כותרות אחרונות
Search

טכנולוגיה ישראלית של חברת eVigilo הצילה מיליונים בצ'ילה הלילה

מיליוני חיים ניצלו גם הלילה בצ'ילה בזכות חברת eVigilo הישראלית: רעידת אדמה בעוצמה של 8.3 בסולם ריכטר אירעה הלילה באוקיינוס השקט, כ-54 קילומטרים ממערב לעיר אייאפל שבצ'ילה ובעקבותיה היכו גלי צונאמי בחופים שונים במדינה. בעזרת החברה הישראלית שפיתחה מערכות התרעה למדינות שונות ברחבי העולם כולל צ'ילה, שם מותקנת הטכנולוגית של החברה מאז שנת 2011, קיבלו מיליוני אנשים באזור החופים בצ'ילה התרעות מוקדמות על מצב החירום והתפנו מבתיהם.

המערכת של חברת הסטארט-אפ הישראלית היא מערכת הכוללת הפצת הודעות בזמן חירום דרך תחנות רדיו, ערוצי טלוויזיה, הטלפונים הסלולאריים, סירנות, באפליקציות ייעודיות ובאתרי האינטרנט במדינה. המערכת מבוססת מקום – וכך תושבי האזורים הקרובים לחופי הים בלבד קיבלו את ההתרעות המוקדמות ונקטו בצעדי החירום כפי שהדריכו הרשויות באמצעות ההודעות בשלל  ערוצי ההפצה.

המכרז של משרד התקשורת הצי'ליאני שבו זכתה אויגילו פורסם בפברואר 2010 בעקבות רעידת האדמה הקטלנית והצונאמי שגבה את חייהם של יותר מ-400 איש, ושנה לאחר מכן – הותקנו המערכות הישראליות ברחבי המדינה. "אל מול המראות והקולות הקשים המגיעים מצ'ילה ושכנותיה אנחנו מרגישים סיפוק שהצלחנו לקחת חלק בהצלת חיים כה רבים", סיכם הבוקר גיא וייס מנכ"ל חברת אויגילו.  בשנתיים האחרונות אירעו בצ'ילה מספר אסונות טבע, ביניהם רעידת אדמה, גלי צונאמי והתפרצות הר געש ומערכת ההתרעות הממוקדת של החברה הישראלית הצילה חיים של מיליונים באסונות אלו. 

eVigilo הישראלית היא חברת סטארט-אפ ישראלית העוסקת בפיתוח ומכירת פתרונות התרעה והפצת מידע לציבור בתקשורת רב-ערוצית ומבוססת מיקום בארץ ובעולם. בישראל נבחרה אויגילו על ידי פיקוד העורף לפתח את מערכת ההתרעות הלאומית של מדינת ישראל, "מסר לאומי", הכוללת הפצת הודעות דרך רדיו, טלוויזיה, טלפונים סלולאריים, סירנות ואינטרנט.

 

עריכה ועיצוב – אבי בר