כותרות אחרונות
Search

טסים מפה: איך מתמודדת העיר אילת עם חבילות הכל כלול בחו"ל ?

טסים מפה ! ?

איך מתמודדת העיר אילת  עם חבילות הכל כלול בחו"ל ?

אילת כבר לא היעד הכי פופולארי לחופשה. לא בעדיפות ראשונה. זה לא מפני שאבד לה הקסם, הים והיופי. היא פשוט יקרה והישראלים כבר לא נוהרים אליה

 

האילתים אומרים שאלוהים חנן את העיר ביופי ובחופים מהממים. שיש המון אטרקציות, ופארק מים נהדר, שיש אוויר ואווירה וכל זה נכון. מי מאתנו לא זוכר את התמונות מלפני פחות מעשור, שהציגו חופים עמוסים באילת, נופשים ישראליים שנדחסו והציבו אוהל נושק לאוהל והדיווחים בתקשורת שאין מקום להכניס סיכה באילת.

 

מה השתנה

אז מה קרה בשנים האחרונות שהחיפושים ברשת אחר חופשה באילת מראים ירידה של כ- 50 אחוזים, ואילו חיפושים לדילים בחו"ל עלו בצורה משמעותית. מה קרה שבעונה הבוערת של השנה, החופש הגדול, אמצע אוגוסט, החופים נראים שם ריקים למדי.  

 

מדיניות השמיים הפתוחים יצרה מצב שמציע לתייר הישראלי דילים שווים. טיסה ומלון בחו"ל במחיר זול יותר מלילה במלון באילת וזה מצב בעייתי. חדרי מלון ריקים בעיר הדרומית מעידים על ירידה בתפוסת בתי המלון. עיקר הנופשים מגיעים מתיירות חוץ שכרטיסי הטיסה שלהם מסובסדים ע"י משרד התיירות שלנו באמצעות סוכני הנסיעות הזרים. זה לא מצב אידיאלי, זה דומה יותר להנשמה מלאכותית לעיר כשאנחנו מממנים תיירים זרים באילת.

 

יש מי שמזכיר לנו כי בשנים האחרונות לא נבנו מלונות בעיר, ואנו מביטים בעיניים כלות לעבר העיר הסמוכה, עקבה, שבה גדל מספר חדרי המלון בקצב מסחרר. ואילת צריכה לעמוד ראויה מול עקבה.

 

קצת נתונים

נתוני התאחדות המלונות או הלמ"ס מלמדים על שינוי משמעותי בכל הקשור ללינה בעיר הנופש הדרומית שלנו: מספר לינות התיירים היה גבוה ממספר לינות הישראלים. במהלך חודש מרס השנה למשל נרשמו כ-1.8 מיליון לינות כאשר יותר מ-  51% מהן היו של תיירים מחו"ל, נתון שמוכיח זינוק בתיירות חו"ל. בקרב הישראלים לעומת זאת חלה ירידה של 3% בהשוואה לחודש מרס 2016. במרס 2017 נרשמו 457 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל, גידול של 18% מנתוני החודש המקביל בשנה קודמת, אז עמד מספר הישראלים היוצאים לחו"ל על 385 אלף.

 

תפוסת המלונות באילת ככלל, נמצאת בקיפאון מסוים בשנתיים האחרונות עם כ-  68%  תפוסה בלבד. מספר לינות הישראלים ירד בתחילת 2017  בכ -20,000. זה אמנם לכאורה מספר זניח אבל מבטא האטה בתיירות הישראלית באילת.

 

לפי נתוני הלמ"ס יש אמנם ירידה בתיירות אילת, אבל לא כל כך חדה:  ב- 2013 – תפוסה של  71.1%, לעומת  69% ב- 2015 .  במחצית הראשונה של השנה נרשמו 171 אלף לינות פחות בהשוואה לשנת  2014. כ-31% פחות.

 

ויש לציין גם נתון מעודד, לא לתייר הישראלי, לקראת החורף צפויות לנחות באילת כ- 50 טיסות מאירופה, זה אומר כ- 200 אלף תיירים בכמה חודשים מבריסל, ברלין, אמסטרדם, פרנקפורט, דיסלדורף ועוד.

 

להחזיר את הישראלים

פרנסי העיר מתקוממים שמשתמשים במונחים כמו קריסה או גסיסה, ובכלל אל תפגעו בדימוי של אילת כי אין להם במה להתבייש. הם דווקא מציינים שמחזור העסקים בעיר גדל והגבייה עלתה ב- 7% . תשאלו את פקיד השומה. 

 

וכן הם יודעים שצריך להיערך אל מול המצב הנוכחי ורק אל תיקחו מהם את האופטימיות כי הם יודעים כיצד להחזיר את הישראלים לעיר הדרומית הנחשקת. הם יזכירו לכם שהטיילת עדיין מקסימה והנוער מאוהב באילת ובחופיה. הם יספרו לכם על שיפור בפיתוח ובחינוך, על תרבות משגשגת, על הופעות חיות של אומנים וכנסים של חברות ענקיות וגם קטנות. בנוסף כיום ניתן למצוא לא מעט דילים לאילת הכוללים לינה וטיסות, במחירים תחרותיים להפליא. ואל דאגה יש אפילו איזה חלום על קזינו שיביא המונים.

 

ואל תשכחו, לאמריקאים וגם לאירופאים יש הרבה מדינות שכנות שאפשר לצאת לטייל ולנפוש בהן. ולנו, הישראלים יש רק את סוריה, עיראק או  לבנון – לא ממש יעדים לחופשה רומנטית או משפחתית. אז כן, גם אנחנו רוצים שתחזירו לנו את הנופש המשתלם באילת.

 

איך מתמודדת העיר אילת  עם חבילות הכל כלול בחו"ל ?