כותרות אחרונות
Search

"הסקוטית" מבית ישרקו מרחיבה את קטגוריית הרום ומייבאת לישראל את הרום – 'אל דוראדו' EL DORADO

חדש על המדף, רום אל דוראדו לבן
ורום אל דוראדו כהה

החברה הסקוטית מבית ישרקו,  מרחיבה את קטגוריית הרום שלה ומשיקה בימים אלו בישראל, שני מוצרים חדשים מחברת 'אל דוראדו': רום אל דוראדו לבן ורום אל דוראדו כהה. המוצרים הללו יתווספו  לשניים הקיימים כבר.

אל דוראדו הינו מותג של יצרנית הרום הגדולה דמררה, השוכנת בגויאנה שבקריביים. טעמי העץ, מהחביות בהן מתבגר ומתיישן הרום והאינטראקציה בינו לבין הכוהל, מוגברים ומועצמים הודות לאקלים של גויאנה. תהליך ההתיישנות של הרום במדינה זו מואץ מאוד, כאשר רום בן שמונה שנים שקול למעשה לרום שהתיישן כ- 16 שנים במקומות אחרים.

הרום מיוצר בשילוב של שלושה סוגי מזקקות: זיקוק במזקקה רציפה, מעץ (האחרונה בעולם!), זיקוק דודי במזקקות עץ מנתיות וזיקוק דודי במזקקה צרפתית מסוג Salvalle, המייצרת רום מתקתק, בעל טעמים אופייניים מאוד לקנה סוכר. לצד מזקקות אלה שהן בנות 200 שנים ויותר, מפעילה החברה גם מזקקות מודרניות, במגוון שיטות.

ה'סקוטית' , תייבא לישראל 2 מותגים חדשים :

eldorado 2

הסקוטית מבית ישרקו משיקה רום אל דוראדו 5 שנים צילום: אסף לוי

רום אל דוראדו 5 שנים:

רום זה עובר יישון של חמש שנים לפחות בחביות ברבן. מקורו בתזקיק ממזקקות Savalle והמזקקה הרציפה עשויית העץ, בת ה- 200 שנים. רום ורסטילי מאוד שממנו אפשר ליהנות כמות שהוא, על קרח או בקוקטיילים יוקרתיים שונים. האף ארומתי מאוד, מלא ריחות של פירות טרופיים, קרמל, סוכריות כרמית ומולאסות. מתקפה עשירה ומתובלת מובילה לפה עשיר בטעמי פירות, קרמל, קוקוס ווניל.

מחיר מומלץ : 155 ₪ , אלכוהול בנפח : 40% , 700 מ"ל.

טמפרטורת שתיה: חדר או קוביית קרח או קקוטייל

eldorado 1

הסקוטית מבית ישרקו משיקה רום אל דוראדו 12 שנים צילום: אסף לוי

רום אל דוראדו 12 שנים:

משקה רום חלק ביותר, עדין בעל מתיקות דמררה אופיינית. הרום מלא טעמי פירות טרופיים ותבלינים, עם רמזים לדבש וסוכר כהה. הסיומת עדינה, יבשה ואלגנטית. בלנד הרום מתיישן 12 שנים בחביות ברבן. ומיוצר מתזקיקים במזקקות קופי עתיקות ומזקקות עץ מנתיות עתיקות.

 מחיר מומלץ :  225 ₪ , אלכוהול בנפח : 40% , 700 מ"ל.

טמפרטורת שתיה: חדר או קוביית קרח או קוקטייל קלאסי.

סיפורו של רום אל דוראדו החל בגואינה ב- 1640, כאשר המתיישבים האירופיים הראשונים הביא איתם את קנה הסוכר. זיקוק הרום החל ב- 1650 לערך, כאשר הבריטים הביאו לדמררה את המזקקות הראשונות. במהלך המאות ה- 17 וה- 18 זיקוק היה פופולרי מאוד, וכל מגדל (300 במספר) החזיק מזקקה משל עצמו. רק במאה ה- 20 החלו כל המזקקות להתארגן ליצירת "דמררה", כעין קואופרטיב, ש-אל דוראדו הוא מותג הבית והדגל שלו.

בישראל משווק המותג אל דוראדו, באמצעות הסקוטית, אשר נרכשה לפני כשנתיים וחצי ע"י קבוצת טיב טעם שמיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו – מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם.

את רום אל דוראדו  – ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות  ומסעדות וברים נבחרים