כותרות אחרונות
Search

הצורך הגבוה במוהלים – מצוות מילה היא מצווה שרוב היהודים בארץ מקיימים.

צילום: freepik

 

הצורך הגבוה במוהלים.

מצוות מילה היא מצווה שרוב היהודים בארץ מקיימים, גם יהודים חילונים שלא שומרים את יתר המצוות ומתוך כך הצורך במוהלים הוא גבוה.

 

הביצוע של מילת התינוק צריך להיעשות בצורה מקצועית וזריזה על מנת שלא לגרום חלילה נזק לתינוק ולהפחית את הכאב שלו עד כמה שאפשר ולכן חשוב שהמוהל יעבור את ההכשרה הטובה ביותר לפני שהוא עוסק בכך. ההכשרה צריכה להיות במישור הרפואי ובמישור ההלכתי ביחד.

 

תשלום למוהל עבור המילה:

באופן כללי יש איסור לקבל כסף  עבור עשיה של מצווה, ולכן יש אנשים שיכולים לחשוש לקבל כסף על המילה.

 

 אולם ישנו היתר לקבל כסף בעבור זה מתוך ההבנה שהמוהל חייב להתפרנס ואם הוא לא יקבל כסף על המילה הוא יאלץ לעבוד בעבודה אחרת וככה לא יהיה מי שיבצע את המילה וניתן לסמוך על היתר זה.

 

התשלום עבור המוהל נע בסכומים שונים שנקבעים על ידי המוהל ואין סכום קבוע אותו אמורים לשלם לו.

 

הסמכת מוהלים:

נכון להיום מוהלים לא חייבים להיות עם רישיון והסמכה על מנת שהם יוכלו למול, אבל בוודאי שזה הדבר הנכון ביותר לעשות.

 

ההסכמה תינתן למוהל על ידי הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות יחד שיוודאו שהמוהל אכן יודע היטב את הלכות המילה וגם מבין את הפן הרפואי ויודע לבצע את המילה בצורה טובה.

 

בנוסף, מידי פעם יזמנו את המוהל לבדיקות על מנת לראות שהוא אכן עדין מבצע את המילה כמו שצריך.

 

לכן חשוב מאוד לעבור קורס מוהלים מקיף שייתן לכם את כל הכלים הנכונים על מנת שתוכלו לקבל הסמכה ולבצע את המילה.  ומומלץ לעבוד את הקורס במקום שייתן לכם ליווי ותמיכה גם לאחר תקופת ההכשרה, מקום כמו מרכז דעת יוכל לתת לכם את כל הדברים האלו ולהפוך אתכם למוהלים מצוינים מכל הבחינות. 

 

קורס מוהלים:

קורס מוהלים יהיה מורכב בדרך כלל מחלק עיוני וחלק מעשי כאשר החלק העינוי יבדוק את הידע שלכם והחלק המעשי יבדוק את יכולות המילה שלכם.

לא נדרש ידע מקדים ברפואה על מנת להתקבל לקורס ובדרך כלל יספיק ראיון בטרם ההרשמה.

כמובן שתצטרכו לעבור את כל המבחנים ולהיות נוכחים בשיעורים על מנת שתוכלו לקבל את ההסמכה.

 

תכונות חשובות של מוהל:

חשוב לשים לב שמעבר למקצועיות של המוהל, רגע הברית הוא רגע שיכול להיות לחוץ ורגיש בעיקר אצל הורי התינוק ולכן מעבר למקצועיות של המוהל צריכה להיות לו יכולת הכלה והבנה מול ההורים ושימת לב אליהם.

 

בתוך זה צריך גם ללוות אותם כמה ימים לאחר הברית ולוודא שאכן התינוק בסדר ושלא נגרם לו נזק חס ושלום.

 

 תכונותיו ואופניו של המוהל צריכים להיות תואמים לכלל הדברים שציינו וכדאי להתייעץ עם יועץ מתאים או רב שמעביר קורס מוהלים ויוכל לכוון אתכם בנושא עוד לפני הרשמתכם לקורס זה, מרכז מוביל בתחום כמו מרכז דעת יוכל לתת לכם את המענה בנושא.