כותרות אחרונות
Search

חברת "קליל" מזמינה אתכם להגיע לאולמות התצוגה ולקבל ייעוץ חינם איך, כיצד ואיפה כדאי להתקין את פתחי הבית

חברת "קליל" שהינה החברה המובילה בישראל בתעשיית האלומיניום והחלונות המעוצבים בישראל מציגה חידושים ופיתוחים חדשים

ניתן להתרשם מהחידושים והפיתוחים החדשים במרכזי התצוגה של החברה ב: מתחם "הום דיזיין" בא.ת פולג בנתניה , בראשל"צ- במתחם one design,  בחיפה- בצומת הצ'ק פוסט ובכרמיאל- במפעל החברה.

http://www.klil.co.il/

מימין: צורי דבוש בעלים ויו"ר דירקטוריון "קליל", ריצ'י ריכטמן מנכ"ל "קליל" – צילום: אבי בר

יש חשיבות רבה בתכנון מוקדם של כל נושא התקנת חלונות, דלתות פנים וחוץ ובכלל פתחי הבית לפני שפונים למתקין מקצועי. חברת "קליל" מציעה ללא תשלום ייעוץ מקצועי בכל אחד מאולמות התצוגה, שם תוכלו לקבל ייעוץ חינם על האופן בו כדאי ורצוי להתקין חלונות ודלתות.

חשיבות ההתאמה הנכונה של פתחי הבית

התאמה נכונה של פתחי הבית השונים מבחינת מיקום, סוג, מימדים וסגנון תשפיע על תפקוד כל חדרי הבית. לכן יש לתת התייחסות מעמיקה לנושא הפתחים כבר בשלבים הראשונים של התכנון.

אפיון נכון של הפתחים השונים יקבע את כמויות האור והאוויר שיכנסו לבית, את רמת החסכון באנרגיה, מידת הנוחות בחדרים וכמובן את מראה הבית מבפנים ומבחוץ.

3 המאפיינים החשובים :

  1. אפיון צרכי החדר:

כשניגשים לתכנן פתח בחלל מסוים אנו מעונינים ליהנות מאור טבעי ואוורור מקסימלי. לכן, עלינו לאפיין כל חדר על פי תפקידו, צרכי הדיירים (העדפות אישיות), תכנון המעברים בחדר ובריהוט. דוגמא:

חדרי שינה לילדים – לרוב חללים יחסית קטנים ומאוד פונקציונליים. רצוי להתקין חלון הזזה. היתרון בחלון הזזה, שהוא אינו תופס מקום בחלל החדר ואינו מפריע לתנועה או לרהיטים. אך חסרונו שחלק מן החלון תמיד סגור (50% פתח אויר בחלון הזזה כנף על כנף) במידהה ונבחר חלון זה נתכנן אותו כך שפתח האוויר הסופי יהיה גדול מספיק על מנת לאוורר את החדר.

אפשרות חלופית היא חלון ציר מסוג "דריי קיפ", שיתרונו בא לידי ביטוי ברמת איטום גבוהה יותר ובשני מצבי פתיחה. הראשון פתיחה חלקית בזווית, אשר בו החלון אינו תופס מקום בחלל החדר ומאפשר אוורור של החדר. השני על ציר צד בזוית של 180 מעלות. כלומר, מאפשר מעבר מלא של אוויר, אך תופס מקום בחלל החדר. במידה ונבחר חלון זה נוכל לתכנן חלון קטן יותר מחלון הזזה.

מטבח –  יש לתת תשומת לב מיוחדת לנושא הכנת המזון, אדים, ריחות וחום. מומלץ להתקין חלונות הזזה, אשר לא יתפסו מקום מחלל החדר. מכיוון שחלונות המטבח נוטים להתלכלך באופן תכוף יותר, קיימים פתרונות ידידותיים לניקוי קל ובטיחותי של הזגוגית. מומלץץ לשדרג את החלון למגי'קליל– חלון הזזה רשום בפטנט, שנפתח גם כחלון ציר לצורך הניקוי של הצד החיצוני.

חדרי אמבט ושירותים  ייחודם של חללים אלו שבהם אנו רוצים אוורור טבעי ואור מקסימלי תוך שמירה על פרטיות, לכן מומלץ לשלב בו זיגוג חלבי. שני סוגי חלונות מתאימים ביותר. הראשון הוא חלון קיפ משתפע- חלון זה נפתח בשיפוע עד 80 מעלות ויכול לעצור בכלל נקודה לאורך המהלך. החלון השני הוא חלון דריי קיפ, המאפשר שני מצבי פתיחה: שיפוע של 15 מעלות או על ציר צד בזוית של 180 מעלות. כך, מרבית היום ישמר החלון במצב של קיפ, כאשר לצורך ניקוי או אוורור מרבי, ניתן לפתוח אותו על ציר.

  1. הצללה

מטרת ההצללה להעניק הקלה מקרינת השמש ולהפחית בכך את עומס החום בבית. ברוב חלונות האלומיניום ניתן לשלב תריסים מאלומיניום שהינם חלק אינטגרלי מגוף החלון. כיום לרוב סדרות החלונות ניתן להתאים מסגרת תריס מאותו פרופיל שממנו מיוצר החלון.

התריסים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: גלילה ורפפה. יתרונותיו של תריס הגלילה, בחוזק היחסי המאפשר תריסים במפתחים של עד כ 4 מטר וביכולת לקבל את התריס צבוע בגוון החלון או הדלת.  ארגז תריס נסתר יאפשר לגלול את כל התריס ולקבל חלון ללא הפרעה לקו הראייה או לאוויר. לעומתם תריסי רפפה סובבים סביב ציר ולכן מאפשרים חדירת אור ואוויר טובה יותר לחדר.

מערכת הצללה נוספת היא הצלון הפנימי, המותקן בזכוכית בידודית מיוחדת ברווח שבין הזכוכיות. ניתן להזמין מנגנון הפעלה ידני מגנטי, או מנגנון חשמלי המופעל ע"י שלט רחוק או מתג בקיר. היתרון המשמעותי הוא בנוחות ההפעלה והסטריליות של הצלון הפנימי. החסרון הוא בחוסר ההתאמה לחלונות העדינים יותר כגון הבלגי מאלומיניום.

3.    אור טבעי וחסכון באנרגיה

מיקום מושכל של הפתחים השונים בגודל מתאים הוא גורם המשפיע באופן משמעותי על כמות האור בבית ויכול להוות כלי לחסכון משמעותי בהוצאות על חימום או קירור.

התקנת הפתחים בכיוון צפון מעניקה תאורה טבעית רכה ללא שמש ישירה לתוך המבנה. פתחים לכיוון דרום יסייעו בחימום טבעי בחורף עקב זווית השמש, כאשר מומלץ להתקין פתרונות הצללה על מנת לחסום את קרני השמש בקיץ ולהפחית את הטמפרטורה. מבנה שחזיתו בכיווני מזרח או מערב נחשף לשמש ישירה שעות רבות לכן בשני המקרים רצוי להשתמש במערכות הצללה כגון תריסים, על מנת למנוע סינוור ולהוריד את עוצמת הקרינה. 

סקר שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה בקרב מדגם ארצי במטרה לבחון מהו האלמנט המועדף ביותר ע"י הציבור בתחום החלונות קובע ש:

55.7% ציינו שהחלונות יבודדו היטב את הבית מחום בקיץ ומקור בחורף.

37.2% ציינו שהחלונות יבודדו היטב את הבית מרעשים בחוץ.

3.2% ציינו ששני הדברים חשובים באותה מידה.

4% תכונות אחרות או לא יודעים.

מהסקר עולה עוד, שבמהלך השנה האחרונה 12.3% מהציבור קנו או החליפו חלונות בבית, ו- 14.3% מתכננים מהלך שכזה במהלך השנה הקרובה.

לקראת פסח:

טיפים לניקוי ולאחזקה של חלונות ודלתות מאלומיניום

יש לנקות את הפרופילים באמצעות מים וסבון ולהמנע משפשוף העלול לפגוע בפני השטח הצבוע או המאולגן (אנודייז).

  • מומלצים לשימוש חומרי ניקוי חלשים המומסים במים:  חומרים לניקוי חלונות, סבון כלים מומס במים, כוהל או אלכוהול בריכוז גבוה. בכל מקרה של ספק לגבי חומר הניקוי יש לקרוא היטב את מרכיב החומר הרשומים ע"ג האריזה- אין להשתמש בחומר ניקוי חריף. רמת ה- PH (החומציות) המומלצת היא בתחום של 8-5 PH התחום הניטרלי והמומלץ.

  • יש להשתמש רק במטליות רכות ולהימנע מגירוד בסקוצ'ברייט.

  • במידה וצובעים את הבית יש לנקות במטלית ספוגה במים ולהוריד את הסיד/צבע כשהוא עדין טרי.

  • אסור בתכלית האיסור לשמן את גלגלי הדלתות והחלונות ולא את המסילות בהן הם נעים. שימוש בכל חומר שהו, גורם לנזק בלתי הפיך.

עצות לניקוי חיצוני של תריסי גלילה שאין אליהם גישה נוחה מבחוץ:

  • לסגור את התריס כמעט עד סופו.

  • להסיר בזהירות את מכסה ארגז התריס (מתוך הבית).

  • להעביר מטלית לחה לכל אורך השלבים הגלויים מבעד לארגז הפתוח.

  • "להעלות" את התריס ב- 2-3 שלבים ולחזור על פעולת הניקוי עד לגלילת התריס כולו.

  • במקרה שהתריס גדול- מומלץ להעזר באדם נוסף ולהכין מראש קערה/דלי מים בגובה פעולת הניקוי.