כותרות אחרונות
Search

ה"תיאטרון העברי" חוגג עשור ! והוא בדרך להפוך לתיאטרון הלאומי של ישראל !

בני הזוג פנינה וגדי צדקה מייסדי ה"תיאטרון העברי"  – צילום: אבי בר

 

ה"תיאטרון העברי" חוגג עשור ! והוא בדרך להפוך לתיאטרון הלאומי של ישראל !

ה"תיאטרון העברי" חוגג עשור ומציג את הרפרטואר לשנים  2020-2021 עם הפקות חדשות, מפתיעות ומרגשות ולראשונה גם בתל אביב !

בין ההפקות החדשות:

"כנר על הגג", שושנה דאמרי, "האופנובק", "גטו", "אהבה", "ברלין" ועוד… 

 

בעונת העשור החגיגית של ה"תיאטרון העברי" יתקיימו עשרות הפקות מקור, בהשתתפות מאות שחקנים, הופעות מדי ערב בהיכלי התרבות הפזורים  ברחבי הארץ.

ניהול אומנותי: גדי צדקה, פנינה ברט-צדקה

 

ה"תיאטרון העברי" הוקם לפני עשור על ידי פנינה וגדי צדקה, כשהחזון שעמד בפני מקימיו היה להביא לקהל הצופים בארץ ובעיקר בערי הפריפריה, רפרטואר הצגות המורכב רובו ככולו מהצגות מקור, המפגישות את הקהל עם מחזאות רלוונטית לקיום ולחיים שלנו כאן במדינת ישראל.

 

נאוה מדינה, קרן הדר, גדי צדקה, טל גורדון צילום: רפי דלויה

 

היום כבר לומר כי המשימה צלחה, וניתן לומר בגאווה, כי החזון התממש, המטרה הושגה והתיאטרון הינו מרכזי, משפיע ונוכח היטב בתרבות הישראלית. ה"תיאטרון העברי", הנמצא בדרכו להפוך לתיאטרון הלאומי, והנתמך ע"י מנהל התרבות,  הינו התיאטרון הרפרטוארי,  היחיד בישראל שאינו בגירעון.

 

רוני לייבוביץ' ה"אופנובנק", יחד עם נאווה מדינה שתגלם את שושנה דמרי בהצגה "אור" וגדי צדקה, מייסד ה"תיאטרון העברי" והמנהל האמנותי. צילום: רפי דלויה

 

בין ההפקות הגדולות של התיאטרון בעשור האחרון ניתן למנות את "סבוטאז'", "לשם ובחזרה", "שוקו וניל", "יהודי טוב" ועוד…, הצגות שהפכו להצלחה כבירה בקופות ובביקוש לכרטיסים.

 

במרכז שבי בלאושטיין מנכ"לית ה"תיאטרון העברי", ומשמאלה פנינה ברט-צדקה מבעלי ה"תיאטרון העברי" צילום: אבי בר

 

בימים אילו קובע ה"תיאטרון העברי" את ביתו החדש באזור המרכז בבית ציוני אמריקה בת"א, וניתן יהיה לחזות בהצגות בבית ציוני אמריקה וגם בבית החייל המחודש.

 

הרפרטואר החדש:

כנר על הגג:  

מימין: נתן דטנר יחד עם בני הזןג גדי ופנינה צדקה – צילום: אבי בר

 

המחזמר היהודי הגדול של כל הזמנים, בכיכובו של נתן דטנר, מאת ג׳וזף שטיין על פי סיפורי שלום עליכם. טוביה החולב (נתן דטנר) יהודי עני, אביהן של חמש בנות, מנסה לקיים את משפחתו על פי מצוות הדת והמסורת, בתוך סביבה עוינת ומשתנה, שהשפעתה הולכת ורבה. הוא מתקשה להתמודד עם מאווייהן של בנותיו הבוגרות, שכן, בחירתן בחתנים אינה לשביעות רצונו. בנוסף לצרות מבית, נוחת על כל יהודי העיירה צו גירוש, המורה להם לעזוב את ביתם בו נולדו וחיו.

הפקה מרהיבה ובימוי רגיש ואוהב כלפי יצירתו האדירה של גדול הסופרים היהודיים שלום עליכם ובניהולו המוזיקלי של גיל שוחט.

בהשתתפות עשרות שחקנים, רקדנים, זמרים ותזמורת חיה.

 

האופנובנק – מחזה ישראלי חדש מאת גדי צדקה ובבימויו:

 

רוני ליבוביץ "האופנובנק" – צילום: אבי בר

 

30 שנה לאחר מסע שוד הבנקים המתוקשר שגרם למשטרה כאב ראש גדול, עולה לבמה סיפורו האמיתי והבלתי ייאמן של רוני לייבוביץ' – שודד הבנקים המפורסם בישראל, שריצה עונש מאסר ממושך וכשהשתחרר, הפך מרצה מבוקש, בחוגים שונים, אפילו בשורות המשטרה. רוני לייבוביץ, המוכר לציבור הרחב בכינויו 'האופנובנק', ביצע לאור יום 21 מעשי שוד בסניפי בנקים שונים, חלקם בהפרש של דקות מועטות בין שוד לשוד וכך 'שיגע' את המדינה כולה. תוך כדי מעשי השוד, צבר לייבוביץ לא מעט מעריצים, אשר נהנו לראות את אזלת ידם של המשטרה והחוק נוכח מעשיו. מדובר בדרמה מרגשת מסעירה ועוצמתית המוסיפה להדהד עד ימינו אלה.

 

אור – מחזה ישראלי חדש, מאת גדי צדקה:

 

נאוה מדינה – צילום: אבי בר

 

שושנה דמארי, מלכת הזמר העברי, מתבשרת כי הוחלט להעניק לה את פרס ישראל. באותו רגע פורצים חייה במלוא עוזם ומציפים מחדש את קורות משפחתה שעלתה מתימן, על אהוביה, מחזריה, מעריציה והשירים הנפלאים, שהפכו לפס הקול הישראלי, המלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה ועד לימינו אלה. סיפורה של הדיווה הישראלית הראשונה שהתפרסמה עוד לפני קום מדינת ישראל, נהנתה מפופולאריות ארוכת שנים, ושיריה: "כלניות", "צריך לצלצל פעמיים", "אור", "שני שושנים" ורבים אחרים, הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי. בלווי תזמורת בת 6 נגנים בניהולו המוזיקלי של גיל שוחט.

שחקנים: נאוה מדינה, יונית טובי, קרן הדר, גיא לואל, טל גורדון, עמי וינברג  ויניב קלדרון.

תפאורה: סאשה ליסאנסקי. תלבושות: בנו פרידל, תאורה: פיראס טראבשה.

 

גטו. מאת: יהושע סובול:

סיפורה המופלא של להקת השחקנים בגטו וילנה בשנים 1942-1943.

מחזה קצבי, קברטי מוזיקלי מרגש ומסעיר, הנוגע באומנות התיאטרון על כל מרכיביה: דרמה, מוזיקה, מחול, קומדיה ורגש אסתטי טהור, באירועים דרמטיים איתם נאלצו להתמודד שחקני תיאטרון גטו וילנה על הבמה ובמציאות הסובבת אותם. שירים מרגשים לצד מופעים תיאטרליים, מחול קלאסי ומודרני על רקע ג׳אז חושני וקהל צופים נרגש, המשקיע את הפרוטות האחרונות ברכישת כרטיס לתיאטרון, ערב יציאתו למשלוח הבא.

 

סניורה. מאת מריים קייני על פי יעקב גורדין:

המחזה "סניורה" הינו עיבוד חדש וארץ ישראלי, לדרמה הפמיניסטית העברית הראשונה בתולדות המחזאות העברית – מירל'ה אפרת – הידועה בתור "המלכה ליר" היהודייה. סיפורה של אישה המצילה את משפחתה מעוני מחפיר, מנהיגה אותה אל עושר ושגשוג כלכלי אדיר, ונאלצת לראות את ילדיה מחריבים את כל עולמה לנגד עיניה. המחזה חושף בחכמה, שהקדימה את זמנה, את מורכבות היחסים בין הורים לילדיהם המבוגרים או במילותיה של סניורה: "אמא אחת יכולה לגדל עשרה ילדים, אך עשרה ילדים אינם יכולים לגדל אמא אחת". דרמה עברית שורשית חוצה גבולות וזמנים.

 

אהבה. קומדיה ישראלית חדשה מאת גדי צדקה:

נפתלי, אלמן כבן 60, מאוהב כבר שלושים שנה באורה, אשת חברו ושותפו – מקס, אך הוא מעולם לא סיפר לה על כך דבר וחצי דבר. היום, יום השנה ללכתו של מקס מאיתנו, נפתלי מחליט לגלות לאורה את הסוד הגדול של חייו. כעת על אורה להחליט האם להתמיד בחיי האלמנות או לפרוץ ברומן חדש ומסקרן, אשר יעורר מחדש תשוקות ישנות.

קומדיה רומנטית ומרגשת הנוגעת לכל אחד ואחת מאיתנו.

 

ברלין. קומדיה ישראלית חדשה מאת אילן חצור:

לאחר שהוא שומע כי בתו ונכדו המתגוררים בברלין, עומדים לקבל אזרחות גרמנית, מחליט קלמן, שלא שכח ולא סלח, לשבור את הנדר הוותיק שלו, לפיו הוא לעולם לא ידרוך על אדמת גרמניה. באישון לילה, הוא מפתיע את בתו ונכדו בביתם שבברלין, ותובע מהם בתוקף לא לקבל את האזרחות הגרמנית, ולשוב עמו אל הארץ המובטחת. בנקודה זו הולכים העניינים ומסתבכים אל קומדיה ישראלית, החושפת ונוגעת בנימי נפשה של החברה הישראלית על כל מרכיביה, בהומור ישראלי משובח ובן זמננו.

 

בני הזוג פנינה וגדי צדקה מייסדי ה"תיאטרון העברי"  – צילום: אבי בר

 

גדי צדקה, מייסד התיאטרון ומנהלו האומנותי: "בימים אילו אנו חוגגים עשור ל"תיאטרון העברי", שהפך לתיאטרון מרכזי ומשפיע ופנינו קדימה לעשור השני לפעילות. אנו עדים לביקוש הגובר לתיאטרון וגאים להמשיך לרגש מידי ערב אלפי צופים בעשייתנו בכל רחבי הארץ ועכשיו גם בתל אביב".