כותרות אחרונות
Search

יועצי פרישה ממליצים על הצעדים הנכונים.

צילום: FREEPIK

 

יועצי פרישה ממליצים על הצעדים הנכונים.

תכנון פרישה הוא תהליך רב שלבים שמתפתח עם הזמן. כדי לקבל פרישה נוחה, בטוחה ומהנה, יש לתכנן התנהלות כלכלית שתממן את אורח החיים הרצוי לאחר הפרישה מהעבודה. החלק המהנה הוא מדוע הגיוני לשים לב לחלק הרציני – ואולי המשעמם: לתכנן איך תגיעו לשם.

 

תכנון פרישה מתחיל בחשיבה על יעדי הפרישה וכמה זמן יש לעמוד בהם. יועצי פרישה מנחים את לקוחותיהם לבחון את סוגי חשבונות הפרישה שיכולים לעזור להם לגייס את הכסף כדי לממן את עתידם. במשך כל שנות החיסכון הכספי, יש להשקיע אותו כדי לאפשר לו לצמוח.

 

החלק האחרון של התכנון הוא מיסים

אם קיבלתם ניכויי מס לאורך השנים עבור הכסף שהפקדתם לחשבונות הפנסיה שלכם, אזי ממתין חשבון מס משמעותי כשאתם מתחילים למשוך את החסכונות הללו.

 

יועצי פרישה ממליצים על שיטות להפחתת הפגיעה במס הפרישה במהלך שנות החיסכון לעתיד — ולהמשיך בתהליך כשיגיע יום הפרישה מהעבודה.

 

יועצי פרישה מסבירים כמה צריך לחסוך לפנסיה

כדי להציב את המספרים הנכונים בתוכנית יעדי פרישה לפנסיה, יש להבין כמה כסף נדרש לחיסכון. מטבע הדברים, זה יהיה תלוי בגורמים מצביים רבים, כמו הכנסה שנתית והגיל שבו מתכננים לצאת לפנסיה. אמנם אין כלל קבוע לגבי כמה כסף לחסוך, אבל יועצי פרישה רבים מציעים כללי אצבע כמו חיסכון של כארבע מיליון ₪, או 12 שנים מההכנסה השנתית לפני פרישה.

 

אחרים ממליצים על חוק ה-4%, שמציע שפנסיונרים צריכים להוציא לא יותר מ-4% מהחיסכון הפנסיוני שלהם מדי שנה על מנת להבטיח פרישה נוחה. מאחר והנסיבות של כל אחד שונות, כדאי לשבת ולחשב את החיסכון הפנסיוני האידיאלי למצבכם.

 

צילום: FREEPIK

 

גורמים שיש לקחת בחשבון

יועצי פרישה שמתכננים עם לקוחותיהם יעדי פרישה, מסבירים להם את השיקולים העיקריים שישפיעו על יעדי הפרישה שלהם.

 

לדוגמה: מהן התוכניות המשפחתיות שלכם? עבור אנשים רבים, הקמת משפחה היא מטרה מרכזית בחיים, אך הבאת ילדים לעולם יכולה להכניס משתנה משמעותי לחסכונות. מסיבה זו, סוג המשפחה שאתם מעוניינים להקים ישפיע באופן משמעותי על תכנון הפרישה שלכם.

 

חשיבות הכנת תוכנית כלכלית שתאפשר לחיות מהכספים כמה שיותר זמן

יועצי פרישה מסייעים ללקוחותיהם להרכיב תוכנית מעשיות של פרישה לפנסיה, כולל כל שינוי בבית או במגורים. אנשים רבים חולמים על טיול במהלך הפרישה, ולמרות שזו יכולה להיות הרפתקה מרגשת, נסיעות נרחבות יפחיתו את החיסכון הפנסיוני שלכם מהר יותר מאשר להישאר בבית.

 

יש לשקול גם את הסוגים השונים של חשבונות פרישה עם יתרון מס. רוב הישראלים זכאים לביטוח לאומי, אבל ההטבות האלה רק לעתים נדירות מספיקות כדי לתמוך בכל ההוצאות שלהם בפנסיה. בעוד שקרנות פנסיה היו פעם הנורמה לאנשי מקצוע מיומנים, הן הוחלפו ברובן בתוכניות במימון עצמי.

 

מכיוון שלאלה יש מגבלת השקעה מקסימלית, יועצי פרישה ממליצים על אסטרטגיה שתלויה בסוגי החשבונות המוטבים במס שעומדים לרשות החוסכים.