כותרות אחרונות
Search

הצעה לסיור מיוחד וייחודי בירושלים !

צילום: משה כהן

 

הצעה לסיור מיוחד וייחודי בירושלים !

הסיור יכול להתחיל בבית מורשת בגין, משם ברגל דרך מסלול החנוכיות לבית פלוגת הכותל, משם בנסיעה לגן הבוטני ומסיימים בפסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית בית מזיא (רחוב מסילת שירים 18) ירושלים. אפשרי לעשות את כל המסלול, או להגיע רק לאחד או יותר מאותם המקומות המוזכרים.

 

מוזיאון מנחם בגין- מסע אורקולי חוויתי ומרגש בעקבות חייו של מנהיג.

אל מול חומות העיר העתיקה, שוכן מרכז מורשת מנחם בגין ובו מוזיאון בעל חוויה אורקולית ייחודית המזמנת מפגש מרגש עם אחד הפרקים החשובים בתולדות המדינה תוך היכרות עם דמותו של מנחם בגין, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

 

מרכז מורשת מנחם בגין  – צילום: משה כהן

 

מוזיאון מנחם בגין הינו חוויה אורקולית רב חושית בלתי שגרתית הלוקחת את המבקרים למסע מרתק בזמן אל חייו של אחד המנהיגים הבולטים בהיסטוריה של המדינה. החוויה פונה אל כל החושים של המבקר באמצעות סרטים נדירים, מסכי מגע אינטראקטיביים, פס קול מלווה , תאורה דרמטית ומכלול שחזורים ופריטים מקוריים.

 

עבור מבקרים רבים המוזיאון אינו מוזיאון היסטורי, אלא מחזיר אותם אל ההיסטוריה הפרטית שלהם אותם הם חוו והכירו ואותם הם חווים עד היום. רבים מהמבקרים יוצאים מהמוזיאון כאשר הם מנגבים את  דמעותיהם בעוד הם נזכרים במפגש האישי שלהם עם מנחם בגין במסגרת חברותם באצ"ל, בבואם לכיכר לשמוע אותו נואם או ביושבם מול מקלט הטלוויזיה נרגשים בעת ביקורו ההיסטורי של נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בארץ.

 

עבור אחרים שאינם מכירים את מנחם בגין, השימוש של המוזיאון באמצעי מולטימדיה חדישים ובאפקטים מרהיבים, נותן הזדמנות נדירה למבקרים בו הכרות כמעט אישית עם דמות שלא הכירו כלל.

 

התצוגה במוזיאון הינה מעין מסע חוויתי בעקבות חייו של בגין. המוזיאון לוקח את המבקר למסע בזמן אל תחנות חייו של בגין. דרך סיפורו של המנהיג שסחף המונים, מזמן המוזיאון גם מפגש עם כמה מהרגעים הדרמטיים והמרגשים של מדינת ישראל. המוזיאון בבסיסו מחולק לארבעה חלקים. החלק הראשון של המוזיאון עוסק בתקופת ילדותו של בגין באירופה. בחלק זה של המוזיאון  מתואר גם סיפור מעצרו של מנחם בגין בשל פעילות ציונית, וניתן לראות שחזור של חקירתו של בגין על ידי הסובייטים.

 

החלק השני של המוזיאון מוקדש לתקופת הפיקוד על האצ"ל. בחלק זה מתוארות כמה מהפעולות המרכזיות של האצ"ל במאבק נגד הבריטים כגון: פיצוץ מלון המלך דוד, הפריצה לכלא עכו וכד'.

 

מרכז מורשת מנחם בגין – צילום: אבי בר

 

החלק הבא של המוזיאון מוקדש לשנים בהם היה מנחם בגין באופוזיציה. תחילה המבקרים מוזמנים לשבת בסלון משפחת בגין כפי שהיה ברחוב רוזנבאום 1 בתל-אביב ולאחר מכן מוזמנים להצטרף אל הכיכר לשמוע כמה מהנאומים המפורסמים של בגין. הפרק הרביעי מוקדש לפעילותו של מנחם בגין כראש ממשלה – הסכם השלום עם מצרים, קבלת פרס נובל לשלום, הפצצת הכור הגרעיני בעיראק ועוד…

 

המוזיאון מסתיים בשדרת המורשת המוקדשת למורשתו של מנחם בגין כפי שנלמדה הן מכתביו והן מפעילותו הציבורית במהלך השנים.

 

בנוסף לביקור במוזיאון מרכז בגין מהווה מרכז תרבותי ותיירותי שוקק חיים בירושלים. המקום מציע מגוון של פעילויות חוויתיות, אירועי תרבות, הרצאות וערבי שירה למגוון גילאים, לבודדים ולקבוצות, המתקיימים במרכז עצמו וברחבי הארץ בשלוחות המרכז השונות. בחופשות ניתן להצטרף לאחד מהסיורים התיאטרליים או המוזיקליים המתקיימים בסביבת המרכז.

במקום מתקיימות גם פעילויות חינוך מגוונות למערכת החינוך והביטחון, סדנאות לנוער מהארץ ומהתפוצות, פעילויות מחקר ולימוד לקבוצות שונות .

 

בשטח המרכז נמצא הגן הארכיאולוגי "כתף הינום".  כתף הינום מהווה חלק מטבעת הקברים ,הנקרופוליס, המקיפה את  ירושלים הקדומה. שמו ניתן לו עקב היותו צמוד לגיא בן הינום ממערב. באזור כולו נתגלו לא מעט מערכות קבורה המתוארכות לתקופת בית ראשון , ימי מלכי יהודה, לצד שרידי כנסייה ביזנטית, קברי פיר חצובים מהתקופה הרומית, ושדה של קבורה  של חיילי הלגיון הרומי העשירי. הממצא המרתק ביותר הינו מערת קבורה מתקופת בית ראשון הממחיש את תהליך הקבורה באותם הימים ובו נמצאה התגלית המרגשת והייחודית – גליל כסף עליו מופיע הפסוק המוכר לנו מתוך ברכת כהנים "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליו ויחנך וישם לך שלום" . זהו הטקסט המקראי הקדום ביותר שנמצא עד היום.

 

האתר שופץ לאחרונה על ידי מרכז מורשת בגין בשיתוף רשות העתיקות וקק"ל .בפארק ששופץ לצידו  שולבו שילוט מתאים ושבילי הליכה המחברים את האתר לרצף פארקים בין גן בלומפילד לגבעת התנ"ך.

הכניסה חופשית בין השעות 10-18:00, ימים א-ה

ניתן לתאם מראש כניסה מעבר לשעות הפעילות מול מרכז בבגין

הסיורים ניתנים במוזיאון בגין הם עברית ובאנגלית וניתן לקבל אוזניות גם לשפות ספרדית, צרפתית, רוסית וערבית.

המוזיאון הינו חוויה לכל המשפחה והביקור בו בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד.

אורך הסיור כ- 75 דקות. (זמן המתנה בין שני סיורים חצי שעה).

שעות פתיחה:
בימים א, ב, ד, ה,

בשעות 9:00-16:30
יום ג' 9:00-19:00
יום ו' 9:00-12:30

מחירים:
מבוגר: 25 ₪
אזרח ותיק, סטודנט, חייל, ילד: 20 ₪.
משפחה: זוג + ילד 1 – 65 ₪
             זוג + 2 ילדים- 70 ₪ כל ילד נוסף: 15 ₪
מבקר בקבוצה מעל 20 איש: 15 ₪. (גודל קבוצה עד 25 איש).
למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט שלנו או בדף הפייסבוק של המרכז

www.begincenter.org.il

למידע נוסף ולהזמנות: 025652011, 025652018

כתובתנו: רח' ש.א נכון 6 ירושלים (בין גן הפעמון לסינמטק)

 

80 שנה לאחר שנסגר בידי הבריטים – בית פלוגת הכותל פתוח לקהל הרחב

סיפורה של פלוגת הכותל במיצג מיוחד ומרגש ברובע היהודי בירושלים

 

מוזיאון בית פלוגת הכותל צילום: משה כהן

 

מוזיאון בית פלוגת הכותל, הנמצא באחריות מרכז מורשת בגין וממוקם ברובע היהודי חושף את סיפורה של פלוגת הכותל, שפעלה לשמירה על הכותל המערבי, במיצג מרגש ומיוחד.

 

המיצג שנחנך לפני כשנה ואורכו כ- 35 דקות, מביא לראשונה את סיפורה של פלוגות הכותל, סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. סיפורה של הפלוגה התחיל בשנת 1928, אז הגבילו הבריטים ששלטו בארץ את הקיום היהודי, עד כדי איסור תקיעה בשופר ליד הכותל המערבי, לאחר שהערבים התלוננו כי התקיעה פוגעת בקודשי האיסלאם. חבורת צעירים מתנועת הנוער בית"ר, שלימים הפכה לפלוגת הכותל, לקחה על עצמה להגניב בדרך לא דרך שופר ולקיים את המצווה מדי יום-כיפור גם אם זה לווה במעצרים ומאסרים.  חבורת הצעירים ספגה הצקות חוזרות ונשנות מהבריטים שהחשיבו אותם כמפירי חוק. בין השאר קציני המשטרה הבריטים נהגו לערוך חיפושים בבית הפלוגה והתרו בחברים בה שלא להניף את דגל הלאום.

 

כ- 80 שנה לאחר שנסגר בידי הבריטים, נפתח מוזיאון בית פלוגות הכותל הממוקם בלב הרובע היהודי וכיום הוא פתוח לקהל הרחב, ומביא את סיפור הגבורה של אותם צעירים חברי תנועת בית"ר והחלטתם לשהות דרך קבע בעיר העתיקה כדי להגביר את ביטחון תושבי הרובע היהודי. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש את הפלוגה למגורים, ומספר את קורותיהם של הנערים, שהיו יוצאים בבקרים לעבודתם ובלילה עסקו בגבורה באימונים צבאיים ושמירה על ביטחונם של היהודים שנהגו להתפלל ליד הכותל המערבי בכדי לשמור על הגחלת היהודית בירושלים בכלל ובכותל בפרט, עד שכבר לא הייתה להם ברירה והם הוצאו בכוח מהמקום.

 

המבקרים במוזיאון יעברו את המסלול הציוני ההיסטורי שמתחיל בתוקעי השופר, ממשיך בפלוגת הכותל עד לגבורת אנשי האצ"ל, תוך הבלטת מעשי הגבורה, הבחירה בחיים תחת סכנה מתמשכת, המאסרים, העימותים היום-יומיים עם האוכלוסייה הערבית והשלטון הבריטי מתוך אידיאולוגיה עמוקה.

 

עלות כניסה למוזיאון: 20 ₪ למבוגר, ילד/ אזרח ותיק/ נכה / כוחות הביטחון 15 ₪, מחיר מיוחד לקבוצות. משתתף בכרטיס ה Jticket של הרובע היהודי.

 

בית פלוגת הכותל , רחוב היהודים פינת פלוגת הכותל

להזמנת קבוצות והרשמה מראש:  מרכז מורשת בגין :025652011

hazmanot@begincenter.org.il

 

סיור בחממה הטרופית בגן הבוטני

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים, הוא פנינה יפיפייה של טבע מרהיב ופסטורלי בלב העיר. בגן פזורות בעונה הזו של השנה חלמוניות צהובות ונדירות. הגן הבוטני הגדול בישראל, המשתרע על פני שטח של כ- 150 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון, יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים צילום: אבי בר

 

כדי להספיק את כל השפע שיש לגן להציע עלינו על רכבת הגן שתיקח אותנו למסע עולמי מודרך ברחבי הגן, המחולק לשש חלקות גיאוגרפית המדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה; אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון. הרכבת כלולה בכרטיס הכניסה, וזמינה למבקרים בימים א'-ה' בכל שעה עגולה בכניסת הגן.

 

הסיור עם רכבת הגן עבר בחלקת דרום אפריקה המציגה טבע חורפי מרהיב בצבעי השלכת וגם פיסת ארכאולוגיה היסטורית; מערות קבורה עתיקות מימי בית המקדש השני. עצרנו להסבר קצר ליד צמח האלוי, צמח מוכר מאוד למשתמש הישראלי, שבדיוק התחיל לפורח ברוב תפארתו. צמח האלוי הוא סוג המכיל מגוון של צמחים, כאשר המפורסם ביניהם הוא האלוורה ממנו אנחנו מכינים תכשירים קוסמטיים ורפואיים.

 

לאחר שעברנו בחלקת דרום אפריקה, הגענו לחממה הטרופית שנפתחה לקהל הרחב לפני מספר שבועות,   לאחר שנה וחצי של עבודות שדרוגים בעלות של 7 מיליון ₪. החממה פתוחה לקהל הרחב בשני ורביעי בין השעות 14:00 עד 15:30 ומתקיימים בה סיורים מודרכים.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים צילום: אבי בר

 

הסיור בחממה מכניס אותנו לג'ונגל של צמחיה טרופית מהמם ביופיו, שם ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. הכניסה לחממה מתחילה דרך המבואה ומעליית גג מעוצבת בסגנון חממות מסורתיות. בחממה כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים. התצוגה היא לא של צמחים בעציצים, אלא של סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. בכל אזור יגלו המבקרים תהליכים אקולוגיים וביולוגיים אופייניים. בנוסף קיים גוף מים עם צמחי מים ואף שרידים של קולומבריום עתיק החצוב בסלע ונחשף במקום בעת הבנייה ומתוארך לימי בית שני. בתוך גומחות היונים שלו נשתלו מינים שונים של צמחי סטפליות בשרניות שיוצרות מראה מיוחד. באזור הטרופי נחשפנו ליער הגשם המיוחד ובו עצים גבוהים, מטפסים וצמחים הגדלים על העצים. כל אלה נראים בגובה העיניים בשביל החממה המיוחד והמוגהה. כאן תוכלו ליהנות מסחלבים ססגוניים, שרכים מיוחדים, אשכולות ענקיים של בננות ועוד ועוד. כ-350 צמחים שונים כבר משגשים בחממה. באזור המדברי גילנו כמה מהצמחים המיוחדים בעולם והתאמותיהם לתנאי אי ודאות ויובש קיצוניים, ביניהם הצמרורה עם פרחי תכלת יפהפיים, שושנת יריחו שגופה הוא מד גשם המשחרר זרעים רק לאחר 10 מ"מ גשם ויותר, שיחי משפחת הבושמיים בעלי פירות ריחניים מהם מפיקים את הבשמים הטובים בעולם ועוד…

 

בחממה הטרופית קיבלנו הסבר על השימוש בחממה ככלי חינוכי במחלקת החינוך וקבוצות ובודדים המבקרים בחממה, וכיצד מחלקת החינוך אחראית לחבר בין מבקרי הגן לעולם המיוחד והמגוון של הצומח בפרט והטבע, האקולוגיה וקיימות ככלל. לקינוח שמענו הסבר על קמפיין חדש שמוביל הגן, להצלת פרחי בר נכחדים בא"י המוקדש לנחמה ריבלין ז"ל,  אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע.  

 

עובדי הגן הבוטני, יחד עם עשרות מתנדבים מכל רחבי המדינה, סיימו לאחרונה מלאכת איסוף של מאות אלפי זרעים של פרחי בר אלו. כל הזרעים הללו נובטים בקלות, בעלי פריחה בולטת ויפה וחסכני מים המתאימים לכל גינה. מטרת המיזם היא לאפשר לכל אחת ואחד לשלב את פרחי הבר בגינות הביתיות ובכך להנגיש ולעודד לאהבת הטבע הארץ ישראלי. כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה האקולוגית, המאפשר המשך הנאה לדורות הבאים.הזרעים נאספו, נוקו ונארזו על ידי אנשים מהקהילות הירושלמיות המגוונות, אשר המשותף לכולם היא אהבת הטבע והאדם. השותפים בפרויקט הינם ידידי הגן הבוטני, מתנדבי קהילת הגן, אנשים בעלי צרכים מיוחדים (אלו"ט ורעות), צעירים בשירות לאומי, צה"ל וצוות הגן הבוטני. השנה נארזו כ-12,000 שקיות זרעים, אותם יהיה ניתן לשתול באדניות, בגינות ובכניסות לבתים.

 

שתינו בהנאה סיידר ופירות העונה, קיבלנו גם שקית של זרעים מתנה וסיימנו את הסיור עם רכבת הגן ועוד קצת מראות מרהיבים כמו חלמוניות נדירות.

 

 

פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית

3-10.12.2019, ה'-יב כסלו תש"פ

מנהלת אמנותית אסנת גיספאן

בית מזיא (רחוב מסילת שירים 18) ירושלים

 

 

 

לקראת הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית בהפקת קבוצת התיאטרון הירושלמי שיפתח ב-3.12 בירושלים הגענו לבית מזיא לקבל טעימה מהחזרות למופע הפתיחה  "רגע, רגע" – מופע מוזיקלי תיאטרלי, יצירתו של הבמאי שחף ברגר, בבכורה עולמית המספר את סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב.

 

נפגשנו עם הבמאי שחף ברגר והשחקנים, וקיבלנו סקירה מפי אסנת גיספאן, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, שסיפרה כי הפסטיבל חגג שלוש שנים מוצלחות במיוחד, דרך מפגש בין יוצרים מתחומי התיאטרון, הקולנוע, המוזיקה, המחול והספרות, ובין קהל שזוכה להזדמנות מרחיבת לב, להיחשף, לחשוב שוב ולחוות. גם השנה מביא הפסטיבל את מיטב האמנים, ההצגות והמופעים לקהל הרחב.

 

עוד סיפרה אסנת גיספאן כי "לפני למעלה מארבע שנים התחלנו לגלגל את הרעיון של פסטיבל שיביא לקדמת הבמה את הדיאלוג בין דתיים לחילוניים ויקדם את השיח באמצעות תרבות ואמנות לעיתים קלאסית ולעיתים חוצפנית ונועזת. היה חשוב לנו להשמיע סיפורים, תרבויות וקולות אחרים הקשורים לנושא. גם השנה יצרנו תכנית מסעירה וחוויה אמנותית משמעותית שתמשך שמונה ימים. כל מופע בפסטיבל מספר סיפור אחר ומציג שאלות המעסיקות אותנו כחברה יהודית-ישראלית. בארצות הגולה היה מעניין אם אנחנו יהודים או לא, בארץ אנחנו עושים בידולים: חילוניים, דתיים, דתי לייט, חרדלים. בפסטיבל כל אמן בא לספר את הסיפור שלו. הפסטיבל מיועד למגוון קבוצות ומגזרים ואני בטוחה כי כל אחד ימצא בפסטיבל מופע המדבר בקולו".

 

בנוסף למדנו להכיר את קבוצת התיאטרון הירושלמי העוסקת ביצירה כבר למעלה משלושה עשורים, תוך הקשבה ובחינת המקורות היהודיים כמקורות השראה. בתחילת הדרך, סיפרה אסנת גיספאן, הייתה הקבוצה חלוצה בתחומה. כיום, אמנים רבים יוצרים בהשפעת ובהשראת מקורות מהתרבות היהודית, הקדומה והעכשווית. וכי הרעיון להפגיש תחת קורת התיאטרון הירושלמי את כל היוצרים האלה, בא מתוך רצון לבחון את שיתופי הפעולה, את התנועה בין מופע אחד לשני, את שימת הדגש על ההיכרות עם האחר ללא פחד ממנו, ללא הדרתו.

סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב. צילום: אבי בר

 

על הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית: בפסטיבל השנה יקחו חלק למעלה ממאה אמנים בויוזמת קבוצת התיאטרון הירושלמי. בפסטיבל, שיתקיים זו השנה הרביעית, 8 ימים של חגיגה תרבותית-אמנותית במהלכם יוזמן הקהל הרחב לשלל מופעי אמן, הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות, הופעות בכורה, הצגות, פרפורמנס, מופעים בינלאומיים ועוד ועוד…

 

החל מה-3 ועד ה-10 בדצמבר מתוכננת למבקרי ואורחי הפסטיבל חווייה תרבותית ייחודית בתכנים המשלבים את תחומי אמנויות הבמה השונים: מוזיקה, מחול, תיאטרון, פרפורמנס, וידיאו ארט, מפגשים מרתקים ועוד…

 

בין הבולטים במופעי הפסטיבל השנה: 

את הפסטיבל יפתח כאמור המופע רגע רגע עם שיריו של סשה ארגוב.

האמן והזמר דני בסן במופע מיוחד לפסטיבל – מופע רוקנרול חדש עם השירים המוכרים והטובים מתקופת להקת תיסלם: הילד שבי, לראות אותה היום, דרכינו, יש לך אותי, ככלות הקול והתמונה, אין עוד יום, רוח מן הים, רואים רחוק רואים שקוף, קח לך אישה, כשאת בוכה את לא יפה, רוקנרול, חצבים פורחים – לכל שיר יש סיבה. במופע  ישולבו הסיפורים מאחורי השירים.

 

מברזיל תתארח בפסטיבל ההצגה 'אהבה קשה' , הפקה של תיאטרון Morentr Forte . עפ"י מחזה של מוטי לרנר – סיפור אנושי הבוחן את השסע בין חילוניים לחרדים דרך סיפור אהבה – חנה וצבי גדלו בקהילה החרדית בשכונת מאה שערים בירושלים והתחתנו בשידוך כשהגיעו לפרקם. הנישואין הסתיימו כאשר החליט צבי לנטוש את העולם הדתי ולבנות לעצמו חיים חדשים בתל אביב החילונית. אחרי 20 שנה של גירושים טראומטיים, נפגשים שוב חנה וצבי למפגש מחודש שכפה עליהם הגורל ונאלצים שוב להתעמת עם האהבה, התשוקה והאמונה שלא פגה.

 

סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב. צילום: אבי בר

 

לאחר ההצגה מוזמנים הצופים לפאנל בנושא בהשתתפות היוצרים והשחקנים..

 

אורחים נוספים בפסטיבל, מפראג שבצ'כיה בבכורה ישראלית להצגה "מאדאם רובינשטיין" קומדיה נוצצת על השמות והפרצופים שמאחורי עולם הזוהר ואימפריות הקוסמטיקה של שתי הנשים המצליחות אך יריבות הלנה רובינשטיין ואליזבת ארדן. הפקה של STUDIO DVA DIVADLO PRODUCE

 

ערב חד פעמי מיוחד לפסטיבל – "משיח באור אחר" –במהלכו מוזמן הקהל לחוות מוזיקה קלאסית במיטבה עם טוויסט. קרה לכם פעם שעמדתם בקונצרט של מוסיקה קלאסית וכמו במופע רוק רציתם לרקוד? להריע? להשתתף ולהגיב? הזדמנות נדירה להיות חלק בלתי נפרד מהקונצרט.

 

בכורה ישראלית לפרפורמנס 'אחרי הפיצוץ' – מחקר אקספרימנטלי, בשיתוף הקהל, המתבונן על התפוררות הדימוי האינדיבידואלי במאה ה-21 ובוחן האם האמנות יכולה להיות מדורת השבט העכשווית. הקהל מוזמן להגיע בבגדים נוחים, לחדד את כל החושים ולהתכונן לפולחן שהוא חווייה של פעם בחיים.

 

לאחר שצברה מעריצים בכל המזרח התיכון, תגיע המוסיקאית והזמרת מגי היקרי למופע עכשווי מיוחד – קולאז' מוזיקלי ו-ויזואלי של סוו'אג מזרחי מערבי. מידל איסט מתובל בעראב ביט.

 

במסגרת המופעים לכל המשפחה – לאחר סיבוב הופעות מוצלח בחו"ל יעלו חברי תיאטרון מחול של להקת נדין בומר סאטירה מופלאה על משחק כדורגל וסיטואציות מהמגרש.    

 

והמופע נר קטן, מופע חדש של פרופ' זאב קיציס והלובלין בלוז במוזיקה וסיפורי חסידים.

 

עוד בפסטיבל: הדר גלרון בבכורה ירושלמית להצגה שגרפה שבחים רבים – "שריקה", מופע הומוריסטי מיוחד – שיח חירשים בביצוע קומיקאים חירשים, קבלת שבת עם ההרכב 'יוסף ואחד',  'חלילה' הצגה חדשה של קבוצת התיאו-טרון מטעם תיאטרון החאן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת יארחו את המוזיקאי הידוע דניאל זמיר לערב המשלב צ'לו ותופים, מוסיקה קלאסית, ג'אז ורוקנרול ועוד ועוד…

 

  

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:

www.tcj.org.il

02-6244584-6

www.bimot.co.il

ובטלפון 6226*

תכניית הפסטיבל: https://www.tcj.org.il

 

 לאתר פסטיבל יהודי עכשווי לתרבות ומורשת לחץ כאן