כותרות אחרונות
Search

הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד" משיקים סדנאות תמיכה חינמיות ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה, תמיכה וטיפול בפוסט טראומה.

הטינדר של עולם בריאות הנפש – פלטפורמת "זיגמונד" – צילום: יח"צ

 

הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד"  משיקים סדנאות תמיכה חינמיות ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה, תמיכה וטיפול בפוסט טראומה.

על פי נתוני האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת קולומביה, ביה"ח שלוותה ו"אלטרואיזם אפקטיבי", 11,021 חיילים מעורבים במלחמה, חלק ארי מהם צפויים לפתח פוסט טראומה.

 

על בסיס נתונים אלה, שמשתנים וגדלים, ככל שהמלחמה מתקדמת, הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד" משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים, לעיבוד חוויית הלחימה, תמיכה וטיפול בטראומה.

 

עיבוד חוויית לחימה וטיפול בפוסט טראומה

נתנאל זינגבוים, פסיכולוג, אשר שירת ביחידת "אגוז"  כקלע וחבלן, ונקלע בעצמו לחוויית "כמעט – מוות", אשר לא טופלה במסגרת טיפולית צבאית, היא שגרמה לו בסוף השירות ללכת ללמוד פסיכולוגיה ובהמשך להקים את "זיגמונד". כמי שמכיר את זוועות המלחמה, וההבנה שהיא גרמה וגורמת לרבים לטראומה, שתתפתח לפוסט טראומה, אך גם יודע שחשוב להתייחס ולטפל בה.

 

הטינדר של עולם בריאות הנפש – פלטפורמת "זיגמונד" – צילום: יח"צ

 

"זיגמונד" היא פלטפורמה (אתר ואפליקציה) חינמית למשתמשייה, המציעה התאמה בין פסיכולוג למטופל, בצורה ידידותית קלה ונוחה לשימוש, ממש כמו "טינדר" או אפליקציית מוניות, "זיגמונד" מאתר את המטפלים הקרובים הזמינים אליכם והכל בלחיצת כפתור. לא צריך יותר להמתין לתורים של חודשים קדימה בקופות החולים. "זיגמונד" מספק את השירות המהיר והמיידי ובשיתוף קופות החולים וטווח מחירים משתנה, על פי יכולותיכם ורצונכם.

 

נתנאל זינגבוים בשירות הצבאי – צילום: פרטי

 

נתנאל זינגבוים מייסד פלטפורמת "זיגמונד": "בזמנו, בתקופת "צוק איתן", ובטח שבמלחמות לפניה, לא היה פופולרי לדון בבעיות נפשיות שנגרמו כתוצאה מהלחימה. כולנו היינו בתוך זה, היה ברור שכל אחד חווה את הלחימה בעצימות שונה ורובנו נשארנו עם טראומה או פוסט טראומה ושישנם משקעים שמשפיעים עלינו בהמשך החיים, עד היום. לפנות לפסיכולוג נתפס כחולשה. מה שלשמחתי הרבה השתנה עם השנים וכיום מקבל משנה חשיבות בטיפול בלוחמים שיוצאים מלחימה. כפסיכולוג וגם כאדם הצורך טיפול פסיכולוגי בעצמו, בעקבות מה שחוויתי בשירותי הצבאי ב"צוק איתן" בעזה, נתקלתי בקושי מאוד גדול סביב הצורך שלי ושל אחרים במטפלים טובים ומומלצים ולכן הקמתי את "זיגמונד" שיחבר את הפסיכולוגים הכי טובים שיש וכעת אנו משיקים סדנאות עיבוד לחימה ושיחות חינמיות למילואימניקים וכל מי שחווה חוויית לחימה ורוצה לדבר על זה עם אנשים כמוהו.

 

 נתנאל זינגבוים בשירות הצבאי – צילום: פרטי

 

כולם מוזמנים לפנות אליהם דרך עמוד הפייסבוק של זיגמונד".

אתר זיגמונד , טלפון: 053-3025849

הורדות אפליקציית זיגמונד: לאנדרואיד , לאייפון

 

פלטפורמת "זיגמונד" הוקמה בהמשך לחוויית הלחימה של היזם שלה, נתנאל זינגבוים. במסגרת שירותו הצבאי ביחידת אגוז, שימש כקלע וחבלן ולחם במלחמת "צוק איתן" ב2014, כשהוא חווה חוויית כמעט-מוות ורואה את חבריו נפצעים לידו, חלקם מתו. בזמנו לא ניתן דגש מהמערכות הצבאיות והמעטפת של הלוחמים, בכל האמור לפוסט טראומה. חוויה זו עיצבה את השקפת עולמו ושלחה אותו ללמוד פסיכולוגיה. בעבור שנים ואחרי שני תארים, הקים את פלטפורמת "זיגמונד", שמורכבת מאתר ואפליקציה, מציעה חיבור לכ-750 פסיכולוגים ופסיכולוגיות, המותאמים לכל אדם באופן אישי על פי העדפותיו, מיקום גיאוגרפי, תכיפות ודחיפות הטיפול ועל פי שיקולי תקציב. האלגוריתם יודע להציע גם מטפלים שנמצאים בהסדר עם קופות החולים. הייתרון הגדול – ישנה זמינות מיידית, בניגוד לתורים הרגילים בקופות החולים (אשר עשויים להמשך בין שנה וחצי לשנתיים).