כותרות אחרונות
Search

חוזרים בגדול אל הספריות שכיכבו בשנות ה-80.!

"קול קורא" – תחרות עיצוב ספריות.


חוזרים בגדול אל הספריות שכיכבו בשנות ה-80.!


גלריית העיצוב והלייף סטייל "דליה ארמוני" חברה ל-11 אדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב ספרייה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמם וסגנונם האישי, הספריות הזוכות יימכרו באולם התצוגה.

 

בשנות השמונים הספריות היו קיימות בכל בית אליו היית נכנס. ספרייה מלאה בספרים תפסה מקום חשוב בחללי הבית השונים, במבחר עיצובים שונים ומגוונים. אולם, כמו גם בכל תחומי החיים, בעשורים האחרונים גם הספריות ועולם הספרות עברו תהליך נרחב של דיגיטציה, כך שהכול עבר לסביבה ממוחשבת – החל מהמעבר של הציבור לצפיית בינג' על חשבון קריאת ספרים, ועד לקריאת ספרים באופן מקוון באייפדים. גם בעיצוב הבית, הריהוט המינימליסטי תפס תאוצה, החלו לוותר על הריהוט הגדול והמסיבי מהעץ המלא, וכך, הספריות והספרים נעלמו עם הזמן מהמרחב המלא.

 

צילום: שי אדם

 

לאור זאת, עקב העניין הרב ותשומת הלב שמושכת הספרייה, מיכל, מי שהגתה את הפרויקט "ספרייה מעוצבת" בשיתוף עם דליה ארמוני, חברו והגו תחרות לעיצוב ספרייה בעיצוב עדכני וטרדני.

 

מיכל נוף, יועצת שיווקית בעלת משרד House of marketing": "בשנה האחרונה חלה מהפכה ואנו רואים מגמה אמיתית של שינוי בתחום הספריות. הפרויקט הייחודי יבטא את היכולת של שילוב איכות ועיצוב לצד חומרים שונים".

 

צילום: שי אדם

 

ההדמיות ותהליכי העיצוב מעבודתם של 11 האדריכלים והמעצבים המובילים, אשר נבחרו לפרויקט, ביניהם: מיכאל אזולאי, יואל יושפה, אבי סילוק ושמעון וייצמן, אתי וונדרמולן, מושיק חדידה, הלל אדריכלים, מיטל סולומון, נועה קופרמן, עודד אלוני, הדס מרום וקובי אדרי. במהלך התחרות ייעצבו המשתתפים בפרויקט ספרייה, לפי ראות עיניהם וחזונם העיצובי. חבר שופטים יבחר את ארבעת העיצובים הזוכים, אשר יוצגו למכירה באולם התצוגה של דליה ארמוני.

 

צילום: שי אדם

 

המשתתפים בתחרות הינם אדריכלים ומעצבים מקומיים, בעלי טעם ישראלי הפועלים בזירת העיצוב והאדריכלות שנים רבות. החומרים בהם ייעשה שימוש הינם עץ, פליז, דקטון, שיש, עור, ברזל, פח, עץ, זכוכית, ובתום העבודה הם יעניקו שם דגם לספריה שעיצבו. במהלך חודש מרץ ייבחרו ארבעת הדגמים הזוכים. בין שופטי התחרות נמצאים מעצב הפנים דניאל חסון, האדריכל אושיר אסבן, האדריכלית יפית וקנין גדסי, מעצב ויזם עיצוב גיל רוייטר. ההכרזה על ארבעת הזוכים תתקיים באירוע השקה בראשית חודש מאי. ארבעת הספריות הזוכות ייוצרו ויימכרו באולם התצוגה של דליה ארמוני תחת שם וחתימת האדריכל או המעצב. בנוסף, הזוכים יזכו בטיסה וחופשה זוגית באירופה.