כותרות אחרונות
Search

הנשיא יצחק הרצוג, בועז לוי איילין טולדנו דודי רונן ועוד בטקס יום השואה הבינלאומי של עמותת "שגרירי זיכרון בגוף ראשון."

מימין: בועז לוי ודודי רונן – צילום: אמילי טומשפולסקי

 

טקס יום השואה הבינלאומי של עמותת "שגרירי זיכרון בגוף ראשון".

השתתפו בטקס: הנשיא יצחק הרצוג, בועז לוי איילין טולדנו דודי רונן ועודרבים וטובים

"עלינו לספר את שראו עינינו רק כדי שמצפונם של בני האדם ישאר דרוך וערני וכדי שלעולם לא ישובו לדבר על השמדת עם", כך פתח הנשיא יצחק הרצוג את טקס יום השואה הבינלאומי שקיימה עמותת "שגרירי זיכרון בגוף ראשון", הפועלת להנצחת זיכרון השואה. בנאומו המוקלט, בחר הנשיא לצטט את פרימו לוי הסופר היהודי איטלקי שורד השואה והוסיף כי  ה- 7.10 – הטבח הגדול ביותר ביהודים מאז מלחה"ע ה- 2 הזכיר לנו עד כמה חשוב להיאבק על זיכרון השואה.

טקס העמותה התקיים ב"בית העם" בירושלים המקום בו נשפט אייכמן  לפני כ 60 שנה והוא פתח את אירועי יום השואה הבינלאומי החל ב- 27.1.

 

מימין: בועז לוי ודודי רונן – צילום: אמילי טומשפולסקי

 

עמותת "שגרירי זיכרון בגוף ראשון" המשמרת את זכרון שורדי השואה, פתחה אמש את אירועי יום השואה הבינלאומי,, באירוע מרגש שהתקיים בבית העם בירושלים, שם נשפט אייכמן לפני כ- 60 שנה.

 

השנה, שבה האנטישמיות מרימה ראש ולנוכח גידול של מאות ואלפי אחוזים באירועים אנטישמיים ברחבי העולם, וביתר שאת אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר, הטקס קיבל משמעות יתירה מתוך ההבנה שיש להדהד את סיפורי שורדי השואה וחסידי אומות העולם, על מנת שזו לא תחזור על עצמה בשום פורמט ואופן.

 

פנחס דודי וירדנה רונן – צילום: אמילי טומשפולסקי 

 

הטקס נפתח בנאומו המוקלט של הנשיא יצחק הרצוג במשפט: "עלינו לספר את שראו עינינו רק כדי שמצפונם של בני האדם ישאר דרוך וערני וכדי שלעולם לא ישובו לדבר על השמדת עם", ציטוט מדבריו של פרימו לוי, הסופר היהודי איטלקי ואסיר אושוויץ מס' 174517."

 

עוד הוא הוסיף הנשיא: והנה ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אנו עומדים יחד כואבים והמומים כשפצעי טבח ה- 7.10, שמחת תורה, שותתים בלבבותינו, בתינו שרופים ונטושים, חטופינו עדיין בשבי והלב של כולנו שבור ואבל. ב- 7.10 קיבלנו תזכורות חשובות למה שחשוב והכרחי לקיומינו".

 

לבסוף ציין הנשיא לשבח את פעילות העמותה ואת יוזמתו של דודי רונן, מייסד העמותה, שהאני מאמין שלה דואג לכך שיהיה מי שיזכור ויספר בגוף ראשון גם לדורות הבאים. לדאוג שלא ישכחו מהסיבה הפשוטה שזו הדרך היחידה לבנות עתיד.

 

אורלי פייינגזיכט דודי רונן ושירלי יחילביץ – צילום: אמילי טומשפולסקי

 

בועז לוי, מנכ"ל התעשיה האווירית, שכבר הכשירה כ-64 מעובדיה לשמש כשגרירי זיכרון ציין בדבריו:  "היום בירושלים, עיר הבירה של ישראל, אנחנו מציינים ביחד את יום השואה הבין לאומי. 80 שנה אחרי, שוב אנחנו עומדים בפני מציאות שמשתנה, מציאות שמציבה טראומה ישראלית חדשה. יותר ממאה ימים עברו מאז ה- 7.10 ואנו עדים למתקפה אנטישמית חסרת תקדים וחוצת גבולות על זכותו של העם היהודי לבית לאומי, על עצם קיומנו במדינת ישראל. בהפגנות רבות משתתפים, נשמעות קריאות להשמדתנו, כאילו היינו באותם ימים של מלחמת העולם השנייה ואנחנו, אשר קמנו כעם מהשואה אל עבר תקומה, עומדים גם היום על המשמר ונלחמים על צדקת קיומנו, שוב."

 

הוסיף בועז לוי: "אומרים שעלינו "לזכור ולא לשכוח". האירועים של החודשים האחרונים מדגישים ביתר שאת את האחריות  המוטלת עלינו- אחריות שקיומנו תלוי בה, קיומנו תלוי בשימור הזיכרון, מניעת סילופו והנחלתו לדורות הבאים. ולכן אנחנו בתעשייה האווירית הולכים יד ביד עם האחריות הזו ושמחים על שיתוף הפעולה עם העמותה "שגרירי זיכרון בגוף ראשון". בזכות שיתוף הפעולה, הכשרנו עד היום שישים וארבעה שגרירי זיכרון  בתעשייה האווירית אשר מקיימים את האחריות הזו באופן פעיל, יום יום בחצרות החברה ומחוצה לה, היכן שיידרש."

 

במהלך האירוע הוצגו, על ידי שגרירי העמותה, שישה קטעי סיפורים של שורדי שואה וחסידי אומות עולם שבוצעו בגוף ראשון, בין הסיפורים שולבו  קטעי מוזיקה של נגני הסימפונית ירושלים ושירה של מקהלת נווה-שיר וכן עלתה לבמה שורדת השואה שולמית שולץ שדברה על חשיבות המשכיות הסיפור מדור לדור ובגוף ראשון.

 

איילין טולדני ודודי רונן – צילום: אמילי טומשפולסקי

 

אודות העמותה:

עמותת שגרירי "זכרון בגוף ראשון", שהוקמה לפני 6 שנים על ידי דודי רונן (דור שני לשואה), לקחה על עצמה לשמר את זיכרון השואה הקולקטיבי באמצעות סיפורים אישיים המסופרים בגוף ראשון.

 

דודי רונן מספר בגוף ראשון את סיפורו של אביו פנחס, ששרד את השואה כילד.

 

בשנים האחרונות הוכשרו קרוב ל 700 שגרירי זיכרון, אשר מספרים בגוף ראשון את סיפורם של שורדי השואה וחסידי אומות העולם לדורות הבאים בהתנדבות.