כותרות אחרונות
Search

המיזם הקהילתי 'יריד המעצבים' המנגיש אופנה לפריפריה יתקיים ב-7 ערים בשבוע אחד!

יריד המעצבים – צילום: באדיבות יריד המעצבים של הצפון

 

המיזם הקהילתי 'יריד המעצבים' המנגיש אופנה לפריפריה יתקיים ב-7 ערים בשבוע אחד! 

יריד המעצבים שיוסד לפני כשש שנים בצפת מתרחב ויפעל ב 7 ערים שונות בתוך שבוע אחד ויאפשר לנשים להתחדש לפסח עם בגדי המעצבים המובילים ממש ליד הבית, כי גם לתושבות הפריפריה מגיע להנות ממעצבות מובילות, ממש ליד הבית. "הכוח הנשי מחולל שינוי"

 

שש שנים חלפו מאז היריד הראשון שייסדה יעל בן מויאל (27) אמא לחמישה מבר יוחאי, ילידת צפת, כחלק ממיזם קהילתי-חברתי שהגתה ברצון להנגיש את האופנה והמעצבים לנשות הפריפריה מהמגזר הדתי המקפידות על לבוש צנוע. היריד השנה מתרחב ובמקום אירוע בודד בצפת, לקראת הפסח היריד יגיע לשבעה מוקדים עם המעצבות המובילות.

 

המיזם המיוחד של: יעל בן מויאל – צילום: מיכל הידרומדיה

 

המיזם המיוחד של יעל בן מויאל, החל כאמור אי שם בשנת 2016 מתוך צורך קהילתי של נשות הפריפריה שהחליטה יעל לפתור באמצעות יצירת תוכן, תרבות, צרכנות ופנאי בגליל. אז, החליטה יחד עם בעלה לייסד את יריד המעצבים הראשון שהביא בשורה לתושבות הגליל. מאז האירוע התרחב מעט אך נותר באותו קונספט, "הכל נולד מצורך פרטי שלי, דיברתי עם חברות והבנתי שגם הן באותו מצב. אנחנו גרות בפריפריה וכל המעצבות המובילות במרכז אז או שמזמינות מהאינטרנט וזה אף פעם לא אותו דבר כי הבד שונה, המידה לא בדיוק וכו' או שנאלצות לקחת יום חופש ולנסוע לחפש פרטי אופנה" סיפרה יעל, "היריד ריכז בשנה הראשונה עשרות מעצבות, באו מאות נשים לראות ולרכוש, זו הייתה הצלחה והחלטנו לשכפל אותה שוב ושוב. בשנת הקורונה אפילו עשיתי את היריד בבית שלי. היריד נותן מענה לנשים בכלל ונשים דתיות בפרט כל אחת יכולה למצוא את עצמה כאן".

 

יריד המעצבים – צילום: באדיבות יריד המעצבים של הצפון

 

השנה כאמור החליטו ביריד המעצבים של הצפון להרחיב את הפעילות באופן ניכר גם מבחינת מספר המוקדים וגם מבחינת מספר המעצבות כאשר השנה יאגד  היריד למעלה מ 45 מעצבות מובילות בתחום האופנה, עיצוב הבית וכו', בין הייתר מדובר בשמות מובילים כמו הודולה, הדס עיצוב אופנה, הדרא, שדה בר, אתכסיא, עדי שרעבי, רני, גודי, רותה, בוטיק רותיק,  סטודיו טנא, זוהר אריאל, אביה ששון ועוד…

 

המיזם המיוחד של: יעל בן מויאל – צילום: מיכל הידרומדיה

 

מסבירה יעל שאיינה מתכוונת להתלונן: "בתוך שבוע אחד בלבד יתקיימו שבעה ירידים  מהגליל והעמקים ועד לחריש בכל המרחב.  אנחנו מתחילים ב 4.4 ביריד בעפולה, למחרת נעלה לצפת, ב 6.4 בקצרין, למחרת בטבריה, למחרת במעלות ב 10.4 בקריית שמונה ואת היריד השנה ננעל ב 11.4 בחריש, "אני מאמינה שהבחירה להישאר ולגור בצפון מושפעת רבות מהעושר והמגוון התרבותי, תרבות זה מה שיש אחרי שחוזרים מהעבודה- המעבר שהוא לנשמה. ואנחנו דואגים להביא לאישה יום שהוא כולו  פינוק והשקעה בעצמה, זמן איכות והנאה קרוב לבית עם כל מה שהיא רוצה וצריכה לעצמה ולמשפחה לחג. אני מאמינה שאם אין – לא מתלוננים, פשוט מייצרים – והירידים הם מענה שנולד מתוך הקשבה לצורך".

 

יריד המעצבים – צילום: באדיבות יריד המעצבים של הצפון

 

לירידים עד כה הגיעו כבר למעלה מ 5,000 נשים מאזור הצפון, על פי הערכות השנה לאור הפריסה למוקדים השונים המספר צפוי להכפיל את עצמו.

 

יריד המעצבים – צילום: באדיבות יריד המעצבים של הצפון