כותרות אחרונות
Search

הפרסומת הראשונה לטבעונות שודרה בישראל בפריים טיים והכתה גלים.

עומרי פז מנכ"ל ומייסד עמותת 'ויגן פרנדלי' – צילום: גלעד אילוז

 

הפרסומת הראשונה לטבעונות שודרה בישראל בפריים טיים והכתה גלים.

הפרסומת הגיעה לכ- 3 מיליון אנשים בישראל ולכ- 10 מיליון אנשים נוספים ברחבי העולם. 

 

לראשונה בפריים טיים הישראלי, שודרה פרסומת של עמותת 'ויגן פרנדלי' (Vegan Friendly) המקדמת אורח חיים טבעוני. הפרסומת הופקה בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח יחד עם משרד הפרסום Diboor.

 

למי ששכחו, הפרסומת הציגה זוג צעיר שביקש מהקצב את נתח הטלה 'טרי טרי', וקיבל לידיו טלה אמיתי. הפרסומת קיבלה סיקור נרחב הן בישראל והן בעולם.

 

מתוך סקר שהעמותה ערכה לאחרונה בסיוע מכון רושינק, עולה כי למעלה מ- 3 מיליון מהישראלים  נחשפו לקמפיין ולמעלה מ-10 מיליון איש נוספים ברחבי העולם. הפרסומת תורגמה ודובבה להמון שפות שונות וביניהן צרפתית, איטלקית, פורטוגזית, הודית, יפנית, אנגלית ואפילו טורקית. הנרטיב או המסר שהעמותה בחרה הפך אותו לבלתי נשכח במיוחד, על כך מצביעים למעלה מ35% מהמשיבים.

 

עומרי פז מנכ"ל ומייסד עמותת 'ויגן פרנדלי' – צילום: גלעד אילוז

 

"ניסינו לעורר מודעות ומחשבה אצל אנשים, לא להתריס ולא לעורר כעס או גועל, רק מחשבה." אומר עמרי פז, מנכל ומייסד העמותה "מדהים לדעת שהדרך שבה בחרנו  הוכיחה את עצמה, הסקר מראה שלמעלה מ-150,000 אנשים תרגמו את המחשבה לבחירות מוסריות יותר כשהם ניגשים לסופר ואף מעידים על עצמם שהפסיקו לצרוך בשר או צימצמו באופן משמעותי את הצריכה".

 

מהסקר אכן עולה כי חשיפה לקמפיין תרמה לצמצום צריכת בשר, ובקרב אלו שראו אותו כ26% צמצמו את צריכת הבשר שלהם, ו-11% מתוכם הפחיתו בצורה משמעותית או הפסיקו.  

 

"גילינו בסקר ש9% מהישראלים מגדירים עצמם כצמחונים/טבעונים" אומר עמרי ומוסיף "אני מזמין אותם ואת כל מי שאפילו קצת מתעניין, להיעזר בנו כדי לעשות את המעבר לתזונה מן הצומח."

 

עידו אלישר, שהוביל את הקמפיין בעמותה, אומר: "להביא את העשייה שלנו למסך  הייתה חוויה מדהימה ואנחנו חייבים תודה קודם כל לתורמים שלנו." הוא מוסיף כי "כל הצוות, מהשחקנים ועד הבמאי, היו צמחונים או טבעונים מה שהעלה את רמת המסירות. הטלה שהבאנו ניצל ממוות ובכלל – התגובות שאנחנו מקבלים היו משוגעות. אנשים שלא חשבנו שיראו את זה נחשפו לפרסומת והחליטו להפסיק לאכול בשר. אנחנו כבר מסתכלים קדימה, בשנה הבאה אנחנו רוצים לעשות פרסומת בינלאומית נוספת שתגיע לכמות כפולה של אנשים"

 

"ויגן פרנדלי" היא עמותה הפועלת לקידום ולשיפור אורח חיים טבעוני בישראל מזה כ8 שנים. הפרויקט הותיק והמרכזי של העמותה כולל סימון מסעדות, מוצרים ובתי עסק שונים, במטרה להנגיש אותם לקהל הטבעוני. עד היום סומנו למעלה מ1500 מסעדות ובתי עסק שונים בתו העמותה. פרויקט זה מגדיל את ההיצע הטבעוני במשק, ומעלה את המודעות בקרב כלל האוכלוסיה. בין עסקים אלו ניתן למצוא גם עסקים עצמאיים וגם את הרשתות המובילות בישראל דוגמת "קפה ג'ו", "קפה גרג", "לנדוור", "דומינוס' פיצה" , "קמפאי", "גולדה" ועוד. פרויקט שני הוא סימון המוצרים, במסגרתו מסומנים מוצרי מאכל, תוספי תזונה וטיפוח טבעונים בסימון ‘vegan’  ברשתות השיווק הגדולות ובחברות שונות בשוק הישראלי. מטרת הפרויקט היא הנגשת הטבעונות לציבור הרחב, והפיכת חווית הקניה של מוצרים טבעוניים לפשוטה ונעימה יותר. כיום מעל 600 חברות שונות בשוק מסמנות למעלה מ- 6500 מוצרים בתו הטבעוני הארצי. בין חברות אלו ניתן למצוא את קבוצת שטראוס, יוניליוור, סלטי צבר, טבעול, גלידות נסטלה, אלטמן, שופרסל גרין ועוד…