כותרות אחרונות
Search

יקב מונד משק 24 במושב משמרת מזמין אתכם לטעימות יין בכל יום שישי החל מהשעה 12 בצהרים

בכל יום שישי מתכנס פרלמנט מתחלף ביקב "מונד" במושב משמרת

 חובבי ואוהבי יין מוזמנים להגיע ולהתלהב !

את משה  והרצל קרן הבעלים של יקב "מונד" במושב משמרת פגשתי לראשונה בתערוכת "סומלייה" 2017 והתרשמתי לטובה כבר מהטעימה הראשונה של היין שהוצע לי. בהמשך לאחר ששמעתי כי בכל יום שישי בשעות הצהרים המוקדמות, מתכנס ביקב פרלמנט מתחלף כדי לטעם יינות לנשנש גבינות וחמוצים ולשוחח על נושאים שברומו של עולם,  החלטתי לבדוק מה באמת קורה שם, פיניתי את הזמן ולקראת השעה 11:00 של יום שישי חורפי אביבי שטוף שמש, הגעתי בעזרת הוויז ל"יקב מונד", אי שם במושב משמרת משק 24.

משה והרצל קרן הבעלים של יקב מונד – צילום: אבי בר

את פני קיבלו בחביבות רבה  משה קרן מבעלי היקב והמנכ"ל שהוא גם הבעלים של מכון דפוס  גדול בתל אביב,  הרצל קרן מבעלי היקב, בכיר  במועצת הירקות ויינן בהכשרתו וברנרד הכורם שבשטח המשק שלו במושב משמרת ממוקם "יקב מונד" שהוקם ב- 2004 אחרי שהאחים נדבקו בחיידק היין. הרצל קרן היינן של היקב, עבר את הקורס  לייננים אצל ניר שחם ביקב שורק, ולקח כמה קורסים והשתלמויות שהביאו אותו להבנה טובה בתחום היין. במהלך הקמת היקב, ביקרו האחים משה והרצל קרן ביקבים באזורי יין גדולים: טוסקנה, צרפת ועמק הנאפה, למדו היטב את הנושא ויישמו את זה ביקב שלהם.

צילום: אבי בר

במהלך שהותי ביקב, פגשתי את עופר שמואל רואה חשבון המתגורר בראשון לציון והבעלים של שלושה משרדים מצליחים בירושלים, תל אביב וניו יורק, שסיפר כי הוא מגיע לעיתים קרובות מראשון לציון כדי לקנות יינות ממבחר היינות שמציע  יקב "מונד" והמליץ עליהם בחום. כמון עופר שמואל יש רבים המגיעים ממרחקים כדי ליהנות מהיין המצוין של יקב "מונד"

ראוה החשבון עופר שמואל לא מוותר על היינות של יקב "מונד" ומגיע מראשון לציון כדי לרכוש אותם – צילום: אבי בר

מאחר והפרלמנט המתחלף מתכנס לקראת השעה 12:00 ניצלתי את הזמן כדי לערוך סיור ביקב ומחוצה לו והתעכבתי בשטח הפונה לכיוון השדות, סמוך למשטח בטון גדול, שם אמור להיות מוקם בזמן הקרוב מרכז המבקרים החדש של היקב שיאכלס גם את הפרלמנט של יום שישי וימשוך אליו מבקרים רבים כך מקווים האחים קרן.

כאן ייבנה מרכז מבקרים – צילום: אבי בר

יקב מונד הוקם בשנת 2004 על ידי האחים משה והרצל קרן במושב משמרת שבגוש תל מונד והוא מייצר קרוב ל- 25,000 בקבוקים של יינות כשרים בשנה, מהזנים "קברנה סוביניון", "מרלו", שיראז – קברנה, "קברנה פרנק", "פטיט סירה", פטיט ורדו, מהם מכינים יין אדום, יין לבן חצי יבש ויבש, רוזה, יין מוסקט לקינוח ויין בסגנון פורט. כל יינות היקב, ללא יוצא מן הכלל, מתיישנים בחביות עץ אלון מובחרות במטרה לייצר את היינות האיכותיים ביותר שניתן. יקב מונד נושא את שמו של הלורד אלפרד מונד, מי שגאל לפני כ- 80 שנה את אדמות השרון המזרחי המייצג את החזון לעשייה תוך חיבור לטבע.

צילום: אבי בר

יינות יקב מונד זוכים להצלחה ולראיה, יינות יקב מונד זכו בשנים האחרונות במדליות זהב וכסף בתחרויות יין בין לאומיות. כמו כן, זכו יינות יקב מונד לתארים "התמורה הטובה למחיר" ולפרגון גדול מצד רבים מאנשי המקצוע והמומחים בענף היין בישראל, בגלל איכותם הגבוהה ומחירם ההוגן.

ביקב מונד יש מבחר גדול של יין שהתיישן כמו שצריך והגיע לאיכויות גבוהות. והתוצאות מרשימות  גם בקרב חובבי היין והעוסקים בתחום, זוכה יקב מונד  בכבוד והערכה ועל אחד הקירות ביקב מתנוססים בגאווה, תעודות רבות על זכייה בתחרויות "טרה וינו".

משה קרן מבעלי יקב "מונד" על רקע תעודות ההוקרה והזכיות הרבות בתחרויות יין- צילום: אבי בר

 

במהלך שהותי במקום טעמתי יינות מסוגים שונים בהם: קברנה סוביניון רזרב 2012, מרלו 2012, רוזה, ייו לבן יבש וחצי יבש וגרנד מונד 2014.

על שני יינות הדגל של היקב קברנה סוביניון ומרלו 2012

קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2012 – צילום: אבי בר

קברנה סוביניון  – ספיישל רזרב 2012

יין אדום יבש

אחד מיינות הדגל של יקב "מונד"

 היין מיוצר מענבי קברנה סוביניון שגדלו בכרם בן זמרה, בשילוב נגיעות של ענבי מרלו ושיראז הגדלים ברמות נפתלי.

הענבים נבצרו בקטיף ידני והיין יושן והשתבח בחביות עץ אלון משובחות במשך 18 חודשים.

 

********************************

מרלו רזרב 2012 צילום: אבי בר

מרלו רזרב 2012

יין אדום יבש

היין מיוצר מענבי מרלו הגדלים ברמות נפתלי  בשילוב נגיעות של קברנה סוביניון שגדלו בכרם בן זמרה  ושיראז הגדל ברמות נפתלי

הענבים נבצר בקטיף ידני והיין התיישן והשתבח בחביות עץ אלון משובחות 18 חודשים

************************************