כותרות אחרונות
Search

הכשרת מטפלים ואנשי מקצוע לסיוע למשפחות החטופים.!

 

 

הכשרת מטפלים ואנשי מקצוע לסיוע למשפחות החטופים.!

"ההתמודדויות והטראומה הנפשית של המשפחות נחשבות לקשות והמורכבות ביותר".

 

מדינת ישראל מתמודדת בימים אלו עם מספר נעדרים בהיקף נרחב.  מרגע ההיעדרות משפחת הנעדר והסביבה הקרובה לו מתמודדות עם אי ודאות קיצונית וחוסר אונים- וההשלכות וההתמודדות הנפשית היא עצומה, קשה ומייסרת.

 

בעקבות זאת, נוצר צורך מהותי בהכשרת מטפלים שיידעו לתת מענה מקצועי באופן ספציפי למשפחות שיקיריהם נחטף לרצועת עזה ומוחזק בימי חמאס. הענקת הכלים המתאימים למטפלים היא קריטית בטיפול ובליווי של בני המשפחות.

 

מזה 8 שנים גלית יצחקי -דרייזין, M.S.W, פסיכותרפיסטית יונגיאנית, פרופילאית  פלילית עובדת ולומדת את תחום הנעדרים, משפחותיהם והקהילה הקרובה, מתוך מטרה לתמוך ולסייע לנעדרים ומשפחותיהם בישראל הזקוקים לתמיכה ייחודית.

 

על כן, לאחר פרוץ הלחימה פנתה יצחקי – דרייזין לפרופ' קרן שלו , מנהלת המכון לחקר נעדרים- אוניברסיטת פורסמות באנגליה ויחד עם שותפים נוספים מומחים בתחום בזירה הבינלאומית, החלו להכשיר מטפלים ותיקים בתחום הטיפול הייחודי לנעדרים, משפחותיהם והסביבה הקרובה.

 

גלית יצחקי-דרייזין: "חשוב להבין שמקרה של משפחה שמתמודדת עם אדם שנעדר, נחטף ושלא יודעים מה עלה בגורלו מחייבת ליווי וטיפול ייעודי לבני המשפחה. במקרים מעין אלו-ההתמודדויות והטראומה הנפשית של המשפחות נחשבות לקשות והמורכבות ביותר. התמיכה המיידית באדם שסובל מהיעדרו של אדם יקר חשובה מאוד. בנוסף, גם חברי הקהילה יכולים לספק תמיכה משמעותית ולכן יש משנה חשיבות להקניית כלים בסיסים להתמודדות גם לחברי הקהילה ולסייע בידם במתן הכלים המתאימים. יש ידע נרחב בעולם בנושא וחשוב שיועבר לגורמים הרלוונטים- כולל ראשי רשויות והעוסקים בתחום."