כותרות אחרונות
Search

חברת "קליל" מביאה לעולם החלונות את סדרת הבאוהאוס של "קליל"

חברת "קליל" חברה מובילה בתחום תעשיית האלומיניום והחלונות המעוצבים בישראל, מביאה  לעולם  החלונות את  סדרת הבאוהאוס של "קליל"

צילום: יח"צ

 

חב' "קליל" חברה מובילה בישראל בתעשיית האלומיניום והחלונות המעוצבים בישראל   מביאה בשורה לעולם  החלונות – סדרת "הבאוהאוס של קליל".  סדרת "הבאוהאוס של קליל" מאופיינת בעיצוב מינימליסטי, חלונות עם קוים צרים, צורות גיאומטריות וסימטריה בסגנון חלוקות התואם את  הסגנון הבינלאומי.

 

צילום: יח"צ

 

לחלונות "הבאוהאוס של קליל" מפתחים גדולים, המאפשרים ישום של סוגי זיגוג חכם, מבודד, אנרגטי ואקוסטי כאשר כל חזיתות החלון מבפנים ומבחוץ עוצבו בהתאם.

 

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל חב' "קליל" מציין, שהחב' השקיעה ידע ומשאבים רבים בפיתוח סדרת "הבאוהאוס של קליל" במטרה לפתח מוצרים פונקציונאליים, איכותיים ומעוצבים. במסגרת תהליך הפיתוח של מערכת החלונות " קליל באוהאוס" סקרה החברה את המגמות בשוק על מנת לתת להם מענה מתקדם.

 

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל חב' "קליל" – צילום: יח"צ

 

 

תהליך הפיתוח של הסדרה כלל סקירה דקדקנית של המגמות בשוק על מנת לתת להן מענה מתקדם. כך יצר החיפוש אחר מראה מינימליסטי, חלון עם קווים צרים וסימטריה בסגנון חלוקות חדש ומחודש התואם את סגנון הבאוהאוס (הבינלאומי). במקביל, ועם גידול הביקוש למפתחים גדולים, נותנת המערכת מענה לחלונות גדולים משמעותית מהקיים בקו הבלגי של החברה. יתרון נוסף, הקשור לביקוש למערכות ידידותיות לסביבה ויעילות אנרגטית, קידם פיתוח מערכת אטומה יותר, המאפשרת יישום של סוגי זיגוג חכם, מבודד אנרגטית ואקוסטית, אותו מקדמים בחברה גם במסגרת פעילות קלילGLASS.

 

לראשונה בישראל בתחום החלונות – "עיצוב 360°". באופן מסורתי פיתוח של חלונות חדשים בארץ מתיחס לפונקציונליות שלהם ולמראה החלון מפנים הבית. בחלונות הבאוהאוס של קליל יושם תהליך "עיצוב 360° בו כל חזיתות החלון זכו להתיחסות עיצובית ולמראה נקי ומינימליסטי עד כמה שניתן.

 

צילום: יח"צ

סגנון הבאוהאוס זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת וקנה לעצמו מקום של כבוד באדריכלות הישראלית. זהו סגנון בנייה שמקורו בגרמניה ששינה בשעתו את חוקי המשחק הנדל"ני והפך שם נרדף לסגנון בנייה אנין ומוקפד. סגנון הבאוהאוס הגיע לתל אביב בשנות ה-30 של המאה הקודמת עם עלייתם לישראל של אדריכלים שהושפעו מסגנון הבנייה הבינלאומי. אחד האלמנטים הבולטים בסגנון הבנייה בארץ הוא המרפסות העגולות והחלונות האנכיים בחדרי מדרגות תל אביביים שנועדו ליצור תאורה טבעית ולמנוע התחממות.

 

 

הסוגיות שהעסיקו את מורי הבאוהאוס ותלמידיו קרובות לשאלות הבוערות כיום יותר מתמיד: אדם מול מכונה, אינדיווידואל מול חברה, מוצרים ייחודיים לעומת ייצור תעשייתי, סדרתי או המוני, והצורך הגובר בשיתוף פעולה בין-אישי ובין-תחומי. כפועל יוצא גם ניתן דגש ייחודי ברמת פיתוח המוצר לתהליכים, במטרה לפתח מוצרים פונקציונליים, איכותיים ויפים לשימוש יומיומי, שיהיו בהישג ידם של המעמדות הנמוכים ויביאו לשיפור חייהם. כך בחרו בחברת קליל, להציג חידוש המאגד את שימור סגנון הבנייה הפופולרי עם חדשנות בת ימינו.