כותרות אחרונות
Search

הושלמה בהצלחה הקמת מערך ה-"DR" בדואר ישראל.

 

 

הושלמה בהצלחה הקמת מערך ה-"DR" בדואר ישראל.

ההשקעה במהלך מעל 20 מיליון שקל

החברה הטמיעה פרויקט המשכיות עסקית במודל שירות DRaaS – DR as a Service של "Med1" ובהובלת חברת הייעוץ "Energy Team".

 

חברת דואר ישראל השלימה בימים אלה את הטמעת מערך ה- DR בחברה, שהוקם לראשונה בחברה. מדובר בפרויקט  רחב היקף, שהתבצע בשנתיים האחרונות, להקמת מערך מתקדם להמשכיות עסקית עבור דואר ישראל הכולל גם את מערכות בנק הדואר. הפרויקט יאפשר לחברה להמשיך ולהעניק שירות רציף במקרה של אסון פיזי או תקלה במערך המחשוב שלה. את הפרויקט, שהיקפו  מעל 20 מיליון שקל לעשר שנים, ליוותה חברת "Energy Team", המתמחה בשירותים בתחום התשתיות וההמשכיות העסקית, אשר זכתה במכרז לתכנון והובלת הפרויקט. מדובר בפתרון חדשני במודל שירות של DRaaS – DR as a Service  של Med1.  בחלק של חטיבת בנק הדואר הורחב ושופר מערך ה- DR ב-IBM .במקביל, בימים אלה מועבר כל מערך המחשוב של החברה לקריה הדוארית במודיעין.   

 

עדית חן – צילום: רמי זרנגר

 

עדית חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דואר ישראל: "מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל בארגונים מסדר הגודל של הדואר, שיאפשר לנו המשכיות עסקית בכל מצב. החלופה המקובלת כיום בארגונים דומים בגודל ובמורכבות, היא הקמה עצמית של הפתרון – באתר הלקוח או באירוח, כאשר המודל בו בחרנו DRaaS מציג תפיסה חדשנית, שמייתרת את הצורך שלנו לעסוק ברוב ההיבטים הטכנולוגיים, ולהסתמך על פתרון מוכח לשעת חירום". לדבריה, "הפרויקט הושלם בהתאם לתכולה ולוחות הזמנים המתוכננים, ועמד במדדי ההצלחה שתוקפו על ידי דואר ישראל במספר תרגולים של הוכחת יכולת להפעלת מערכות המידע מאתר ה-R".

 

חן ציינה עוד, כי: "הפרויקט כלל שיפור מערך ה- DR של חטיבת בנק הדואר בפלטפורמת MF ומערכות פתוחות וחיבורו לכדי מערך המשכיות אחד.  תצורת הפתרון הותאמה ליעדים העסקיים של דואר ישראל, תוך מתן מענה לכלל המערכות הקריטיות של הארגון, והמודל הנבחר יאפשר לדואר להשיג פתרון גמיש לשינויים, עם TTM מהיר לגידול עתידי, בSLA מיטבי – רמת עדכניות גבוהה של המידע, וזמני אישוש מידיים".

 

שי אמיר, מנהל התשתיות ומערך הסייבר של דואר ישראל: "היתרון המרכזי של הפתרון הוא זמינות מיידית של כוח מיחשוב שדרוש לנו בכל רגע נתון לצרכי חירום, אופטימיזציה טכנו-כלכלית והגמישות להתאים את הפתרון לצרכים העסקיים המשתנים של דואר ישראל, כגון: מתן מענה מהיר ל-DR של שירות חדש שמעלה החברה. לטובת מימוש הפרויקט השקענו מאות שעות עבודה בתכנון וניהול הפרויקט, והפעלנו את מגוון הצוותים הטכנולוגיים שלנו על מנת לוודא שלמות ואיכות הפתרון".

 

רועי פולניקוויאט, מנכ"ל חברת הייעוץ Energy Team, ציין: "בנינו בשיתוף דואר ישראל פתרון מקיף שיתאים עבור החברה, ולאחר בחינת חלופות בשיקולי איכות, קידמה טכנולוגית, מגמות השוק, ומודל TCO כלכלי, המלצנו לדואר לממש את הפרויקט על בסיס תפיסה חדשנית לנקודת הזמן של קבלת ההחלטה. דואר ישראל החליט לממש את החזון ולהוביל מודל DR מתקדם, כשירות DRaaS שנבחר על בסיס הרצון לקדם את הדואר טכנולוגית, לאפשר לו פתרון איכותי בTTM מהיר על פני שנים קדימה, ולמקד אותו בפיתוח עסקיו, על פני אחזקת תשתיות של אתר נוסף".

 

דואר ישראל הוא גוף עתיר מערכות מחשב ותשתיות מתקדמות, גוף הריטייל הגדול במדינה שמספק שירותים לשמונה מיליון לקוחות, 45 מיליון ביקורים פרונטליים בשנה, ומאות מיליוני פעולות מחשב בשנה. חטיבת בנק  הדואר מנהל מעל 500,000 חשבונות ונותן שירותים פיננסיים מגוונים לכלל האוכלוסיה . מערכות הדואר פועלות 24 שעות ביממה ומקיימות תקשורת עם הפלטפורמות הגדולות בעולם, עובדה שמחייבת רציפות שירותית מיטבית, ועל כן חשיבותו הגבוהה הפרויקט והניהול מוקפד שבוצע על ידי הדואר.