כותרות אחרונות
Search

העיר ירושלים מתברכת במתחם "יס פלאנט" משלה

מרכז שרובר לתרבות וקולנוע יס פלאנט ירושלים המדהים ביופיו נפתח לקהל הרחב.

ההשקעה  במהלך כ – 200 מיליון שקל.

רשת בתי הקולנוע יס פלאנט בשיתוף קרן גבריאל שרובר, הודיעו על פתיחת מרכז התרבות והבילוי: מרכז שרובר לתרבות וקולנוע יס פלאנט החדש בירושלים. בבניית המתחם, הממוקם על ציר התיירות  שבין שער יפו וטיילת שרובר, הושקעו כ – 200 מיליון שקלים. יס פלאנט שמביאה עימה לירושלים ניסיון בינלאומי רב ומומחיות בתחומי הקולנוע, יחד עם קרן שרובר אשר הטביעה את חותמה  בתחומי התרבות בירושלים, יציעו לעיר חווית תרבות וקולנוע שעוד לא נראתה.

yes p 9

צילום: ערן לם

יס פלאנט ירושלים, הינו אחד מהפרויקטים המרשימים שנבנו בשנים האחרונות בירושלים בנושא תרבות ופנאי ובכלל. המתחם משתרע על שטח כולל של כ- 28,500 מ"ר המשתלב באזור ייחודי המהווה חלק מציר התיירות והתרבות של ירקושלים המשתרע משער יפו, דרך בריכת הסולטן, הסינמטק, החאן, מתחם הרכבת החדש ועד אזור המלונות וטיילת ארמון הנציב, הצופה מזרחה אל הנוף המדברי של הרי יהודה וים המלח.

באירוע שנערך במתחם, הציג  מוקי גרידינגר – מנכ"ל קבוצת סינוורלד Cineworld Plc את המתחם החדש וסקר את הצלחותיה של הקבוצה בארץ ובחו"ל. בין האורחים הרבים באירוע היה גם אנדרו פריפס נשיא איימקס אירופה, אסיה והמזרח התיכון 

yes p 4

אנדרו פריפס נשיא איימקס אירופה, אסיה והמזרח התיכון – צילום: אבי בר

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייחס אף הוא להגעתו של האורח החדש ואמר: "מתחם 'שרובר יס פלאנט' מצטרף לשורת מתחמי התרבות, הספורט, הבילוי והפנאי שנפתחו בירושלים במהלך השנים האחרונות, ומהווה צעד נוסף בחיזוקה וביסוסה של ירושלים כעיר תרבות ותיירות – עיר פתוחה ומגוונת, שממשיכה כל העת להתקדם ולהתפתח. מאז ומעולם היו כוחה של ירושלים, יופייה וייחודה, טמונים במִגְווַן ובעושר התרבותי שְבַּה – בפסיפס האנושי, בעיר שלא חולקה לשבטים, עיר המשלבת בין קודש וחול ועושה כל ישראל חברים. היום כתמיד אנו כולנו מחויבים לסטטוס-קוו בעיר, ולפתח סובלנות וסבלנות לאחר. אנו גאים בכך שירושלים שבה למקומה הטבעי – כאבן שואבת לשוחרי תרבות מרחבי הארץ והעולם, וכבירת התרבות של ישראל"

אז מה יש במתחם החדש:

  • 16 אולמות קולנוע עם חווית הצפייה הטובה ביותר

  • אולם IMAX – חווית הקולנוע האולטימטיבית

  • אולם DX4 – סרטים בארבעה מימדים

  • מרכז לאירועי תרבות ואמנות

  • כ 350 מקומות חניה

  • סאונד תלת מימד באולמות הגדולים

  • כ 2,000 מ"ר של שטחי מסעדות ובתי קפה

16 אולמות הצפייה רחבי ידיים ומאובזרים בציוד האיכותי והחדש ביותר הנמצא בשוק כיום. המרווח בין הכיסאות ומרווח הגובה בין שורה אחת לשנייה, גדולים מאפשרים צפייה אופטימלית גם מבחינת נוחות הישיבה וגם מבלי שאף אחד יסתיר לשני. הצפייה בסרט באולם IMAX מהממת, איכות הקול והתמונה מדהימים ואתה מרגיש את הסרט מגיע אליך קרוב קרוב. הצפייה בסרט באולם DK4 גם כן איכותית בצורה מרשימה ויחד עם האינטרקציה שיש למושבים עם עלילת הסרט, מביאים את הצופה להרגיש כאילו הוא אחד מהשחקנים בסרט. מומלץ בחום.

הפרוייקט, אשר  תוכנן ע"י משרד קיסלוב – קיי אדריכלים, משלב בתוכו צורה חדשנית עם תרבות על כל רבדיה ומגדיר את מושגי הפנאי העתידי. הפרויקט בנוי משכבות,  שכבת טיילת שרובר הצופה אל המדבר, אחריה שכבת חומת אבן-אור, שכבת סמטה פנימית הכוללת אמפי תיאטרון, השכבה המרכזית בעלת חלל ציבורי וגג קיפולים מתכתי ולבסוף לכיוון מערב – השכבה האחרונה – חומת האבן העתיקה של המנזר. הקומפלקס משתלב בנוף הירושלמי ורוב המסה שלו טמונה מתחת לקרקע כך שקו הרקיע שלו עדין ואופקי. הקומפלקס  משלב שפה מקומית ירושלמית יחד עם חדשנות וצבעוניות של מרכז קולנוע, תרבות ובילוי.

yes p 8

צילום: ערן לם

מרכז שרובר לתרבות וקולנוע יס פלאנט ירושלים, משתרע על פני 6 קומות, וכולל 16 אולמות קולנוע מתוכם 2 אולמות רב תכליתיים למופעים מגוונים, אשר יותאמו גם לשימוש של הופעות תיאטרון. בנוסף, במתחם אולם IMAX ייחודי, השני מסוגו בישראל, המציג את שוברי הקופות הגדולים בטכנולוגית הקרנה וסאונד עוצרי נשימה ואולם DX4 המציג סרטים עם מימד נוסף של חישה לחוויית צפייה עוצמתית, שטחי תצוגות, אמנות ותערוכות מתחלפות, בתי קפה ומסעדות ושטחי מסחר. המתחם כולל גם כ – 350 מקומות חנייה ב- 3 קומות, זאת בנוסף לחניון קרוב במתחם התחנה.

yes p 3 yes p 6

בנוסף להקרנות הקולנוע יציע המתחם גם מגוון רחב של תערוכות מתחלפות ומופעי תרבות. התערוכה שתלווה את פתיחת המתחם הינה תערוכה מעבודותיו  של האמן המוביל דוד גרשטיין – "דו קיום" Coexistence, בה  מציג האמן מגוון יצירות המבטאות מנעד של רגשות וחוויות, שמקורן בקונפליקט המתמיד בסביבה שבה אנו חיים.

yes p 1 yes p 2

וכן תערוכת כרזות מקוריות של סרטי ג'יימס בונד, שהינו המותג הוותיק והמוכר ביותר בקולנוע. הסרט הראשון, "דוקטור נו"  עלה אל המסכים בשנת 1962 והסרט החדש בסדרה "ספקטר" יעלה ב 5 בנובמבר 2015. 24 סרטים במשך 53 שנים, ובכיכובם של ששה שחקנים: שון קונרי, ג'ורג' לייזנבי, רוג'ר מור, טימוטי דאלטון, פירס ברוסנן ודניאל קרייג. הכניסה לתערוכות ללא תשלום.

מוקי גרידינגר – מנכ"ל קבוצת סינוורלד Cineworld Plc, המחזיקה בישראל את רשת יס פלאנט ורב חן, ציין בדברי הפתיחה: "הקבוצה תציג במתחם החדש את הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר בעולם בכל הקשור לחוויית קולנוע. המתחם החדש מיועד לתת מענה לתרבות הבידור והפנאי של ירושלמים ואורחים רבים מהארץ ומהעולם הפוקדים את העיר מידי שנה ומעוניינים במרכז בילוי מתקדם נגיש ופתוח בכל ימות השבוע".

עוזי וכסלר, יו"ר קרן שרובר, ציין כי הבחירה ביס פלאנט כשותפה אסטרטגית לפרויקט תרבותי חשוב זה, תואמת את ערכי קרן שרובר אשר חרתה על דגלה קידום פעילות תרבות. החיבור של יס פלאנט ואהבת הקולנוע משתלבים היטב בחזון של קרן שרובר.

קבוצת תיאטראות ישראל הנה ממפעילות הקולנוע הוותיקות בעולם החל משנת ב- 1929. כיום הקבוצה הינה הרשת השניה בגודלה באירופה, עם 1,952 מסכים, 210 בתי קולנוע ב- 9 מדינות. הזרוע הישראלית של החברה הנה המובילה בענף הקולנוע בישראל ומפעילה 9 בתי קולנוע ברחבי הארץ, תחת המותגים Yes Planet  ו"רב חן". ביולי 2012 פתחה החברה את מתחם הבילוי Yes Planet ראשל"צ, שהצטרף ל-Yes Planet חיפה ורמת גן, ולרשת רב חן הוותיקה.