כותרות אחרונות
Search

טקס "פרס התעשייה 2015" של התאחדות התעשיינים

 

טקס "פרס התעשייה 2015" של התאחדות התעשיינים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, במעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. בטקס חולקו 'פרס התעשייה' ו- 'ציון לשבח' לשבעה תעשיינים ותיקים, על תרומתם הרבה לתעשייה הישראלית.

 

נשיא המדינה, רובי ריבלין, פתח את הטקס ואמר: "על כולנו להוקיר את התעשיינים בישראל, על תרומתם העצומה לכלכלה ולחברה הישראלית. אתם היושבים לפני היום, אנשי מקצוע בכל ענפיה של התעשייה הישראלית, אתם כותבים את סיפורכם האישי, אך התעשייה הישראלית היא גם סיפורה של מדינת ישראל. החברה הישראלית מורכבת מחילונים ודתיים, עולים חדשים וותיקים, ערבים ויהודים, מרכז ופריפריה. כדי שהחדשנות הישראלית תמשיך, עלינו לוודא שהחזון העתידי שלה כולל את כל חלקי החברה הישראלית. בתקופה האחרונה, אני עושה מאמץ, להיפגש עם רבים מכם, מתוך מטרה, לפתוח את שוק התעסוקה הישראלית, לכל הזרמים בחברה הישראלית, ובמיוחד לחרדים וערבים. במדינת ישראל של המאה ה-21 שוק התעסוקה הוא המקום בו נפגשת החברה הישראלית. כתעשיינים, כיזמים, וכמעסיקים, יש לכם, מלבד החדשנות, משימה נוספת. לקלוט עובדים שונים, ממגזרים שונים".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "'פרס התעשייה' הנה ההזדמנות שלנו להוקיר תודה לעמיתינו התעשיינים, על עשייתם הרבה לאורך השנים למען התעשייה בישראל. כל הזוכים בתחומם הם- מזון, טכנולוגיה, בנייה או פרמצבטיקה, הראו בעשייה ועבודה קשה ציונות מהי ובעשרת אצבעותיהם בנו ברחבי הארץ מפעלים לתפארת, אשר מעסיקים יחדיו עשרות אלפי עובדים בכל רחבי בארץ. דווקא בימים אלו של קיפאון במשק והיצוא הישראלי נמצא בירידה תלולה, עלינו להוקיר יותר מתמיד את פועלם ולומר להם תודה, על תרומתם לחוסנה וכוחה הכלכלי של מדינת ישראל".

זוכי "פרס התעשייה":

מנכ"ל "תרמוקיר", מר אלי כהן
בין נימוקי השופטים להענקת הפרס: "אלי הנו מבין התעשיינים המובילים בארץ בקידום תעשייה ובנייה ירוקה ואף זכה על פעילותו זו בפרסים סביבתיים רבים בעבר. כמנכ"ל החברה, הוא הוביל ב- "תרמוקיר" תהליכי צמיחה והתייעלות 'ירוקים' מרשימים ביותר , תוך הקפדה יתרה על  איכות הסביבה והטמעת ערכי קיימות במוצרים כל זאת,עם הישגיים כלכליים יוצאי דופן. הישגיו הרבים ופעילותו למען התעשייה והסביבה, מצדיקים את הענקת הפרס לאלי, לאחר 23 שנות פעילות בתעשיית מוצרי הבנייה".

מנכ"ל "תנובה", מר אריק שור
בין נימוקי השופטים להענקת הפרס: "לאורך קריירה של למעלה מ- 35 שנים בתפקידי ניהול בכירים, אריק הוביל אסטרטגיה של עצמאות תעשייתית, שתרמה רבות לחזקתה ועוצמתה של התעשייה המקומית. בכל תפקיד אותו מילא, שם דגש על ייצור ישראלי והטמעת חדשנות טכנולוגית, כל זאת תוך יצירת מקומות עבודה חדשים ומתן פרנסה לעובדים בכל רחבי הארץ ובפרט בפריפריה. בד בבד, אריק הוביל את "חזון העובד הישראלי" וקידם יחסי עבודה תקינים במשק, שמירה על כבוד העובדים ושיפור תנאי העסקתם. על תרומתו זו לחברה לתעשייה, יש להוקירו ולהעניק לו את פרס התעשייה".

מנכ"ל "SCD", ברוך גליק
בין נימוקי השופטים להענקת הפרס: "כמנכ"ל SCD, הוביל ברוך את החברה להישגים טכנולוגיים יוצאי דופן ולמעמד בכיר בשווקים הבינלאומיים. מצוינות החברה וחדשנות מוצריה תרמו ותורמים רבות לביטחון המדינה ולקידום כלל התעשייה הביטחונית בישראל,  לצד תרומה גדולה לתעסוקה בצפון הארץ. אין לנו ספק, כי ברוך מייצג מנהיגות תעשייתית, הראויה לפרס היוקרתי".

מנכ"ל "שטיבל בע"מ טחנות קמח", ברוך תורג'מן
בין נימוקי השופטים להענקת הפרס: "באמצעות ההתייעלות והמקצועיות שיזם, תוך יישום טכנולוגיות ייחודיות, היענות וערנות לדרישות הלקוחות ושוק המאפה המתפתח, ברוך יצר בארץ תרבות מקצועית של איכות וגיוון בקמחים. בד בבד, כתעשיין עצמאי בעל חזון, יצר פריצת דרך בענף שהיה כבול בהסדרי מכסות טחינה היסטוריים ובכך תרם לכלכלת שוק פתוח וחופשי. כל אלו מזכים אותו להיות ראוי לפרס התעשייה".

מייסד "אוניפארם", זבולון תומר
בין נימוקי השופטים להענקת הפרס: "תחת הנהגתו של זבולון, צמחה אוניפארם מחברה קטנה, לאחת מחברות התרופות הגנריות הגדולות בישראל וספקית תרופות למאות אלפי אזרחים ישראליים. כל זאת בנועם הליכות וברוח טובה. כמו כן, זבולון היה מבין מקימי ארגון הרוקחות בישראל  והקדיש רבות מזמנו לקידום ענף הפרמצבטיקה בישראל  ותחום הפטנטים. זאת לצד תרומות לארגונים ועמותות לרווחת האוכלוסייה. זבולון זכה בעיטורים רבים ביניהם פרס החברה הישראלית לכימיה ואות המופת של ארגון הרוקחות. בשל כל אלו, ראוי זבולון לפרס המכובד".

tasia 1

זוכי "ציון לשבח":

יו"ר קבוצת יעיל נוע, ארנון מרקוס
בין נימוקי השופטים להענקת "ציון לשבח": "כאחד ממייסדי החברה, תרם ארנון תרומה עצומה לביטחון ישראל והתעשייה המקומית והניח את היסודות להקמת מפעל עיבוד שבבי מתקדם, הפועל בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון ופרויקט המרכבה, בפיתוח וייצור מערכות לרק"מ. לצד פעילותו זו, תרם ארנון רבות לפיתוח ומיצוב תעשיית המתכת בישראל כתעשייה מובילה בארץ. על כל אלו, מהווה ארנון מודל לרוח התעשייה ואין ראוי ממנו לקבלת הציון לשבח".

מנכ"ל ויו"ר N.T טכנולוגיות חדשניות ייחודיות בע"מ ויו"ר אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, עמירם שור
בין נימוקי השופטים להענקת "ציון לשבח": "כיזם בתחום התוכנה, המחשבים וההיי טק, פעל עמירם במשך למעלה מ- 50 שנה, למיסודה והעצמתה של התעשייה בישראל, והפיכת תעשיות התוכנה וההיי טק למובילות ביצוא הישראלי. החברות אותן ניהל היוו גשר להשתלבותן של חברות טכנולוגיות מובילות בעולם בישראל והן אף הקימו בארץ חברות בת ומרכזי פיתוח.  כל זאת לצד פעילותו הרבה למען קידום הקשרים הכלכליים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם מדינות העולם ושיווקה של ישראל כמעצמת 'היי טק'. על כל אלו ועוד, ראוי עמירם לקבלת הציון לשבח".