כותרות אחרונות
Search

הצהרה של שר הביטחון אביגדור ליברמן אחרי ביקור באוגדת עזה

שר הביטחון ביקר באוגדת עזה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: הצהרה קצרה מאוד: נפגשתי פה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדת עזה. דיברנו על הפקת לקחים מהאירועים האחרונים ובעיקר- תכנון לחודש הבא, גם לימים הקרובים. מה שברור- חמאס משתמש באזרחי רצועת עזה כתחמושת חיה. כשהוא שולח את האזרחים להתעמת עם חיילי צה"ל על הגדר, הוא מבין מה המחירים, והוא גם משתמש באותם אזרחים ע"מ לבצע פעולות טרור תוך כדי ההפגנות. מבחינתנו, זה דבר בלתי נסבל. אנחנו לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה ואנחנו נפיק את כל הלקחים. מה שברור זה שראשי חמאס, שלא חסר להם לא חשמל לא אוכל ולא תרופות, הם לא שולחים את בני משפחתם להתעמת על הגדר. הם שולחים את האנשים הכי מסכנים, האנשים שנמצאים במצב הכי קשה, וזה מדבר על האופי של חמאס.


אנחנו לא נוותר ואנחנו חוזרים ואומרים- חמאס גובה מיסים מתושבי עזה, משקיע את כל הכסף במימון וברקטות, ולא מוכן להסית שום גרוש לטובת מערכת הבריאות או לשיפור מערכת המים או החשמל. אנחנו לא נבוא במקומם נקודה.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


ש: אדוני השר, ברור שהפעם, בשונה מפעמים קודמות, חמאס היה על הגדר בזמן האירוע. ברור שהוא ראה את האירוע. אי אפשר להגיד שהוא לא חלק. האם ההתייחסות שלכם הפעם היא שונה בגלל העובדה שברור שהוא היה חלק מזה?


ת: קודם כל ברור שחמאס היה חלק מהאירוע, הוא ממשיך להיות חלק מהאירוע, ואנחנו עשינו מסקנות כפי שמתבקש ויהיו לזה גם תוצאות והשלכות, אני מעדיף לא לפרט.


ש: האם אתם מזהים שאיראן דוחפת את חמאס להתעמת מול ישראל בתקופה האחרונה, לאור הלחץ שיש על איראן שם?


ת: תראה, קודם כל חמאס בחר, בניגוד לעבר, להתחבר לאיראן ולחיזבאללה אז גם הסגן של יחיא סינוואר יושב בביירות תחת החסות של חיזבאללה, נוסע מביירות לטהראן, פשוט כמעט כל שבועיים יוצא מביירות לטהראן ובחזרה, מתאם את כל הפעילויות ורוב הכסף לחמאס היום מגיע מאיראן. כלומר הם חלק מאותו ציר, אותו ציר רשע ומבחינתנו ברור שחמאס הג'יהאד האסלמי זה חלק מהציר איראן וחיזבאללה .


ש: בנוגע להפרות סדר על הגדר, יהיה איזשהו שינוי מדיניות לפי מה שאני מבין?


ת: תראה, כמו שאמרתי עשינו הפקת לקחים, עשינו הערכת מצב, יש מסקנות ונפעל בהתאם לאותן מסקנות. אמנם קשה לדבר על העימות והטרור. תראה את כל הכלניות ואת הדרום שפורח, במקום שגם ברצועת עזה ההנהגה תעשה הכל על מנת שאנשים יוכלו לעבוד, להתפתח, הם דוחפים אותם לעוני וטרור. צריך להבין שעוני וטרור הולכים ביחד. חמאס זה הגוף שמונע התפתחות כלכלית בעזה, מונע צמיחה בעזה כי הוא יודע שהוא יכול לגייס מחבלים ומתאבדים אך ורק מתוך ייאוש ועוני, ולכן חמאס עושה הכל על מנת לשמר את הייאוש והעוני.


ש: אדוני השר, אתה חושב שחמאס הבין את המסר שלכם ביומיים האחרונים?


ת: תראה, אני לא צריך לנחש, לא רוצה לפרש, אני יודע אילו מסקנות אנחנו הפקנו, אילו לקחים אנחנו הפקנו ואנחנו נפעל בהתאם למסקנות ולקחים שלנו בלי קשר למה שחמאס הבין ולא הבין אבל אני בטוח שהם הרגישו את זה מהר מאוד.


ש: אדוני השר, בהיבט הפוליטי אפשר להמשיך להתנהל כרגיל כשכל יום צצה לה פרשה חדשה. עד כמה זה משפיע עליכם בכלל?


ת: אין שום קשר בין הדברים. הממשלה מתפקדת, הקבינט מתפקד ומקבל החלטות וזה מה שחשוב ולא נכנס, בטח שלא כאן, לכל הספקולציות.


ש: אפשר להסתכל קצת צפונה אם יש חשש לוויכוח הנוכחי בין ישראל ללבנון האם יהיה עימות צבאי?


ת: תראה, עוד פעם יש דרך מקובלת לפתרון וויכוח מן הסוג הזה. אם הלבנונים לא רוצים פתרון ורוצים להמשיך להתווכח, הם ללא ספק רק יפסידו מזה.