כותרות אחרונות
Search

כנסים, שולחנות עגולים ופרס מיוחד לשף אייל שני – הצלחה ליומה הראשון של ועידת ישראל לחקלאות.

פתיחת הועידה – צילום באדיבות ועידת ישראל לחקלאות

 

כנסים, שולחנות עגולים ופרס מיוחד לשף אייל שני – הצלחה ליומה הראשון של ועידת ישראל לחקלאות.

ממשבר המים, דרך ההתחממות הגלובלית ועד חקלאות אורגנית: יומה הראשון של ועידת ישראל לחקלאות במעלה החמישה כלל שלל נושאים, דיונים ומפגשים מעניינים. אות על תמיכה בחקלאות הישראלית קיבל אייל שני, פרס מפעל חיים הוענק לערן להב בן ה-86 על תרומתו הרבה לענף הדייג, מחר (חמישי) תינעל הועידה עם הענקת 'איש השנה' לחבר הכנסת מיכאל ביטון.

 

ועידת ישראל לחקלאות מעלה החמישה פאנלים מקצועיים שר החוץ אלי כהן – צילום באדיבות: ועידת ישראל לחקלאות  

 

מאות משתתפים, כנסים שונים, טקסים מרגשים ומפגש בין מקבלי ההחלטות ומובילי הדעה בחברה הישראלית – היום הראשון של ועידת ישראל לחקלאות, שנפתחה היום (רביעי) ותינעל מחר במעלה החמישה בסמוך לירושלים, היה גדוש ורווי באירועים בהשתתפות אלפי חקלאים ובכירים במשק הישראלי לרבות שר החוץ אלי כהן, שר החקלאות אבי דיכטר, יו"ר ועדת כספים משה גפני ועוד…

 

ועידת ישראל לחקלאות מעלה החמישה השר דיכטר – צילום באדיבות: ועידת ישראל לחקלאות

 

הוועידה נפתחה בלא פחות מ-18 שולחנות עגולים, בהם דנו במגוון נושאים בוערים ומשמעותיים בענף החקלאות: ממשבר המים, דרך שולחן ענף הירקות והפירות ועד זכויות הבן הממשיך מול המדינה; משולחן ענף הצאן, דרך החקלאות האורגנית ועד המשך הייצור החקלאי בחברה הערבית.

 

ועידת ישראל לחקלאות מעלה החמישה פאנלים מקצועיים – צילום באדיבות: ועידת ישראל לחקלאות

 

מושב הפתיחה עסק בגניבות החקלאיות: איך הן הפכו לבעיית משילות ואיך הממשלה והמרחב הכפרי משלבים ידיים לפתרון הבעיה שהפכה למכת מדינה. פרופסור נמרוד לוי מהמכללה האקדמית כינרת דיבר על משבר המזון העולמי במאה ה-21 ושמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנ"ט, סיפר בהרצאתו על ההתחממות הגלובלית ואיך יוצרים ודאות בעולם של אי ודאות. שיחות מעניינות היו גם עם יו"ר וועדת הכספים משה גפני ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום אבו וילן.

 

ועידת ישראל לחקלאות מעלה החמישה אות לשף אייל שני – צילום באדיבות: ועידת ישראל לחקלאות

 

פרס מיוחד קיבל השף אייל שני על תמיכה בתוצרת החקלאות הישראלית. שני, שמוכר באהבתו העזה לירקות ישראלים משובחים, משמש גם כשופט בתוכנית "מאסטר שף" והתוצרת הישראלית זכתה ממנו לא פעם לשבחים.

 

את יום הפתיחה נעל טקס מרגש, כשערן להב בן ה-86 מקיבוץ ניר דוד, החוקר ומפתח כבר עשרות שנים מכלואים של אמנונים, קיבל פרס מפעל חיים מיוחד על תרומתו הרבה ופעילותו רבת השנים לענף הדייג.  הוועידה תינעל מחר (חמישי) בבנייני האומה בירושלים, עם עוד אירועים וכנסים שונים. בכנסים ישתתפו שרים, חברי כנסת, ראשי גופים חקלאיים, חברות סטארטאפ, יזמים, בעלי עניין ואלפי חקלאים ישראליים.

 

פתיחת הועידה – צילום באדיבות ועידת ישראל לחקלאות

 

חיים אלוש, מנכ"ל ועידת ישראל לחקלאות, ציין: "ועידת ישראל לחקלאות הפכה למפגש השנתי המרכזי והחשוב של החקלאים ומקבלי ההחלטות, המקום ממנו יוצאים התובנות והמסרים לענף החקלאות באמצעות דיונים משמעותיים ושיח מכבד. די להביט על התקופה האחרונה כדי להבין את המשמעות האדירה של החקלאות הישראלית לעתיד מדינת ישראל".