כותרות אחרונות
Search

יין מאונטיין פיק 2014 של יקב "טורא" זכה בציון 90 בטעימת היין של מגזין היין היוקרתי "Wine Spectator"

הישג מרשים ליקב טורא: יין מאונטיין פיק 2014 זכה בציון 90 בטעימת היין של מגזין היין היוקרתי "Wine Spectator"

 

"Wine Spectator", כתב העת לתרבות היין הנחשב ביותר בארה"ב, שצוות המומחים שלו הם מהמובילים בעולם המפרסם ביקורות על אלפי יינות מרחבי העולם (15 גיליונות בשנה), העניק ציון 90 ליין מאונטיין פיק 2014 של יקב "טורא"

 

המגזין  "Wine Spectator" נוסד ב-1976 והסקירות והציונים שהוא מפרסם נחשבים לאורים ותומים אצל אוהבי היין. האירוע השנתי של ווין ספקטייטור בניו יורק Wine Experience הוא אחד מאירועי היין היוקרתיים בעולם והוא כולל חגיגה של טעימות מודרכות, מפגשים וסדנאות עם מיטב יינות העולם, בהובלתם של הייננים ובעלי היקבים עצמם.

 

צילום: יח"צ

 

Mountain Peak של יקב "טורא" הינו בלנד בסגנון בורדולזי שנעשה מארבעה זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטיט ברדו, שנבצרו מהחלקות המובחרות של היקב, ויושנו בחביות עץ צרפתיות חדשות במשך 22 חודשים. יין פירותי, כבד ומאוזן. היין בעל צבע אדום ארגמני עז עם ניחוחות פרי אדום בשל וגרגרי יער, תיבול קל של פלפל שחור, ציפורן ומנטה, גוף מלא וחומציות מאוזנת. היין השוכב תקופה ממושכת בחביות, עובר תהליך יישון במרתפי היקב וזוכה בפרסים רבים בארץ ובעולם, בהם מדליית כסף בתחרויות כמו: "דיקנטר", "וינאליס". ב 2018 זכה היין בפעם השביעית ברציפות במדליית זהב בתחרות אשכול הזהב הנחשבת לתחרות האוסקר הישראלית.

 

 ארז בן סעדון היינן והבעלים של יקב טורא: "אנו גאים ומתרגשים לנוכח הציון המאד מכובד שזכה היין שלנו בטעימה של "Wine Spectator". זו פעם ראשונה ששלחנו טעימות למגזין ומאד שמחים כי גם הטועמים שם, שנחשבים לטובים בעולם, מבינים שיש יין טוב בישראל, וכי האיכות של יינות של יקב טורא היא ברמה הטובה ביותר. אנו מבטיחים כי נמשיך לפעול ולעשות הכל כדי לשמור על הרמה, האיכות  והשירות שאנו מעניקים ללקוחות שלנו."

 

צילום:ארכיון: חיים שפיגל יו"ר, ורד וארז בן סעדון בתחרות אשכול הזהב – צילום יח"צ

 

 

על יקב טורא:

יקב אחוזה משפחתי ומוקפד (Estate Winery), בין הבודדים הקיימים בישראל. בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, מהם מגיעים הענבים ליקב.

 

היקב שהוקם בשנת 2003, ומהבציר הראשון יצרו 1200 בקבוקים, גדל בהתמדה ועד לבציר 2017 הגיע היקב לייצור של כ – 100,000 בקבוקים בשנה. כרמי היין נטועים החל משנת 1997, ביישוב ברכה. הכרמים התגלו ככרמים מהאיכותיים ביותר בארץ, בעלי טרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר באזור וברחבי הארץ. זהו מיקום אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים, מרוכזים ואיכותיים.

 

כל מגוון יינות היקב מאוזנים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע ואהבה רבה לאדמה ומבטיחים הנאה מירבית ללקוחות. בכרמים גדלים 14 זני הענבים הפופולריים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, שיראז, פטיט ורדו, פינו נואר, שרדונה, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר וויוניה, מהם מייצרים ביקב 3 סדרות, שניים-עשר סוגים של יין. סדרת הבסיס היא ‘מאונטן ויסטה’ ובה יש את רוב התוצרת של היקב, ובסך הכל שישה יינות: פינו נואר, בלנד אחד, שני לבנים שאחד מהם חצי יבש, רוזה ויין קינוח עדין.

 

ביקב פועל מרכז מבקרים, המכיל עד 55 איש, בו ניתן לסייר, לטעום ממבחר יינות היקב ואף ליהנות מארוחה בשרית/חלבית בתום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה שמופק בבית בד במקום, ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

 

כשרות היין OU, הרב אונגר ,הרב המקומי, ובד"צ בית יוסף

לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882   ורד 052-7966613 מייל: info@turawinery.com