כותרות אחרונות
Search

הטכנולוגיה הישראלית מבית "HARMAN" ש "תפריע" לנהגים להירדם על ההגה.

מערכת התרעה לנהג עייף – צילום: "HARMAN"

 

הטכנולוגיה הישראלית ש "תפריע" לנהגים להירדם על ההגה.

"HARMAN" חשפה בתערוכת "CES" מערכת חישה למכוניות, שיכולה למדוד את קצב הלב והנשימות של הנהג.

 

"Harman", חברה בת בבעלות מלאה של "Samsung Electronics", המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים, חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס, מערכת המיועדת לשיפור בריאות ובטיחות הנהג והנוסעים בכלי רכב. פתרון ה- ReadyCare כולל, בין השאר מערכת ניטור נהג (DMS) שמשתמשת, בין השאר, במצלמות וברדאר – ללא מגע פיזי – שיכולה למדוד בצורה מדויקת את קצב הלב והנשימה של הנהג, נתון שיכול לסייע לזיהוי חריגות במצבו הבריאותי ואף יכולה להבחין האם דעתו של הנהג מוסחת מהדרך, את מידת עייפותו וריכוזו בכביש.

 

המערכת פותחה על ידי חברת "CAARESYS" הישראלית, חלוצת חיישני הרדאר בתאי הנהג, שנרכשה לא מכבר על ידי "Harman" ומהווה כיום חלק מחטיבת ה- ADAS/AD של החברה.

 

מערכת התרעה לנהג עייף – צילום: "HARMAN"

 

לדברי איליה סלואוץ, לשעבר מייסד שותף ומנכ"ל "CAARESYS" וכיום דירקטור בחטיבת ה- "ADAS"  (מערכות סיוע מתקדמות לרכב) של Harman ישראל, בהתאם לאבחון הנהג, המערכת יכולה להפעיל שורה של גירויים יזומים, כמו הגברת ווליום מוסיקה – בתוך הרכב – שיחזירו את הנהג ל״איפוס, ל״עורר״ אותו ולהוציאו מהמצב שמפריע לנהיגה.

 

איליה סלואוץ, לשעבר מייסד שותף ומנכ"ל "CAARESYS" וכיום דירקטור בחטיבת ה- "ADAS": "הטכנולוגיה שפיתחנו אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ׳רגוע׳ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. באמצעות זיהוי גורמי לחץ בזמן אמת כמו פקקים, או מזג אוויר והתאמת המסלול בהתאם, הפתרון יסייע בהפחתת מצב הלחץ או החרדה של הנהג".

 

מיכל גבע, מנכ״לית "Harman" ישראל –  צילום:  סמדר כפרי

 

מיכל גבע, מנכ״לית "Harman" ישראל, שהצוות של  "CAARESYS" הצטרף לשורותיה בהוד השרון: "הפתרון החדש מחזק את היצע הפתרונות שלנו לרכב, תוך התבססות על מכלות פתרונות תא הנהג הדיגיטלי ועל המערכות המתקדמות תומכות הנהיגה (ADAS) של Harman״,  ״ספקי צד שלישי ויצרני OEM יכולים כעת לשלב את המערכת כחלק מבניית ועיצוב תא הנהג במכוניות. היכולת לנטר ולקבל סימני חיים של הנהג והנוסעים כולל קבלת תובנות בזמן אמת  תאפשר להם להציע רמות חדשות של בטיחות, נוחות ורווחה ברכב בקו המוצרים ההולך וגדל שלה".

 

החברה לא ציינה איזה יצרנים מתכוונים לשלב את המערכת החדשה, אך בתערוכת המכוניות של צפון אמריקה הציגה לא מכבר חברת BMW את הטכנולוגיה כשהיא משולבת במכונית שלה.

 

אודות "HARMAN":

"HARMAN" מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). יותר מ-50 מיליון מכוניות על הכביש כיום מצוידות במערכות אודיו של "HARMAN" ומערכות רכב מחוברות ושרותי התוכנה של "HARMAN" מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 "HARMAN" הפכה לחברה בת בבעלות מלאה של Samsung Electronics Co., Ltd.