כותרות אחרונות
Search

חברת "שטראוס" מעדכנת את מחירי מוצריה לקמעונאים בישראל.!

צילום: סטודיו "שטראוס"

 

חברת "שטראוס" מעדכנת את מחירי מוצריה לקמעונאים בישראל.!

בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי גלם, אנרגיה, אריזות ותשומות נוספות שהיקף ההשפעה שלהן מוערך בכ-300 מיליוני ₪; חברת שטראוס מעדכנת את מחירי מוצריה לקמעונאים בישראל.

 

צילום: סטודיו "שטראוס"

 

לאחר 12 שנים בהן נמנעה מהעלאת מחירים בישראל[1] ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, החברה מודיעה על עדכון מתון במחירי המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים והממתקים.

 

המחיר הממוצע של כלל מוצרי החברה יעלה בכ-2.9%.

 

החברה לא תעלה מחיר במגוון מוצרים בהם: כל מוצרי קפה עלית, גבינות קוטג' וסימפוניה, חלק מחטיפי השוקולד של עלית, שמן זית ואחרים.

 

כמו כן חשוב להדגיש כי עליית המחיר שהחברה מבצעת כעת מהווה חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת.

 

לאחר 12 שנים בהן לא העלתה את מחירי מוצריה בישראל, חברת שטראוס מעדכנת היום את מחירי המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים הממתקים ויד מרדכי בשיעור ממוצע של כ- 2.9%.

 

ההתייקרות שתכנס לתוקף ב-19.12 נובעת בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות בישראל ובעולם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות.

 

כך למשל מחיר המטרה של החלב עלה בשנתיים האחרונות בקרוב ל-30%, מחירי התירס, החיטה ושמן הסויה עלו בשנתיים האחרונות בכ-200%; מחיר הנפט עלה בשנתיים האחרונות בכ-70%, מחירי החשמל בישראל עלו בכ-10% וצפויים להתייקר בעוד 8.2% בקרוב, חומרי האריזה עלו בעד 45% בשנתיים וחצי האחרונות. כמו כן התייקרו מחירי הסוכר בכ-140% תוך שנתיים והקקאו שהתייקר בכ-125% בשנתיים האחרונות. מדד מחירי המזון של האו"ם משקף עליה של 135% מתקופת טרום הקורונה עד היום. 

 

כמו כן רשת קפה עלית מעדכנת חלק ממוצריה.

החברה מבקשת להבהיר כי הקפידה לבצע את כלל הצעדים הדרושים כדי לוודא הפרדה מלאה בין נזקי הריקול, כתוצאה מעצירת היצור במפעל הממתקים בנוף הגליל לבין ההתייקרויות שהושטו על החברה כתוצאה מהאינפלציה.

 

כמו כן חשוב להדגיש כי עליית המחיר שהחברה מבצעת כעת מהווה חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת.

 

אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל: "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. לצד זאת אנו סבורים שביצוע עדכון מחירים מידתי הינו תנאי לשמירה על איזון בין צרכי הציבור, עובדי החברה, ספקיה, לקוחותיה ורבבות המשקיעים הציבוריים  – קרנות הפנסיה וקופות הגמל – בסביבה שבה האינפלציה הגבוהה בעולם ובישראל ברורה וידועה לכל".

 

מוסיף אייל דרור: "במשך 12 השנים האחרונות בצעה שטראוס מהלכים רבים בהם גם מהלכי התייעלות משמעותיים. החברה ספגה במהלך השנים הללו את עליות מחירי חומרי הגלם והתקורות לתעשייה ונמנעה מלבצע עליית מחיר בישראל. גישת החברה לאורך השנים הייתה כי ייעשה ככל שניתן על מנת להשתפר ולהתייעל וכי העלאת מחירים תהייה המוצא האחרון וכך אכן פעלה שטראוס עד כה. לאחרונה אף ביצענו מהלכי התייעלות כואבים שכללו פיטורי עובדים.

 

"ואולם, בשל שיעורי האינפלציה הגבוהים בישראל ובעולם והתייקרות מחירי חומרי גלם ותשומות רבות, ולאור הצפי כי מגמה זאת תימשך גם בחודשים הקרובים אנו נאלצים להודיע על עדכון חלק ממוצרינו לקמעונאים, אשר מפצים על חלק קטן מסך ההתייקרויות שספגה החברה."

 

[1] למעט של מוצרים מפוקחים