כותרות אחרונות
Search

חברת "סרטוריוס" פותחת בבית העמק אתר ייצור חדש של מצעי גידול לתרביות תאים.

סרטוריוס ישראל, בית העמק – צילום: מיכל סלייבר

 

חברת "סרטוריוס" פותחת בבית העמק אתר ייצור חדש של  מצעי גידול לתרביות תאים.

ההתמקדות היא בשוק התרפיה התאית, בית העמק ישמש כאתר הייצור הראשי עבור  מצעי גידול נוזליים ותמיסות בופר

 

"סרטוריוס" (Sartorius), חברה בינלאומית מובילה בתחום מחקר מדעי החיים ותעשיית הביו-פרמצבטיקה,  תפתח היום את האתר החדש שלה בקיבוץ בית העמק, ישראל. האתר יתמקד בייצור מצעי גידול לתרביות תאים, עם התמחות והתאמה אישית במיוחד עבור שוק התרפיה התאית. ההתרחבות תאפשר למפעל לייצר כמעט פי 5 יותר מהתפוקה הנוכחית שלו. המתקן החדש תוכנן לעמוד בתקני הייצור והרגולציה המחמירים ביותר. הוא משתרע על פני 1,000 מ"ר וכולל חדרים נקיים ברמה B ו- C וכן ציוד ומכשור.

 

רנה צילום: יח"צ

 

“לצוות בישראל ניסיון רב בשוק התרפיה התאית, מפיתוח ועד ייצור ומכירה של פתרונות בתחום מצעי גידול לתרביות תאים. עם המתקן החדשני בבית העמק, אנו יכולים לבסס מומחיות זו ולמנף את התשתית הקיימת, על מנת לצמוח עוד יותר", אמר רנה פאבר, ראש חטיבת פתרונות ביו-פרוסס וחבר הוועד המנהל בסרטוריוס.

 

צילום: יח"צ

 

כדי להתכונן לביקוש עתידי, המתקן הקיים ישודרג אף הוא, כך שיפעלו במקביל שני קווי ייצור, על מנת להבטיח כי ניתן יהיה להגיע ליכולות המצופות. בהתאם לכך, סרטוריוס תגדיל את צוות הייצור באתר. בנוסף, בית העמק ישמש כאתר הייצור הראשי של סרטוריוס למצעי גידול נוזליים ותמיסות בופר, המשלים את יכולות הייצור של מצעי גידול אבקתיים, ביאוקו (Yauco) שבפורטו ריקו.

 

צילום: יח"צ

 

רקע כללי: סרטוריוס רכשה את השליטה בחברת תעשיות ביולוגיות ישראל, המתמחה בייצור מצעי גידול לתרביות תאים, בשנת 2019. שילוב מוצרים מתחום התרפיה התאית היה חיוני, נוכח היוזמה המרכזית של סרטוריוס להמשך פיתוח עסקיה ומומחיותה בתחום זה.

 

https://www.sartorius.com/en/company/newsroom/blog

 

אודות "סרטוריוס"

חברת סרטוריוס היא חברה בינלאומית מובילה במחקר מדעי החיים ותעשיית הביו-פרמצבטיקה.  עם מכשור מעבדתי וחומרים מתכלים חדשניים, חטיבת מוצרי המעבדה והשירותים של הקבוצה מתרכזת במתן מענה לצרכים של מעבדות המבצעות מחקר ובקרת איכות בחברות פארמה, ביופארמה ובמכוני מחקר אקדמיים. חטיבת פתרונות הביו-פרוסס, עם סל מוצרים רחב, מתמקדת בפתרונות אספטיים ומסייעת ללקוחות לייצר תרופות וחיסונים ביוטכנולוגיים בצורה בטוחה ויעילה. הקבוצה צומחת מדי שנה בממוצע בקצב דו ספרתי ומרחיבה באופן קבוע את תיק ההשקעות שלה באמצעות רכישות של טכנולוגיות משלימות. בשנת הכספים 2020 היו לחברה הכנסות ממכירות של כ- 2.34 מיליארד אירו. בסוף שנת 2020, כמעט 11,000 עובדים הועסקו בכ -60 אתרי הייצור והמכירה של הקבוצה, המשרתים לקוחות ברחבי העולם.