כותרות אחרונות
Search

יוצאים לחופשה, לא מספיק להשאיר אור וטלוויזיה פתוחה – עצות להגנה על הבית !

יוצאים לחופשה, לא מספיק להשאיר אור וטלוויזיה פתוחה !

עצות להגנה על הבית.

באדיבות: שוקי פליין, מנכ"ל "רשף בטחון".

 

הגנה על הבית חשובה בכל עת, אך חשוב להדגיש שבית ללא השגחה הוא טרף קל לגנבים מקצועיים או מזדמנים. גנבים יודעים לזהות בית ריק או שיש בידם מידע מוקדם בין אם מתוך היכרות מקדימה עם בעלי הבית או עקב שיחה מקרית במכולת או במוסך.

 

שוקי פליין, מנכ"ל רשף בטחון, חברה ארצית לשירותי שמירה ואבטחה מקבוצת תגבור, מספק מדריך נגד פריצות ומסביר :" כאשר רוצים למגן את הבית, עומדות לפנינו אפשרויות רבות, חידושים טכנולוגיים יכולים לסייע לשמור על השגרה של הבית, כך שלמתבונן מבחוץ ידמה שאנחנו שם. אך לפני כל מערכות האבטחה הטכנולוגיות, המצלמות והאזעקות, הכרוכות בעלויות גבוהות בואו נתחיל בדברים הפשוטים. חשוב לדעת, הגנב המצוי לא יגיע למקום שממוגן היטב או לפחות נראה ממוגן".

 

מיגון ללא עלות או בעלות נמוכה:

לא להעלות פוסטים לרשתות החברתיות:

כיום קל מאוד למשוך תשומת לב של אנשים מפוקפקים ברשתות החברתיות,  מספיק שתתייגו את עצמכם בפייסבוק כשאתם בדיוטי פרי או שתעלו תמונות מהחופשה לאינסטגרם וכבר יצרתם חלון שעות נוח מאוד עבור הפורץ המזדמן.

 

לא להשאיר מפתח בסביבת הבית:  
המקום הראשון שגנב יחפש בו הוא מתחת לשטיח בכניסה, מתחת לעציץ או ארון החשמל או בכל מקום שקל להגיע אליו.

 

בדיקת מנעולים:
מומלץ להזמין מנעולן מורשה כדי לבחון את מיגוני הדלתות והחלונות.

 

סורגים:
למרות שאנשים לא אוהבים סורגים בטענה שהם גורמים לתחושה של כלא, סורגים הם אמצעי מיגון מעולה למניעת חדירת פורצים דרך חלונות הבית. לכן מומלץ לשקול התקנת סורגים בחלונות אליהם קיימת נגישות קלה.

 

שילוט חיצוני:
התראות בשילוט אודות מערכות אזעקה, מצלמות וכלבים נושכים גם אם אינם קיימים בפועל, יכולים להרתיע גנב ממוצע.

 

תאורת לילה חיצונית:
מומלץ להתקין תאורת לילה הנדלקת מעצמה ברגע שמתקרבים לבית.

 

תאורה פנימית:
רצוי להשאיר אור דולק ולהסיט וילונות ותריסים.

 

עיתונים בבוקר:
לא לשכוח להפסיק את מנוי העיתון לתקופת החופשה, הצטברות עיתונים בכניסה לבית מעידה על היעדרות ממושכת.

 

תיבת דואר וביקור בבית:

הצטברות דברי דואר בתיבת הדואר מעידה על כך שבעלי הדירה לא נמצאים בדירה פרק זמן ארוך. בקש משכן או בן משפחה לרוקן את תיבת הדואר אחת למספר ימים. באותה הזדמנות בקש שישקו את הגינה והעציצים ויגרמו לבית או הדירה להיראות פעילים ולא נטושים.

 

אמצעי מיגון מתקדמים:

בית חכם:

למי שיש ברשותו מערכת "בית חכם" הגדירו תוכנית לפי לוח זמנים מגוון להפעלת אמצעים שונים בבית: פתיחת וסגירת תריסים, הדלקת וכיבוי תאורה, הדלקת וכיבוי מערכות מולטימדיה, הדלקת אור בכניסה לבית בשעות החשיכה, הפעלת מערכות ההשקיה באמצעות גלאים חיצוניים.

 

מערכת אזעקה:

אם קיימת מערכת אזעקה בבית חובה להפעיל אותה בעת יציאה לחופשה, אך לא פחות חשוב להשאיר אצל שכן שאפשר לסמוך עליו מפתחות הבית וקוד נטרול למערכת, על מנת שבעת אזעקת שווא ניתן יהיה לנטרל את האזעקה ולחסוך מהשכנים את המטרד.

במידה ואין מערכת אזעקה רצוי לשקול התקנה של מערכת כזו. מגוון מערכת האזעקה הוא עצום וחשוב לדעת שיש צורך בהתאמה של מערכת האזעקה לבית ולנסיבות, לעיתים מערכת פשוטה ומתוכננת היטב תיצור מיגון יעיל וטוב יותר ממערכת אזעקה משוכללת ויקרה שאינה מותאמת לבית ולצרכים.

 

ניתן להתקין כיום מערכות אזעקה אלחוטיות המונעות את הצורך בחציבות בקירות ופותרות בעיות התקנה בבתים ישנים יחסית או בבתים בהם אין תשתית מוכנה למערכת אזעקה.

 

מערכת האזעקה מקבלת התראות מגלאים הפזורים בבית, עקרון חשוב במיגון בית הוא למגן את הבית במידת האפשר באמצעים המפעילים את האזעקה לפני חדירת הגנבים לבית עצמו ולשם כך ניתן להשתמש בגלאים חיצוניים המותקנים על מעטפת הבית, חצרות, חלונות בצידם החיצוני וכיו"ב.

כמו כן ניתן להפריד אזורי מיגון כך שבזמן שרוצים לשהות בבית באופן חופשי ועדיין להפעיל את מערכת האזעקה, ניתן להגדיר קוד המפעיל רק גלאים מסוימים, ככלל, המערכת ניתנת לתכנות מלא עד לרזולוציות של אזורי מיגון שונים בבית ובכך לשלוט באופן מוחלט במערכת בהתאם לצרכים ולנסיבות.

 

מצלמות אבטחה

קיימים מספר רב של סוגי מצלמות כיום בשוק. עיקר ההבדלים בין המצלמות מתבטאות באיכות התמונה, בשיטת השידור ובחיישני ההפעלה, לאחר הבנת ההבדלים הללו צריך להבין גם ההבדלים הקשורים באיפיון מיקום המצלמה, צורת ההתקנה ומיגון המצלמה.

 

מחירי המצלמות משתנה עם איכותן. ניתן להשיג מצלמות פשוטות במחירים נמוכים מאד ומצלמות מאד יקרות אשר לעיתים איכותן והפונקציות שהם יכולות למלא פשוט מיותרות. בחירת המצלמות הנכונות צריכה להיעשות לאחר איפיון מדויק של הצרכים ותנאי העבודה של המצלמות.

 

ללקוח פרטי, עדיף לרכוש מערכת המבוססת על סוג אחיד של מצלמות בהתאמה לצרכיו כך שיתאפשר תכנון גמיש של מערכת אבטחה ביתית. המצלמה המומלצת היא: מצלמת IP כיפה אנטיוואנדל עם עדשה מתכווננת 2.8-12 מ"מ, 2 מגה פיקסל עם IR מובנ לצילום בחשכה.

 

רצוי לבדוק את איכות המצלמה ע"י חיבור המצלמה ישירות לטלוויזיה או למסך ייעודי.  מצלמה עם רזולוציה טובה תספק תמונה ברורה ואיכותית, לצורך הבדיקה תבחנו אובייקט בעל קווים ישרים (שולחן לדוגמה) במצלמה טובה קווי המתאר של האובייקט יהיו ישרים.

 

צילום: יח"צ

 

חיבור למוקד סיור ומוקד רואה

מערכות האזעקה והמצלמות הן אמצעים מצוינים להרתעה, אך מה עושים כאשר למרות אמצעים אלו עדיין מתבצעת פריצה?

אפשרות אחת היא להתמודד עם הפריצה בכוחות עצמכם, לשלוח שכן או בן משפחה קרוב או להזעיק משטרה, אפשרויות אלו מוגבלות ומהוות סיכון, במקרה של עימות עם הפורצים ומשטרה בדרך כלל תגיב לאט אם בכלל.

 

אפשרות מומלצת היא חיבור מערכות המיגון בבית למוקד חיצוני פרטי, בארץ קיימים כמה עשרות מוקדים פרטיים, חלקם מוקדים אזוריים המתמקדים באזור גיאוגרפי מסוים וחלקם מוקדים ארציים המספקים שירות בכל הארץ, במספר ערים קיים כוח שיטור עירוני המורכב מחברת מוקד פרטית ומשטרה.

 

ברגע שמתקבלת במוקד התראה, המוקד יוצר קשר טלפוני עם מי שמוגדר כאיש קשר, במידה ואין תשובה או שאיש הקשר מדווח על בעיה כלשהי, שולח המוקד רכב סיור המגיע במהירות האפשרית לבית, מבצע סריקה לגילוי מקור ההתראה ומטפל בה. זמן ההגעה של הסייר משתנה בהתאם לנסיבות כמו מרחק הסייר בזמן הקריאה, מצב התנועה וכו', בדרך כלל סייר יגיע תוך 5-30 דקות.

 

במידה וקיימת בבית מערכת מצלמות, ניתן לחברן למוקד רואה, כלומר, השידור מהמצלמות נקלט במוקד וכך המוקד רואה בעצם מה קורה בבית ומה הגורם שהפעיל גלאי / מצלמה. השידור מתחיל מספר שניות לפני ההתראה עצמה ונמשך עד לסגירת אירוע כך שבמקרה של פריצה יכול המוקד לדווח למשטרה על פריצה בזמן אמת והמשטרה בדרך כלל מגיבה במקרים כאלו במהירות האפשרית.

 

מחירי שוק ממוצעים לדוגמא:

בדיקת מנעולן מורשה

בדיקה לכלל פתחי הכניסה לבית

250 – 400

התקנת סורגים

מחיר לסורג חלון בגודל סטנדרטי

800 – 2,000 בהתאם לרמת הפרזול של הסורג

התקנת תאורה חיצונית

תאורת זרקור נדלקת מעצמה בעת תנועה

700 – 1,000 כולל עבודה וגוף התאורה

מערכות אזעקה

מערכת בסיסית לבית ממוצע על בסיס חיבור קווי (קו טלפון קבוע)

1,500 – 4,000 בהתאם לכמות הגלאים הנדרשת

מערכות אזעקה

 

מערכת בסיסית לעסק ממוצע על בסיס חיבור קווי (קו טלפון קבוע) ואלחוטי (משדר מבוסס ממסרים או סלולארי)

3,500 – 10,000 בהתאם לכמות הגלאים הנדרשת וסוג השידור האלחוטי)

מצלמות אבטחה

 

מערכת מצלמות בסיסית לבית כולל  מערכת הקלטה NVR

4,500 – 10,000 בהתאם לכמות המצלמות וסוגן.

מצלמות אבטחה

מערכת מצלמות בסיסית לעסק ממוצע כולל מערכת הקלטה NVR

6,000 – 25,000 בהתאם לכמות המצלמות וסוגן.

מצלמות אבטחה

מצלמה מוסלקת באביזר מבוססת כרטיס SD

500 – 2,500 בהתאם לאיכות המצלמה וסוג ההסלקה.

חיבור למוקד סיור

מחיר לחודש על בסיס מנוי לשנה

100-160 לחודש

חיבור למוקד רואה

מחיר לחודש על בסיס מנוי לשנה

150-250 לחודש

תוכנה וחיבור מצלמות לסמארטפון

תוכנה פשוטה ניתן להוריד חינם התקנה וחיבור המצלמות למכשיר כרוכה בידע מקצועי

0-250

 

 

 

 

לסיכום, גנב ממוצע רוצה להיכנס ולצאת במהירות עם מירב השלל שיוכל לשים עליו את ידו עליו, לכן, כל אמצעי שימנע או יעכב את הגנב מביצוע זממו יגן על הבית והרכוש.

 

אודות רשף ביטחון:

רשף בטחון מקבוצת תגבור היא חברה ארצית לשירותי שמירה ואבטחה שהוקמה בשנת 1993. החברה פועלת בפריסה ארצית מונה כ-200 עובדי מנהלה וכ-3000 עובדים בתפקידי שמירה, אבטחה, סיור, מוקד, סדרנות, וניהול פרויקטים. התשתית הארגונית והלוגיסטית של החברה מונה כ-200 כלי רכב מסוגים שונים, ביניהם כלי רכב ממוגני, ו-8 מחסני נשק מאושרים הפרוסים בכל רחבי הארץ. בין הלקוחות הבולטים להם רשף ביטחון מעניקה את שירותיה בישראל, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק מזרחי, רכבת ישראל, מקורות, רשות הטבע והגנים, משרדי ממשלה, עיריות ועוד.