כותרות אחרונות
Search

חברות רבות מדווחות על מחסור בעובדים בעלי כישורים קריטיים לארגון….

סקר Aberdeen:

79% מהחברות מדווחות על מחסור בעובדים בעלי כישורים קריטיים לארגון, ובעיקר בבעלי פוטנציאל מנהיגותי 

סקר חדש של חברת המחקר אברדין (Aberdeen) תחת הכותרת Talent Acquisition Technology: Today, Tomorrow, and Beyond, מעלה כי 79% מהחברות מצביעות על מחסור בעובדים בעלי כישורים קריטיים לארגון, ובעיקר בבעלי פוטנציאל מנהיגותי. מהסקר עולה כי בפועל, לא כל טאלנט מפגין מיד עם כניסתו לעבודה את ה׳ניצוצות העתידיים׳, והארגון מצידו מתקשה לזהות את פוטנציאל, או יכולות ההנהגה.

המציאות מראה כי הן מבחינת עלויות והן במונחי תרבות ארגונית, עדיף שדור המנהיגים יצמח בתוך ומתוך הארגון ולא "יוצנח" מבחוץ.

לכן, במקרים רבים חברות מתמקדות ב- 3-5% מהעובדים המובילים מבחינת ביצועים ורואות בהם "בעלי פוטנציאל", למרות שאין בכך בהכרח להעיד על כישורי המנהיגות שלהם.

על פי המחקר, בארגונים מובילים קיימת הבנה שחייבים בנוסף לזהות את התפקידים הקריטיים לצמיחה ארגונית ולחבר בין התפקידים הקריטיים לבין העובדים בעלי התרומה המרבית לארגון. שילוב בעלי פוטנציאל גבוה בתפקידים קריטיים, תפקידי מפתח והנהגה הוא המתכון להעמקת המחוברות (engagement), העלאת אחוזי השימור שלהם והצלחה ארגונית. בחברות מובילות קיימים תהליכים מסודרים לשם כך.

sinerio 1

אבנר מימון, מנכ"ל פעילות EMEA בסינריון מערכות

אבנר מימון, מנכ"ל פעילות EMEA בסינריון מערכות: "ארגונים חייבים להתבסס על מדדים כדי לקבל תמונה ברורה אודות המנהיגים העתידיים וכדי לקבל החלטות מושכלות״…………."לשם כך, ארגונים צריכים מערכות לניהול אסטרטגי של ההון האנושי בארגון, בעזרתן יוכלו לזהות את העובדים בעלי הביצועים והפוטנציאל הגבוה ולנהל מודלים של כישורים ויכולות. כך יוכלו למדוד את מידת ההתאמה של העובד לתפקידים ניהוליים ומנהיגותיים, לנהל תהליכי ניוד, קידום והמשכיות ניהולית. מערכות אלה גם מאתרות את האדם המתאים ביותר לתפקיד (Best Fit), מזהות פערי כישורים ויכולות ומסייעות לקבוע מהם צרכי ההדרכה וההכשרה להם זקוקים העובדים המוכשרים בכדי להביא אותם לדרגה הבאה בהתפתחותם. בנוסף מערכות אלו מתעדות את העדפות הקריירה של העובד והמלצות המנהל, לצורך התאמה בין העדפות העובד לצרכי הארגון וליצירת מצב של win-win לעובד ולארגון".

אודות סינריון
סינריון מערכות מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. עם למעלה מ- 30 שנות ניסיון, פתרונות התוכנה של סינריון פועלים בלמעלה מ-7,000 ארגונים בישראל ובעולם ומשרתים למעלה מ- 5,000,000 עובדים. הפתרונות של סינריון, המותקנים בארגונים בכל מגזרי המשק ובכל סדרי הגודל, תומכים בניהול שלבי מחזור חיי העובד בארגון, כולל ניהול מערך העובדים, בקרת כניסה, ניהול אסטרטגי של ההון האנושי בארגון וגיוס עובדים. מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם פועלים אצל לקוחות ברחבי העולם. סינריון הינה הספק הפרטי הגדול ביותר בקנדה של פתרונות לניהול מערך עובדים לשוק הבינוני. סינריון היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Lumesse, מהמובילות בעולם בפתרונות Talent Management.

למידע נוסף : www.synerion.co.il