כותרות אחרונות
Search

חדש בעיר ערד, סיור קולינרי בהובלת החברה הכלכלית.

"חומוס קולומבו" סיורים קולינרים בערד – צילום: רבקה אליהו

 

ערד – מפתיעה בטעמים!

חדש בעיר ערד, סיור קולינרי בהובלת החברה הכלכלית.

 

הסיור מציע 3 שעות של שכרון חושים קולינרי עם טעימות ייחודיות בערד תוך נסיעה במיניבוס מפנק סינבון אמריקאי קלאסי שלא תטעמו בשום מקום אחר | בית קפה המתמחה בקליית פולי קפה | שלל מטבלים בהכנה ביתית |  פלאפל ממולא בגבינה | חומוס התורם לקהילה | תה איראני קר | קינוחי הוט קוטור ברמה בינלאומית ולסיום סדנת סוקולנטים מאתגרת.

 

הסיורים הקולינריים מתקיימים בחוה"מ סוכות בתאריכים 1.10 ו3.10 משעה 12:00

 

ההרשמה מראש, כל הפרטים בלינק הזה: https://pay.sumit.co.il/3xlw7o/4j9gcz/

 

ערד – עיר מפתיעה בטעמיה: סיור קולינרי חדש בערד – ביוזמת החברה הכלכלית לעיר ערד, שאחראית על פיתוח העסקים בעיר. כחלק מהשקת הסיור יתקיימו סיורים גם בחוה"מ סוכות בתאריכים 1.10 וב-3.10. הסיור נועד במטרה להציג את הקולינריה המגוונת בערד ולחזק את העסקים המקומיים בעיר. את הסיור תדריך אשת הקולינריה והאוכל עדי רוזן, המוכרת מאוד מתחום האוכל והסיורים הקולינריים בערים כגון שדרות, אשקלון, ואיזור עוטף עזה.

בימים אלה, החברה הכלכלית לעיר ערד ביחד עם אגף התיירות בעיר מגדילים את טווח הפעילות שלהם בערד ויחד הם משיקים סיור קולינרי של 3 שעות תוך נסיעה במיניבוס מפנק. המשתתפים ייהנו מסיור מרתק בו נוסעים ברחבי העיר ערד ומגיעים למקומות מיוחדים, טועמים מאכלים מעניינים ונפגשים עם מקומיים ותושבי העיר בעלי סיפורים מרגשים ומעוררי השראה.

 

אז מה בתפריט? 

נכיר את אנה ליין מסטודיו קופי ערד, שהייתה פרופסורית לאנטומיה ופיזיולוגיה והרצתה באוניברסיטאות המובילות בארה״ב. אנה החליטה לבצע עליה לערד כדי שבנה יגדל עם ישראלים וילמד כיצד להיות ישראלי למופת! היא פתחה בית קפה המתמחה בהכנת קפה מהטובים בעולם לאחר שלמדה ממומחה בעל שם עולמי מקוריאה כיצד מכינים קפה ברמה הכי טובה שיש. את הסוד להכנה מיטבית מגלים בסיור, אוכלים סינבון אמריקאי קלאסי ושותים קפה מהטובים בעולם.

 

סטודיו קופי – סיורים קולינרים בערד – צילום: רבקה אליהו

נפגוש את הפלאפל של דוד שמעוני שלאחר שטייל ב44 מדינות ברחבי העולם ופתח עסק מצליח בקניה שבאפריקה, בחר דווקא להשתקע בערד ולפתוח פלאפל ערדניקי מיוחד במינו! נשמע מדוד את סיפור חייו המרתק ונגלה את הסודות שמאחורי הפלאפל הערדניקי המושלם!, פלאפל שבתוכו יש גבינה מותכת שנמסה בפה

 

נבקר בחומוס קולומבו, חומוס טעים במיוחד שבזכותו יש תרומה רבה לקהילה ואיך זה קורה? יצחק הבעלים של חומוס קולומבו חי בארה"ב 25 שנה אך הגעגועים לישראל החזירו אותו הביתה. כשחזר לארץ התקרב לתנועת חב"ד והרגיש שהדרך הנכונה לחיות את חייו, היא דרך נתינה לזולת.

 

היום יצחק הוא הבעלים של חומוס קולומבו בערד, ומקים סעודות ענק בחינם לגמרי לחיילים ומבצע הכנסות אורחים ברמה שמ90% מהלקוחות שלו הוא לא לוקח תשלום כלל!

 

לדברי יצחק: "חומוס זה מאכל עממי, קל להכין, כיף לאכול, והוא אחד המאכלים העתיקים והטובים".

 

"חומוס קולומבו" סיורים קולינרים בערד – צילום: רבקה אליהו

 

נטעם תה קר איראני מסורתי אורגינלי עם סיפור מיוחד: דוד עלה ארצה מאיראן כשהיה בן 6 והוריו השתקעו בערד, כי שמעו שבערד אין אסתמה, דוד שהיה אסמתי בתור ילד, לא חווה אסתמה כלל מהיום בו הגיעה משפחתו לערד. מאז אותו נס, נמשך תמיד לעולמות הרפואה הצמחית, ולמד המון על חליטות מיוחדות ושיטות ריפוי מהמזרח הרחוק. והיום דוד מכין חליטות תה שונות ומיוחדות וביניהן תה מיוחד מצמח הבלנגו, צמח המגיע מאיראן וידוע בסגולותיו הרפואיות. בנוסף, דוד הוא היוזם של פרויקט המקרר הקהילתי בעיר ערד, פרויקט שבו אוספים תרומות של מזון למעוטי יכולת ומאחסנים אותם במקרר ייעודי בעיר, שנגיש לכל מי שצריך.

 

ונקנח עם קינוחי הוט קוטור ברמה עולמית, אותם מכינים יגאל ואירה. יגאל עלה מאוקראינה כשהיה צעיר, התמקצע במסעדנות ופתח מסעדה בעיר ערד. את אירה, רואת חשבון במקצועה, הכיר דרך האינטרנט, היא הגיעה לפגוש אותו בישראל ולאחר שלושה ימים החליטו להתחתן!. יחד יגאל ואירה החליטו לפתוח קונדיטוריה ברמה גבוה כאן בעיר ערד, אירה טסה להתמחות בתחום בבית ספר לבישול בקייב, ולאחר מכן טסה לצרפת להתמחות אצל אוליבייה בז'אר, שף קונדיטור זוכה פרסים יוקרתיים ובעל הכרה בין לאומית בתחומו. כיום אירה ויגאל מנהלים יחד את קונדיטוריית האופרה, ומכינים קינוחים יוקרתיים טעימים במיוחד!

הסיורים הקולינריים מתקיימים בחוה"מ סוכות בתאריכים 1.10 ו3.10 משעה 12:00

ניתן להזמין סיורים מראש לקבוצות מאורגנות, כל הפרטים בלינק המצורף:

https://pay.sumit.co.il/3xlw7o/4j9gcz/