כותרות אחרונות
Search

חברת "המזרח" משיקה בישראל את ה"דיפנדר 90".

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

רכב האגדה עכשיו גם בגרסה קצרה!

 חברת המזרח משיקה  את ה"דיפנדר 90" בישראל.

רכב ההרפתקנות האולטימטיבי  מגיע להשלים את משפחת ה"דיפנדר" בישראל.

 

מותג לנד רובר נולד כדגם שטח של חברת ROVER באנגליה בשנת 1948 ותוכנן על ידי מוריס ווילקס, על מנת להציע כלי רכב פשוט וחסון לחקלאים. ווילקס עשה שימוש באלומיניום, אשר היה נפוץ בבריטניה של אחרי מלחמת העולם השניה וכך יוצר מרכב הלנד רובר מאלומינים, על גבי שלדת מתכת חסונה. השימוש באלומיניום ממשיך לאפיין את מוצרי לנד רובר עד היום.

 

לאורך 7 עשורים וארבעה דורות יוצר רכב השטח המיתולוגי והפך לאהוד במיוחד על חקלאים, טיילים, עובדי שטח וצבאות ברחבי העולם. עם השנים קיבל את השם דיפנדר (1985) והפך לחלק מההיצע של היצרן, אשר נפרד מחברת רובר והפך ליצרן פרימיום של רכבי שטח.

 

כיום לנד רובר מציעה 3 משפחות דגמים: משפחת דיפנדר הרב-שימושית, עם 2 דגמים, משפחת רכבי הפנאי דיסקברי, בה חברים דיסקברי (כינוי חיבה: דיסקו) ודיסקברי ספורט ומשפחת הפאר ריינג' רובר, הכוללת את האיווק, וולאר, ספורט ואת רכב השטח של האצולה הבריטית – ריינג' רובר.

 

אנו ניצבים היום עם כניסתו של דור חדש של "דיפנדרים" לעולם. חזקים יותר. טכנולוגיים יותר. מתאימים למאה ה- 21 ונותנים מענה מלא לנהיגת שטח ולנהיגת כביש. לכל צורך ותכלית. ההתרגשות בשיאה.

 

ביוני האחרון הושק ברחבי העולם וגם בישראל אייקון השטח ה"דיפנדר 110"  שהקפיד לשמור  על כל המאפיינים של הדגם המקורי, החל מהעיצוב המזוהה ועד ליכולות השטח הגבוהות, ובנוסף עם כל מה שאפשר לצפות מרכב מודרני –  מעודכן, טכנולוגי, עם שדרוג משמעותי לחווית נהיגה איכותית גם בחיי ביום יום ומהפכה אמיתית ביכולות הכביש שלו מבלי לפגוע בחוויית  השטח.  

 

השקת הדיפנדר 110 נחלה הצלחה גדולה בישראל ובימים אלו מצטרף למשפחה הדיפנדר 90.

 

דגמי הדיפנדר, אגב, נקראים 90 ו 110 על פי מרווחי הסרנים באינצ'ים שהיו ב"דיפנדרים" הראשונים והם הפכו לשמות מיתולוגיים בקרב חובבי השטח וההרפתקנות.

 

ה"דיפנדר" החדש זמין בעולם גם עם קפיצי ברזל, לישראל הוא מגיע אך ורק עם מתלי אוויר, בהם מחליפות כריות אוויר את קפיצי הברזל. כריות האוויר מספקות חוויית נהיגה של כמעט ריחוף מעל פני השטח, בד בבד עם אפשרויות נרחבות לשנות את גובה הגחון מעל פני השטח, בהתאם לתנאים. השימוש בכריות אוויר כדי לעקוב אחרי פני השטח מאפשר פעולה פרוגרסיבית, אשר מגיבה בעדינות לשיבושי דרך קלים ובחדות לשיבושים כבדים.

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

הרכב נראה קשוח והוא אכן קשוח.

:דיפנדר 90:  הדגם הקצר בעל 3 הדלתות וחמשת המושבים משדר חזות מסוקסת וקשוחה. הרכב מצוייד בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת יכולות כביש ושטח  מעולות. הוא  חכם, קשוח, טכנולוגי, עמיד ורב יכולות בכביש ובשטח.

 

צללית הרכב, שלא ניתן לטעות בה הינה מוכרת וחדשה בו זמנית. הצללית של הדיפנדר החדש מהווה פרשנות מודרנית למקור המפורסם שלא ניתן לטעות בו.העיצוב הינו חזק, מלא ביטחון ומתוחכם.

 

הדיפנדר 90 נועד לחובבי השטח והמרחבים הפתוחים האינדיבידואליסטים וההרפתקנים שחיים בדרך שהם בחרו ובלי פשרות.

 

השנה האחרונה הזכירה לנו את חשיבות המרחבים הפתוחים ותחושת החופש ופריצת הגבולות הפכו להיות בחשיבות עליונה כמפלט לחיי השגרה הלא שגרתית . בעת הזאת, הדיפנדר  הינו השותף האולטימטיבי לחוויות והתנסויות חדשות.

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

דיפנדר 90: בעידן החדש:

דיפנדר 90 הוא האח הקצר של דיפנדר 110, אשר הוצג ב-2019. שמות הדגמים ממשיכים את השמות ההיסטוריים של משפחת דיפנדר, אשר ציינו את אורך בסיס הגלגלים באינצ'. דיפנדר החדש (קוד דגם L663) נועד על ידי מתכנניו להיכנס לנעליים הגדולות במיוחד של אגדת השטח ההיסטורית, תוך שהוא יוצק תוכן חדש ובן זמננו להבטחות הגלומות בשם דיפנדר. מתכנני הדיפנדר עמלו על יצירת רכב השטח הטוב בעולם, בד בבד עם התאמתו לזמן ההווה ולערכי מותג הפרימיום לנד רובר.

 

דיפנדר 90 זוכה למנועים חדשים ומתקדמים במיוחד, מערכות שטח מתקדמות ומערכות בטיחות מתקדמות. דיפנדר 90 הוא רכב שטח בעל תכונות קישוריות מתקדמות, המציע לנוסעיו רמה גבוהה במיוחד של אבזור, נוחות ואיכות חיים. בהתאם למסורת של אגדת השטח דיפנדר, 90 הנוכחי יכול להעפיל לפסגות ההרים הגבוהים והקשוחים ביותר ובמקביל להציע בטיחות, איכות ונוחות בכביש.

 

 

מנועים:

בדיפנדר 90 מוצג לראשונה עם מנוע הדיזל 3.0 ליטר החדש (6 צילינדרים בטור), אשר ישרת את הדיפנדרים החל משנת 2021 :

מנוע דיזל 3.0 ליטר, 200 כ"ס.

מנוע דיזל 3.0 ליטר, 250 כ"ס.

מנוע בנזין 3.0 ליטר, 400 כ"ס.

 

עיצוב:

דיפנדר 90 החדש מציג פרשנות מודרנית לאגדה מוטורית. מעצבי לנד רובר עשו שימוש בצללית האייקונית של דיפנדר ויצרו רכב שטח עם מעט קווים עגולים (כדי להתאים לצרכי אווירודינמיות מודרנית) ועם הרבה קווים שמתכתבים עם הצללית הישנה. כך נוצרו הפנלים הזקופים בחלק האחורי של דפנות הצד, אשר מזכירים את קו המותניים של דיפנדר הישן. כך קיבל דיפנדר החדש פנסי לד רבועים קטנים בזנב, המתכתבים עם פנסי האחוריים הזערוריים של דיפנדר הישן. וכך מוקם הגלגל החלופי על גבי הדלת האחורית (שזכתה למנגנון שתומך במשקל זה).

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

כח:

דיפנדר 90 מצויד במיטב היצע יחידות הכח של לנד רובר. לדיפנדר 2 יחידות דיזל ואחת מונעת בנזין וכולן עושות שימוש בטכנולוגיית הייבריד קל – MHEV. טכנולוגיית MHEV עושה שימוש במערכת חשמל מתוגברת בזרם 48V, אשר מאפשרת לאגור אנרגיה בעת שהמנוע אינו פועל בעומס. מערכת MHEV מנצלת אנרגיה זו על מנת לכבות את המנוע לפרקי זמן קצרים כאשר אינו נדרש ולתגבר את המנוע כאשר הוא תחת עומס. שימוש בטכנולוגיית MHEV חוסך עד 6% בזיהום האוויר וצריכת הדלק.

 

מנוע הדיזל החדש לחלוטין של דיפנדר 90 הוא בנפח 3 ליטר, בתצורת 6 טורי ומוצע בהספקים של 200 ו-250 כוחות סוס, עם מומנט של 51 וכ-58 קג"מ, בהתאמה. מדובר בטורבו-דיזל, חלק, נעים ושקט, אשר ביחד עם יחידת Starter-Generator הפועלת בזרם 48V, מאפשר לכבות את המנוע כאשר הרכב עדיין בתנועה במהירות נמוכה ומתקרב לעצירה.

 

מנוע הבנזין המשרת את דגם P400, גם הוא 6 טורי בנפח 3 ליטר, אך זה מוסיף למגדש הטורבו גם מגדש-על חשמלי, כחלק מטכנולוגיית MHEV. שילוב של רכיבי מערכת ה-48V, מאפשר לנהג לעשות שימוש בעד 14.5 קג"מ של תגבור למנוע הבנזין. דגם P400 מציע לנוהגים בו 400 כוחות סוס ו-56.1 קג"מ.

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

מערכות שטח  ובטיחות:

כל הרכבים יגיעו עם חבילות OFFROAD הכוללות: מערכת הדמיית שטח הנסיעה, המוכרת גם כ"מכסה מנוע 'שקוף'", מערכת TERRAIN RESPONSE המפורסמת מבית לנד רובר, מערכת ATPC, בקרת ירידה במדרון, תיבת העברה כפולה HIGH/LOW ומערכת SAND LAUNCH ASSIST, מתלי אויר מתכווננים  וצמיגי ALL TERRAIN.

 

Terrain Response היא מערכת ניהול השטח הטובה בעולם, אשר הוצגה על ידי לנד רובר כבר ב-2004 (בדגם דיסקברי III). בדור הנוכחי ועם 17 שנים של פיתוח ויישום, מאפשרת המערכת שליטה במערכות הרכב, על מנת לאפשר לדיפנדר 90 יכולת עבירות פנומנלית. המערכת מתופעלת על ידי חוגה עגולה, באמצעותה בוחר הנהג מצבי ניהול שונים, המתאימים לתנאי שטח שוני כמו בוץ וחריצי קרקע, חול, זחילת סלעים, שלג וכעת גם מצב WADE, לצליחת מעברי מים עד לעומק 90 ס"מ.

 

מערכת Terrain Response מתאימה את פעילות מערכות הרכב השונות למאפייני השטח, בו נע כלי הרכב. במצב "חול" למשל התגובה לדוושה מהירה וחדה והדיפרנציאלים פתוחים, בעוד במצב "זחילת סלעים" התגובה למצערת עדינה, הדיפרנציאלים נעולים (נעילה מלאה, על ידי מצמדים) ומרווח הגחון הוא במצב "שטח. יכולות השטח מקבלות את התמיכה ההולמת מתיבת העברה, המציעה הילוך כח LOW ביחס העברה 2.93:1.

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

נוחות ואבזור

בתא הנוסעים המהודר (עם קריצות עיצוביות לחספוס של דיפנדר) מחכה לשוכני הדיפנדר מערכת המולטימדיה Pivi Pro החדשה, המציעה ממשק משתמש הנהוג בעולם המובייל. Pivi Pro מציגה על גבי מסך בגודל 11.4" מידע עשיר על בידור, ניווט, בקרת אקלים, מידע נהיגה ושטח ותפעול מערכות השטח.

 

דיפנדר מצויד במערכת מצלמות 360 מעלות חכמה, אשר מציגה את כל סביבת הרכב לרווחת הנהג וגם מספקת התראות חניה מבוססות מצלמה, על מנת להתריע מפני פגיעה בעצמים בסביבת הרכב. בנהיגת שטח מספקות המצלמות מידע עשיר המסייע לנהג בתנועה באזורים צפופים וקשי עבירות, כולל תצוגת "מכסה מנוע שקוף" המדמה זווית מבט של צפיה במתרחש בין הגלגלים הקדמיים.

 

מתכנני הדיפנדר מבינים שלרכב שטח יכולים להיות שימושים שונים ומגוונים ולכן פיתחו עבורו שלל אביזרים ייעודיים לטובת שימושי שטח ופנאי שונים. לנד רובר מציעה קטלוג נרחב של אביזרים ותוספות ורקחה מביניהם 4 חבילות אבזור, המיועדות לשימושי שטח שונים. בחבילת Explore למשל יש בין השאר שנורקל לטובת הגבהה פתח יניקת האוויר של המנוע ובחבילת Country יש מערכת ניידת לשטיפת ציוד השטח מבוץ ולכלוך.

 

צילום: יח"צ חו"ל דיפנדר

 

מערכות בטיחות:

כל הרכבים יצוידו במערכות בטיחות מתקדמות  כגון: בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת מצלמות היקפית, בקרת התהפכות ועוד.  ברמת הגימור SE מגיעים הרכבים עם חבילה נוספת, חבילת נהיגה DRIVER ASSIST ובה ניתן למצוא בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית מפני רכבים בשטח "מת", מערכת סיוע לפני התנגשות מאחור ועוד.

 

דיפנדר 90 מצויד בשורה הראשונה של מערכות בטיחות מתקדמות, אשר סייעו לקבלת ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. בין המערכות ניתן למצוא שמירת נתיב אקטיבית, מוניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי "שטח מת" (תלוי ברמת הגימור).

 

מערכות הבטיחות המתקדמות נתמכות על ידי חומרה מתקדמת כמו מערכת בלימה Brake by wire ופלטפורמת הניהול EVA2, אשר תיקח את כלי הרכב של לנד רובר לעבר העידן האוטונומי. מערכת זו זוכה לעדכוני תוכנה דרך האוויר, אשר מתבצעים ללא כניסה למרכז השרות, בקישוריות דרך eSIM, אשר מוטמע במערכת בפס הייצור. קישוריות זו מאפשרת הפעלת מערכות כמו חיוג אוטומטי לשרותי חרום.

 

רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "הדיפנדר 90 החדש משמר את  הDNA  של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית ופורצת גבולות של הדגם אך משדרג אותה עם טכנולוגיות חדשניות של 2021. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות.  

 

אחת מהנקודות הבולטות ביותר שנוכחנו להבין בתקופה האחרונה , היא הרצון לצאת ולגמוע בשקיקה את שבילי ישראל. מועדון לנד רובר הגביר מאד את פעילויותיו ואנו מציעים כיום לכל הרוכשים טיולים והדרכות שיאפשרו להכיר את הרכב יותר טוב ולהוציא ממנו את המיטב.

 

חברת המזרח החלה את השנה בתנופה מאד חזקה. רואים שלמרות התקופה ,או דווקא בגללה, הלקוחות בהחלט רוצים להגשים חלומות.

 

כניסת הדיפנדר הביאה עימה המון מתעניינים ורוכשים חדשים ואני בטוח שכניסת ה 90 עם הכריזמה המיוחדת  שלו תמשיך את ההצלחה".

 

הרכב ישווק ברמות גימור S ו – SE.

 

מחירים לצרכן:

מנוע 3.0 ל' דיזל 200 כ"ס, S200 – 468,000 ₪

מנוע 3.0 ל' דיזל 250 כ"ס, SE250 – 545,000 ₪

מנוע 3.0 ל' בנזין 400 כ"ס, SE400 – 615,000 ₪