כותרות אחרונות
Search

ועידת ישראל לחקלאות נותנת כבוד לאנשי השנה והעשור…..!

 

 

ועידת ישראל לחקלאות נותנת כבוד לאנשי השנה והעשור שצויינו בוועידה:
איש העשור – מאיר יפרח
אות מפעל חיים – זהבה וארנסט דנצינגר
איש השנה בחקלאות – ד"ר אייל ורדי
אשה פורצת דרך – ד"ר נירית ברנשטיין
אות הוקרה מיוחד – שוקי קנוניץ

ועידת ישראל לחקלאות העשירית שנערכה השבוע ציינה, במה שכבר הפך למסורת את אנשי השנה בחקלאות. בנוסף, לרגל העשור לפעילותה, צוין גם איש העשור בחקלאות.

 

בתואר איש העשור בחקלאות זכה מאיר יפרח יו"ר ארגון מגדלי הירקות. יפרח מייצג את חקלאי ישראל קרוב ל – 50 שנה ללא לאות וללא מורא. יפרח נלחם למענם, מטפח את ענף הירקות ואת חבל אשכול בו הוא מכהן כסגן ראש המועצה.

 

צילום: איקי מיימון

 

אות מפעל חיים הוענק לזהבה וארנסט דנצינגר, מייסדי "משק פרחים דן" ממושב משמר השבעה, שהקימו אותו לפני 65 שנה. גידולם הראשון היה תירס ותות שדה ורק לאחר 3 שנים נכנסו לתחום הפרחים ותוך שנה אף החלו לייצא לחו"ל. כיום מייצאים בדנצינגר לכ – 60 מדינות בחמש יבשות. בישראל מחזיקים דנצינגר 250 עובדים מתוכם כ-80 עובדים הם אנשי מו"פ.  

 

צילום: איקי מיימון

 

פרס איש השנה בחקלאות הוענק לד״ר אייל ורדי מנכ"ל ובעלים של חברת אוריג׳ן זרעים. ד״ר ורדי הקים יחד עם דובי גודינגר את חברת ״אוריג׳ן״ בשנת 2004, כחברת סטארט אפ קטנה לפיתוח זני ירקות חדשים. בשנת 2015  קרן ההשקעות הפרטית פורטיסימו קפיטל, הנמצאת תחת ניהולו של יובל כהן, נכנסה לשותפות שווה עם אייל ורדי בחברת אוריג'ין זרעים. פורטיסימו השקיעה  כ-40 מיליון שקל באמצעות רכישת מניותיו של דב גודינגר, ממייסדי החברה. ״אוריג׳ן״ שילשה בחמש השנים האחרונות את הכנסותיה ומשווקת זרעים וזנים ביותר מ-25 מדינות ברחבי העולם.

 

פרס "אשה פורצת דרך" הוענק לד"ר נירית ברנשטיין, חוקרת בכירה במכון וולקני וראש המחלקה לפיסיקה סביבתית והשקיה במכון למדעי הקרקע והסביבה. ד"ר ברנשטיין הייתה מחלוצות מחקר הקנאביס בישראל. היא נרתמה לייצר ידע מדעי, שכמעט ולא היה קיים, כדי לבסס שיטות גידול חדשות הנשענות על מדע ומחקר. המחקרים שנעשים במעבדתה מאפשרים לגשר על הקושי הגדול של התאמת החומר הצמחי לצרכים של תעשיות הפרמה. בנוסף, ד"ר ברנשטיין הייתה חברה בוועד החוקרים במשך 9 שנים וכהנה כיו"ר הוועד, שעמד בראש המאבק נגד סגירת מכון וולקני, במשך 3 שנים. ד"ר ברנשטיין ניהלה את המאבק ביד רמה והובילה כמה מהלכים שונים ומורכבים, במקביל, שהתוצאות שלהן היו חד משמעיות: החלטה פה אחד של הוועדה לבחינת העתקת מכון וולקני שלא להעביר את המכון. ד"ר ברנשטיין הצליחה לגייס מעל 2000 מדענים מהארץ ומהעולם שחתמו על עצומה לאי העתקת המכון. בנוסף להחתים זוכי פרס נובל ו -24 ראשי רשויות, בעלי חברות עסקיות בתחום החקלאות   וראשי מוסדות המחקר והאקדמיה בישראל נגד מהלך זה. מכתבי התמיכה והעצומות שנחתמו הועלו לדיון בוועדה להעתקת מכון וולקני ופורסמו בכלי התקשורת. בינואר 2019 החליטה הוועדה להעתקת מכון וולקני פה אחד, שאין להעתיק את המכון בגלל הנזק העצום שייגרם למחקר.

 

אות הוקרה מיוחד הוענק לשוקי קנוניץ. קנוניץ תורם רבות, למעלה משלושה עשורים, לפיתוחו ושגשוגו של ענף ההדרים בישראל. הוא פועל רבות לפיתוח זנים חדשים במגמה להפכם לזנים מסחריים, הוא עומד בקשר ישיר עם המדריכים בתחום ומסייע להם רבות וקנוניץ אף זכה באות "יקיר משרד החקלאות" לשנות 2018.