כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – "וישם עליו שרי מיסים" – מסע מרתק בעולם המיסוי

צילום כריכה: יח"צ

 

 

חדש על מדף הספרים – "וישם עליו שרי מיסים" – מסע מרתק בעולם המיסוי.

* איך, מתי ולמה נולד המס הראשון?

* איך משפיעים הטכנולוגיה והידע האנושי על המס?

* איך הוא מלווה את התפתחות האנושות מאז ועד היום?

* מתי מס הוא מיטיב ומתי הוא מנצל, מזיק או פשוט מיותר?

כותב הספר, רו"ח עו"ד ד"ר ז'אק יצחק ברששת, בעל תואר בכלכלה ותואר שלישי במשפט.

 

"וישם עליו שרי מיסים" – ספר מחקר חדש בהוצאת "כרטא" רואה אור בימים אלה. הספר מציע נקודת מבט חדשנית על יופיים של המיסים כתופעה מורכבת, בעלת פנים מרובות, המשלבת שאלות של מוסר, דיון על טבע האדם ועל הקהילות המחברות אנשים יחדיו. הספר מציג שני מושגים חדשים חלף המושג "מס טוב" שהציע אדם סמית לפני 300 שנה. הראשון "מס מיטיב" והשני "מס מזיק" ובניהם גם "מס טיפשי".

 

כותב הספר, רו"ח עו"ד ד"ר ז'אק יצחק ברששת, בעל תואר בכלכלה ותואר שלישי במשפט, הקים לפני יותר מ-40 שנה את משרד 'ברששת אילון ושות" רואי חשבון ומשרד ‘ברששת ושות’ עורכי דין, בירושלים. הוא לקח על עצמו כמשימה להתמודד עם שאלת המס על כל היבטיה: היסטורי, כלכלי, פילוסופי, סוציולוגי, משפטי, חשבונאי, פוליטי, חברתי ועוד; בתקווה שמחקר מקיף זה יעניק לקוראים תוספת ידע, עומק ורוחב יריעה. "מיסים, כמו האנשים ההוגים אותם, הם לא אחת מורכבים, יצירתיים ומבלבלים", פותח ברששת את ספרו. "המיסים יכולים להיות, בו זמנית, גם מיטיבים, גם מזיקים וגם פשוט טיפשיים. אך העובדה ההופכת את הנושא למרתק באופן מיוחד היא שילובם יחד של כל המרכיבים. מטרת הספר היא לאפיין את מורכבות המס, לדעת איך לייצר מס מיטבי בהצלחה וכיצד להימנע ממכשולים שונים ונפוצים המקשים על קיומו ועל הוצאתו לפועל".

 

צילום כריכה: יח"צ

 

הספר מעורר דיון מרתק סביב שאלות פילוסופיות כגון: מהי החברה האנושית ומה מטרותיה; מה מידת הלגיטימיות של הממשל להתערב בחיי תושביו; מה הגבול בין זכויותיו של היחיד לזכויות הציבור כפי שהן באות לידי ביטוי בקרב המדינה ועוד. הספר סוקר בהרחבה את היסטוריית המיסוי, דן בהצדקות הפילוסופיות למיסוי ומציג באילו מקרים קיים מס אופטימלי (או הכי קרוב לכך). כמו כן הספר מנתח את המיסים הנפוצים, מסביר איך ניתן להגביר היענות לתשלום מס במקרים של השתמטות או אי תשלום, ולסיכום, הספר מציג כללי זהב היכולים לסייע לבנות מס מיטיב ולהחליש את הסיכוי למס מנצל או מזיק.

 

שי האוזמן, מנכ"ל הוצאת הספרים כרטא: "ספרו של ד"ר ז'אק יצחק ברששת מזמן דיון מרתק בצד הפילוסופי – החברתי, אולי אף הרומנטי של המיסים. ד"ר ברששת בוחן בספרו את עולם המס באופן שטרם נחקר עד כה. הקוראים ייהנו במיוחד מהשפה הקולחת המנגישה את הנושא לכל תאב דעת שאוהב ללמוד ולחקור".

 

הספר זמין כעת לרכישה באתר של הוצאת כרטא ספרים ובדף : https://www.sarey-misim.co.il/