כותרות אחרונות
Search

זו העת להכיר באבטחה כעבודה מועדפת.

מנכ"ל רשף ביטחון  – צילום: טל שובל

 

 

זו העת להכיר באבטחה כעבודה מועדפת.

מאת: שוקי פליין, מנכ"ל רשף ביטחון מקבוצת תיגבור.

 

מדינת ישראל מתמודדת היסטורית עוד לפני הקמתה ועד ימים אלו עם איומים רבים של גורמי טרור ופשיעה תחושת ביטחון לאזרחים הינו מושג המורכב ממספר מרכיבים אולם ללא ספק אחד החשובים שבהם הוא  נוכחות גלויה ובולטת של גורמי ביטחון במוקדים ציבורים שיפעלו ביעילות במידת הצורך לנטרול מפגעים  כפי שעשו באירועים רבים לשם מזיעור נזקים והצלת חיים.

 

חברות האבטחה במדינת ישראל ושרותי האבטחה הניתנים על ידן, מעניקות כיסוי אבטחתי למאות רבות של מוסדות וגופים בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גופי תשתית, מתקני חשמל, גז, מים, אסדות הקידוח בים, בתי החולים, מתקני מערכת הביטחון, בתי המלון, מוסדות חינוך, קניונים, מתקנים ושירותים לאזרח במרחב הציבורי ושורה ארוכה של גופים ומתקנים נוספים.

 

חברות האבטחה ב- 2021,מהוות את "הכוח השלישי באבטחה במדינת ישראל, כגוף משלים ותומך במשטרת ישראל וצה"ל. האבטחה הפכה ברבות השנים למקצוע המאכלס בתוכו את כל רובדי האוכלוסייה, כך גם חיילים משוחררים מיחידות קרביות ותומכי לחימה, סטודנטים המשלבים עבודה ולימודים, גמלאים צעירים ומבוגרים, חתך לאומי מגוון אשר מגויס על פי קריטריונים של משטרת ישראל, ומוכשר לתפקידו במוסדות רשמיים להכשרה, המהוות למעשה את פס הייצור של איש האבטחה על תפקידיו המגוונים.

 

אבטחה זה מקצוע כמו כל מקצוע אחר, ביצוע התפקיד דורש התאמה אישית, הכשרה מקצועית, עמידה במבחני כושר גופני ירי וידע בנהלי אבטחה, אימונים תקופתיים ובקרה מתמדת על ידי מערך פיקוח. תפקידי האבטחה אינם מן הקלים, ולפיכך קיימת דאגה מתמדת מהארגון היציג, ארגון חברות האבטחה בישראל, לדאוג לתנאיי העסקה מיטיבים לעובדים באמצעות הסכמים קיבוציים הנרקמים בין הארגון להסתדרות העובדים הכללית. בשנים האחרונות נחתמו הסכמים אשר תרמו לשיפור ניכר בשכרם ותנאיי העסקתם של עובדי האבטחה, אך גם אלו לא יצרו את תנופת הגיוס הרצויה לכלל משימות האבטחה, נכון להיום קיים מחסור של אלפי אנשי אבטחה לכיסוי המשימות הרבות.

 

מנכ"ל רשף ביטחון  – צילום: טל שובל

 

מדינת ישראל הינה היחידה מבין המדינות המפותחות שבהם הכשרה, פיקוח וקשר מקצועי בשגרה ובחירום מבוצע על ידי משטרת ישראל באמצעות חטיבת האבטחה מכאן שכלל הפעילות הינה מקצועית ומביאה לידי ביטוי באופן המובהק ביותר את היותם של חברות האבטחה זרוע נוספת ושותפות אמיתיות לתפישת הבטחון במדינת ישראל

 

במהלך השנים האחרונות בוצעו על ידי הארגון פניות לשרי הממשלה ע"מ להכיר באבטחה כעבודה מועדפת, מה שהיה יכול להוות אופציה עבור חיילים משוחררים רבים, לעסוק בתפקידי האבטחה, אך מסיבות בלתי מובנות, העדיפו בדרגים המחליטים להעניק הכרה זו לחיילים משוחררים בענף הבניה, בבתי אריזה, טיפול באנשים בעלי מוגבלויות, סיוג לניצולי שואה, למקצועות המלאכה והתעשייה, תוך התעלמות מוחלטת מתפקידי האבטחה, אשר במהותה מאופיינת במניעת פיגועים, מניעת איומים על חיי אדם, אבטחת הסדר הציבורי ושלום הציבור.

 

מכאן שזה אך מתבקש כי גם אבטחה תוכר כעבודה מועדפת אשר תעודד את חיילנו המשוחררים ואלו המסיימים את תקופת החל"ת  הארוכה, לחזור לעבודה סדירה, לייצר פרנסה לביתם, ולהשתלב במערך האבטחה האזרחי. לצעד חשוב זה קיים ערך של הכרת המדינה בענף האבטחה ועובדיו.