כותרות אחרונות
Search

מכללת ההייטק SV College תיישם תכנית נגד הכפשות ברשת.

 

מכללת ההייטק "SV College"  תיישם תכנית נגד הכפשות ברשת.

לצד היתרונות הגדולים שהביא עימו עידן הרשתות החברתיות, צצו  גם תופעות פחות מוכרות וסימפטיות כמו השיימינג וההכפשות. ארגונים ועסקים גדולים כקטנים מוצאים עצמם יותר ויותר באמצעו של משפט ללא עדים, ללא ראיות, ללא סנגורים וללא אפשרות להתגונן בלב כיכר העיר הווירטואלית. אפשרויות התגובה, בין אם העליהום הרשתי מוצדק או לא, הן מוגבלות מאד ונעות כיום מניסיון כמעט חסר סיכוי להיאבק במכפישים דרך בתי המשפט ועד להמתנה מורטת עצבים בתקווה שהגל העכור יעבור מבלי שיגרום לנזק רב.

 

תומר גלעד יזם התכנית ומנכ"ל "SVcollege": "מכללת "SVcollege" החלה בשנה האחרונה ביישום תכנית ידידותית ייחודית נגד השמצות ברשת, הופתענו לגלות עד כמה שינוי גישה שבו מחבקים את הגולש הכעוס במקום להיאבק בו, יכולה להביא לתוצאות מדהימות לכל הצדדים. נושא השיימינג הוא תופעה שחוצה חברות וארגונים בכל העולם. כמעט מדי יום חברות חוות זאת על בשרן"……………….  "המאבק בשיימינג במסגרת התכנית מתחיל אצלנו עוד הרבה לפני שהוא בכלל נולד, כבר מהרגע הראשון אנו פועלים להעניק ללקוח תחושה ש'אנחנו כאן עבורו, דבר זה מפחית תחושות כעס ואנרגיות שליליות ונותן לו להכיר לנו טובה".

 

תומר גלעד יזם התכנית ומנכ"ל "SVcollege"צילום: יח"צ

 

מוסיף גלעד: "למרות זאת גישה זו מסתברת אינה תעודת ביטוח מפני השמצות ברשת. במידה ובכל זאת פורסם פוסט שמלין על נושא השירות, מקצועיות או חוויה קלוקלת שחווה הלקוח, אז אנחנו נכנסים לשלב השני של אותה תכנית שיישמתי. בשלב זה אנחנו יוצרים קשר ישיר עם אותו לקוח כעוס. המטרה היא דבר ראשון להרגיע את הרוחות ולהוריד את רמת העוינות והחשדנות שקיימת אצלו. אנחנו מבהירים לו כי אנחנו בצד שלו בשביל לנסות להבין מה הבעיה על מנת לעזור לו. השלב הבא בתכנית הוא זימון הלקוח לפגישה מסודרת באווירה נינוחה על כוס קפה.

 

לצורך השיחות האלה מכללת "SVcollege"  הקצתה כוח אדם המתמחה בהתמודדות עם מצבים בעייתיים מסוג זה. המטרה היא להקשיב, להבין את הבעיה שגרמה לאותו לקוח מתוסכל לבוא ולכתוב את מה שכתב ולחתור לקראת פתרון שישביע את רצונו, ובצורה זו כבר ניתן לנטרל יותר מ- 90% מתחושת הכעס והתסכול שהצטבר אצלו, שהרי הלקוח, בסופו של יום, רוצה לראות יחס אנושי מצד גורם בחברה שיכול לתת לו מענה לדברים שציין.

 

תומר גלעד: "כאן מגיע השלב הרביעי בתכנית הוא שלב הפתרון. ללקוח מותאמת תכנית פתרון אישית בהתאם לבעיה שהובחנה בשיחה. במקרה שלנו זה יכול להיות מסימולציות הכנה לראיון עבודה אחד על אחד, דרך זימון לסדנאות קבלה לעבודה על חשבון המכללה, ועד הכנת מתווה אישי יעיל לחיפוש עבודה ע"י שימוש בפלטפורמת לינקדאין וכיוצ"ב".

 

התכנית הידידותית נגד הכפשות ברשת מיושמת בהצלחה רבה במהלך השנה האחרונה ותומר גלעד מציג בגאווה מספר  לא מבוטל של בוגרים שבמסגרת התכנית הצליחו למצוא את דרכם לשוק העבודה אחרי שחוו תסכול רב רק רגע קצר קודם לכן. 

 

תומר גלעד: "הודעות ההוקרה וההערכה האישיות שאני מקבל מבוגרי התכנית, שהחליפו את הודעות ההכפשה ברשת, הן מבחינתי הסיפוק הכי גדול שיכלתי לקבל מתכנית כזו" – מסכם גלעד תוך הבעת שביעות רצון גדולה".

 

ככל הידוע תכניות מהסוג הזה עדיין לא נפוצות ונותר רק לקוות שבפתח העשור החדש עוד ועוד מכללות ובתי עסק יאמצו את התכנית הזו של "SVCollege" שהיא בגדר win win עבור כל הצדדים.