כותרות אחרונות
Search

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה – רשומות רפואיות דיגיטליות יסופקו למבוטחים ב-10 ₪

סוף לתמחור השערורייתי !

רשומות רפואיות דיגיטליות יסופקו למבוטחים ב-10 ₪

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ב ראשות ח"כ אלי אלאלוף אישרה תקנות חדשות של משרד הבריאות, שיגבילו את הסכום שרשאיות קופות החולים לגבות ממבוטחים עבור הפקת רשומות רפואיות דיגיטליות  ל-10 ₪ בלבד לרשומה.

 

על פי החוק הקיים, אדם רשאי לקבל ללא תשלום כל סיכום רפואי בתום ביצוע טיפול או שחרור מאשפוז. עם זאת, מטופלים שביקשו לקבל את הרשומות במועד אחר נאלצו עד כה לשלם סכומים גבוהים. לדוגמא, עבור תדפיס מחשב מתוך רשומות מידע, ניתן היה לגבות 48 ₪. עבור איתור והעתקת מסמכים של עד 10 עמודים- 107 ₪ ועבור העתקת סרט וידאו, אקו, או צנתור- 113 ₪.

 

התקנות החדשות שאושרו בוועדה קובעות כי עבור הפקה של רשומה דיגיטלית אחת הנוגעת לחמש השנים האחרונות לא יגבו יותר מ-10 ₪, ועבור הפקה של מספר רשומות כאלה יחד ייגבה סכום מצטבר של עד 50 ₪ בלבד. התמחור המוזל יחול על אנשים פרטיים ועל באי כוחם שהם קרובי משפחתם בלבד. חברות הביטוח, שעל פי דיווחי הקופות מהוות כ-90% מהפניות לקבלת רשומות רפואיות, ימשיכו לשלם מחיר מלא עבור הפקת המידע. בעקבות חשש שעלה בדיונים ממצב בו חברות הביטוח יבקשו לקבל את המסמכים דרך המבוטחים כדי להימנע מתשלום מלא, נקבע כי משרד הבריאות וקופות החולים יבצעו מעקב אחר יישום התקנות, וידווחו על כך לוועדה אחת לשנה תוך שימת דגש על סוגיה זו. אם ימצא כי אכן ישנה זליגה של המידע לחברות הביטוח ינקטו צעדים בהתאם להתמודדות עם התופעה.

 

באשר לרשומות שאינן ממוחשבות נקבע כי צוות של משרד האוצר ומשרד הבריאות יגבש מתווה חדש לתמחור שישקף את עלויות הפקתן, בשיתוף קופות החולים. עו"ד אריאל מייטליס, המלווה את קופת חולים כללית הסביר בדיון: "רק בכללית יש  50 מיליון תיקים פיסיים. כשמגיע מבוטח בן 80 ומבקש את כל התיק הרפואי שלו שמאוחסן בארכיב המרכזי צריך להגיע לשם, לצלם פיזית ולשלוח. אין מזה שום הכנסות, רק הוצאות". ח"כ אלי אלאלוף אישר את ההסדר שהוצע על ידי נציג אגף התקציבים במשרד האוצר רועי רייכר,וזאת בתנאי שהמחיר שיקבע לא יעלה על המחיר שנגבה עבור הרשומות כיום והגביל את הליך גיבוש ההסדר לשנה בלבד.

 

עו"ד טל נשרי ממשרד הבריאות הבהירה בנוסף כי המחירון לא יחול על מערכת הבריאות הפרטית. עוד ביקשה עו"ד נשרי להודות לכל המעורבים בקידום התקנות לרבות נציגי קופות החולים ואמרה כי "ישנה חשיבות מאוד גדולה לתקנות האלה, כדי שאזרחים יוכלו לממש את זכותם לקבלת המידע".

 

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף בירך גם הוא לאחר אישור התקנות ואמר "בשנים האחרונות ישנה מהפכה אמיתית בכל הנוגע לשירותים הדיגיטליים בקופות החולים. אני מברך את נציגי הקופות על שיתוף הפעולה למען הציבור גם בתהליך הזה".