבלוקס שמחה על ההזדמנות שניתנה לה לספק את התשתית הדרושה והמומחיות הנחוצה להפיכת החזון למוצר בר-קיימא."

 

אורלי גרינפלד, סמנכ"לית מחלקת הסליקה בבורסה: "השותפות בין הבורסה לפיירבלוקס מייצגת קפיצת דרך משמעותית בנוף העולמי של תחום הנכסים הדיגיטליים. אנו נחושים להביא לשינוי משמעותי בדרך בה אנו פועלים ושיתוף הפעולה הנוכחי מבטא את מחויבותנו ליצירת פתרונות מאובטחים, מפוקחים וחדשניים עבור הלקוחות. הטכנולוגיה המתקדמת של "פיירבלוקס", עם הניסיון והמקצועיות של הבורסה, מאפשרת לנו להיות בחזית שוק ההון העתידי ולייצר אפשרויות בלתי מוגבלות בתחום הנכסים הדיגיטליים אשר יביאו לשינוי דרמטי, הן בהרגלי הצריכה של המשקיעים והן בהגברת התחרות והנגישות של שוק ההון לציבור".