כותרות אחרונות
Search

הסכמה גורפת ברפואה המודרנית לגבי הצורך בשתיית כמות מספקת של מים מדי יום

מה יקרה לגופנו אם נשתה מים במשך חודש ?

שתיית כמות מספקת של מים מדי יום היא אחד מהנושאים היחידים עליהם ישנה הסכמה גורפת ברפואה המודרנית. למרות זאת, רובנו לא שותים מספיק מים. אז איך ללמוד לשתות יותר ומה תרוויחו מכך ?

שתיית מים היא קונצנזוס בעולם הרפואה והבריאות. בעוד על תחומים רבים אחרים ישנם דיונים שונים באשר לתועלת או הנזק אותו הם מסבים, בנושא שתיית המים ישנה תמימות דעים: שתיית מים היא הבסיס לכל סוג כמעט של אורח חיים בריא. כיום, ממליצים הרופאים על שתייה של לפחות 8 כוסות מים ביום, שהם כ-2 ליטרים של מים. ככל הנראה, רובנו לא מתקרבים לנתון הזה ומסתפקים בפחות מחצי מהכמות המומלצת ובכך, לבלי משים, פשוט פוגעים בגופנו. לעומת אלה, אלה שכן הצליחו להתרגל לשתיית כמות המים הנדרשת נהנים מיתרונות בריאותיים ופיזיים רבים, מה גם שמרבית הסיכויים שהם נראים טוב יותר – על כך נספר בהמשך.

 

אבל לפני שנדון ביתרונות, ננסה להבין כיצד ניתן להרגיל את עצמנו לשתייה מרובה של מים. ובכן, ההבדל, כמעט כמו בכל דבר, תלוי בזמינות. הרי ברור שאם תונח לפנינו כוס מים צוננים וטריים, נשתה אותה. בקבוק מים הנמצא בתוך המקרר אינו פיתרון זמין דיו. הפיתרון האופטימלי כרגע הינו מתקן מים, כזה שביכולתו לספק מים לפי דרישה, בטמפרטורה המועדפת ובנגישות מלאה, ממש בהישג יד. מרגע שמתקן כזה ימצא ברשותכם, תבחינו כי צריכת מי השתיה עולה משמעותית. בנוסף, ובהמשך למודעות ולזמינות, יש להצטייד בבקבוק מים בכל מקום בו נמצאים כדי להמשיך את צריכת הנוזלים גם לאחר עזיבת הבית ולהתרגל לשתות ממנו באופן קבוע. עכשיו, אחרי ששתינו, הגיע הזמן לעסוק ביתרונות.

 

נתחיל, איך לא, ממה שכנראה מעסיק את רוב העולם הרבה יותר מהיתרונות הבריאותיים, מראה חיצוני. העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו והוא גם זה שצורך את כמות הנוזלים הגדולה ביותר. הוא נתון לפגעי מזג האוויר ומשתנה יחד איתנו ועם מזג האוויר באופן בלתי פוסק. כשאנחנו מספקים לגופנו את כמות הנוזלים הנחוצה לו, אנחנו בעצם מאפשרים לעורנו לזהור ולהיראות צעיר ובריא יותר. אז אם אתם רוצים להיראות צעירים, פשוט אל תסרבו לאף כוס מים המוצעת לכם.

 

יתרונות בריאותיים

ניקוי רעלים

שתייה מרובה מאפשרת לגופנו להיפטר מהרעלים והפסולת הנמצאת בו בצורה יעילה יותר. אז מצד אחד, תכירו יותר חדרי שירותים, מצד שני, חילוף החומרים המואץ יהפוך אתכם לאנשים בריאים וקלילים הרבה יותר, מכיוון שזאת אחת הדרכים הבסיסיות ביותר להפחתת משקל.

 

מניעת סרטן

נכון ששתיית מים היא לא תרופה למניעת התפתחות של גידולים סרטניים, אך מחקרים כן גילו יש למים תפקיד במניעת התפתחותם של גידולים סרטניים. בנוסף, שתיית כמות מספקת של מים מורידה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב-45%.

 

תפקוד כליות

תפקיד הכליות הוא לסלק רעלים מהגוף. הדרך שלהן לעשות זאת היא באמצעות נוזלים. המים שאנו שותים חיוניות לכליות מכיוון שללא מים יתקשו הכליות לסנן את הדם כראוי, צבע השתן יהפוך כהה יותר והן יהיו חשופות למחלות שונות כמו אבנים בכליות.

צילום: יח"צ

יתרונות נפשיים וקוגניטיביים

שיפור יכולות קוגניטיביות

מכיוון שגוף האדם עובד כמו מעבדת כימיה, לכל חומר שנכנס לגוף יש השפעה עליו. במקרה הזה, המוח צריך כמויות אדירות של חמצן כדי לפעול ומים מחזיקים בתוכם כמויות גדולות מאד של חמצן. מכאן וממחקרים בנושא, עולה כי שתיית מים משפרת יכולות קוגניטיביות כמו זיכרון לטווח קצר, ריכוז ומיקוד וגם מסייעת לנו להיות יותר זריזים, חדים ויצירתיים.

 

מניעת דכאון ושיפור מצב הרוח

עם העלייה בצריכת המים, תתחילו להרגיש גם שיפור במצב הרוח, חלק מכך עקב הירידה ברמת העייפות והעלייה באנרגיה. בכל מקרה, חוקרים מצאו כי המים עוזרים לנו להרגיש טוב יותר ופחות עצבניים ומבולבלים.

המדע כבר ביסס מספיק עובדות באשר ליתרונות הבריאותיים והנפשיים של שתיית מים. מה שנותר לנו הוא רק לפתח את ההרגלים הנכונים בכל הקשור לשתייה. אלו המורגלים בצריכת שתייה מתוקה, התחילו אט אט להתרגל למים ותשימו לב איך שככל שעולה צריכת המים יש הרבה פחות חשק לשתייה מתוקה שהיא המזיקה ביותר לנו עקב רמות סוכר גבוהות להחריד. מי שבאמת מתקשה להתרגל לטעם המים, יכול להוסיף טעמים עדינים כגון לימון או נענע. התרגלו לשתות בפרקי זמן קצובים, כך תבטלו את האמירה הנפוצה – "שכחתי לשתות". היו במעקב מתמיד אחר כמות המים אותה שתיתם, הפעילות הגופנית, הזעה וכמובן, צבע השתן. כל עוד אתם על הגוונים הבהירים, הכל בסדר, המשיכו כך.

מה יקרה לגופנו אם נשתה מים במשך חודש ?