כותרות אחרונות
Search

חדש בבתי הקולנוע – "פרא אציל" סרטו של מרקו כרמל החל מה- 14.2.19

"פרא אציל" סרטו של מרקו כרמל
על פי רב המכר של דודו בוסי
החל מה- 14.2.19 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ
הפקה: ארצה הפקות

אלי בן ה-15, נער דעתן ורגיש הסובל מהפרעות אכילה, מתגורר בשכונת הארגזים בתל אביב עם סימה אמו הביולוגית ויפת בעלה, זוג נרקומנים בגמילה.

אלי נקרע בין דאגתו לאמו, אהבתו החדשה לאנה היפיפייה והרצון להתגורר עם אביו יום טוב.

ניסיונותיו הנוגעים ללב של אלי להיות המבוגר האחראי במשפחתו מסתבכים כאשר סכסוך משפחתי קטן מתפתח לטרגדיה.

"פרא אציל" המבוסס על רב המכר של דודו בוסי, הוא סרטו של מרקו כרמל.

דרמה בועטת עטורת פרסים בכיכובם של נוה צור (זוכה פרס השחקן הטוב ביותר, פרסי אופיר) , שירה האס (זוכת פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, פרסי אופיר), ליאת אקטע, יעקב דניאל זדה, אלון אבוטבול ומוריס כהן שעושים תפקידים יוצאי דופן היוצרים יחד תוצאה מהפנטת.

הפקה: 2018 | אורך: 99 דקות | ישראל | שפה: עברית | תרגום : עברית

 

צילום: יח"צ

 

דבר הבמאי

פרא אציל – דבר הבמאי מרקו כרמל

הסופר דודו בוסי קנה את עולמו בזכות היכולת שלו לספר בשפה ייחודית, מצחיקה מאד ומרגשת, את הסיפור המודחק, הנמצא בשולי האירועים. הוא מספר את מי ששכחנו כולנו והוא עושה זאת בחן אינסופי, ביושר מוחלט ולעיתים אף בהומור.

 

שפתו של בוסי, גם כשהיא מתארת רגעים קשים מנשוא, נשארת חיה ומקורית מאד בסרט, ואנו השתמשנו בהבנה של הכותב ודרכן של הדמויות, שההומור הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, גם כשהם קשים ואפילו איומים. בכתיבת התסריט נשמר האיזון הקדוש, המתקיים גם בספר בין דרמה קשה ונוקבת, לבין דמויות וסיטואציות מצחיקות ואנושיות שגואלות את הסרט לפרקים מהעולם הקשה בו הוא מתקיים.

 

יחוד נוסף של הסרט הוא בשימוש שלו בקלישאות – רק כדי לשחק איתן ואז לנתץ אותן. ב"פרא אציל" אנחנו מספרים את הסיפור של 'הפרחה' , 'הערס', 'הרוסיה', 'הנרקומן', בלי שום כוונה לברוח מהקלישאות האלה, להפך, אנחנו מעוניינים בהן, רוצים לטפח אותן, להשתמש בהן כדי לגרום לצופה לחשוב שהוא יודע באיזה עולם הוא נמצא ואז – לנגד עיניו, יתפרקו הקלישאות ותוצג בפניו תמונה מורכבת ועדינה הרבה יותר, שבה מתקיימת מורכבות אנושית גדולה והמון יופי מתוך החספוס.

 

"פרא אציל" הוא לא סיפור פריפריה, אלא סיפור על שכונה שהיא פצע מוגלתי בתוך מטרופולין שוקק, עשיר ומתפתח. זה סיפור המתרחש בתל אביב, אבל בזאת הנמצאת בשולי הדברים, שכונה שהיא פריפרייה כלכלית, חברתית אבל לא גאוגרפית. אנשי שכונת הארגזים חיים מספיק קרוב לעיר כדי לראות בעיניים מה הם מפסידים. תחושת הקיפוח היא לא תחושה תאורטית, לא משהו שהם רואים בטלוויזיה. כל מה שאין להם ויש לאחרים, נמצא במרחק עשר דקות נסיעה מהם.