כותרות אחרונות
Search

ירין שחף מציג את הטרנד הבא בתחום האיפור: ליפסטיק שחור

ירין שחף מציג את הטרנד הבא: ליפסטיק שחור

החורף הקרוב הולך להיות דרמטי מתמיד.  הליפסטיק השחור הופך לכוכב העונה. איך מתכוננים לסתיו דרמטי ומלא תשוקה? למי מתאים הגוון, ואיך להשתמש בו אותו מבלי להפוך לנערת פאנק מכיכר העיר !

אחרי שתרבות הפאנק ((punk עשתה צעדי התאקלמות במיינסטרים (תוספות גוונים  שיער בכחול-ורוד, חצאי ראשים מגולחים, לק בגוונים של ירוק ותכלת) היה זה אך עניין של זמן עד שהליפסטיק האדום-הקלאסי, יוחלף בשחור. מסביר ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות:  "השפתון השחור מגיח לא רק מקבוצת הפריקיות, אלא מושפע  ממראות ה"רטרו" של שנות העשרים. מדובר בימי ראשית הקולנוע ב"שחור-לבן". האיפור הוא בהשראת הצללים של האור, אשר בקע מן המסך אל תוך האולם החשוך. מכל אלה מגיעים צבעים ניגודיים של שחור לבן, בעלי נוכחות.

yarin-7-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9d

ירין שחף עם דוגמנית – צילום: הילה אלקיים

המהפכה כבר כאן

הצבע והמרקם העכשוויים, מסמלים תחילתה של מהפכה באיפור השפתיים. הצבעים הקלאסיים כמו אדום, חום, ורוד וגם כתום מפנים את מקומם לטובת גוונים  שעד כה לא היו מוכרים במשפחת השפתונים, כמו: שחור, אפור, תכלת וירוק. השינוי האופנתי הגדול דומה למהפכה, שעברה על צבעי הלק לפני חמש-שש שנים. גווני הלק המסורתיים פינו מקום לצבעי ציפורניים בכל קשת הצבעים.  ואם כל זה לא מספיק דרמטי, הרי ששחף צופה לשנים הבאות גם איפורי שפתיים בתלת-ממד. כלומר לא שכבה אחת ודיי, אלא שילובים של כהה ובהיר, שיעניקו מראה נפוח ומלא תשוקה. גם תוספות של מרקמים כמו אבקות   נוצצות יונחו מעל השפתון ויעניקו מראה תלת-ממדי לשפתיים.

 

הגיע לקו האדום

בדומה לגוון האדום, הצבע השחור מסמל יצירתיות ויצריות, מיניות ודרמה. האדום והשחור הם מצבעי היסוד (לא ניתן ליצור אותם על ידי ערבוב צבעים). בעוד שהצבע האדום, לא מתייאש מלדרוש תשומת לב, הרי שהשחור הוא שילוב של כל הצבעים יחד. הוא סמל של הלא נודע, בנוסף להיותו סמל לאלגנטיות, כוח, מיניות, פיתוי וגם מסתורין.

yarin-10-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9d

צילום: הילה אלקיים

הקרדיט לכוכבות הבינלאומיות

המראה המונוכרומטי הזה הבליח כבר לפני שתי עונות, אלא שעכשיו הוא מתקרב לנחלת הכלל. קרדיט "פורצות הדרך" של השפתון השחור מגיע מהגזרה ההוליוודית: ריהאנה, קים קרדשיאן, רוני מארה, ריטה אורה, וחברותיהן אימצו את המגמה.

 

איך לעשות זאת נכון ?

מריחת ליפסטיק שחור, שונה מהותית ממריחת שפתונים בגוונים אחרים. הגוון הכהה דורש שרטוט מדויק ומוקפד. "ניתן בקלות ליפול למלכודת 'מראה המכשפה' אם מוותרים על תרגול יסודי מקדים. ככל שהצבע שונה יותר מהגוון הטבעי, כך חשוב יותר ליצור קו מתאר (מסגרת לשפתיים) ע"י עיפרון שפתיים. רק אחר כך ניתן למלא בגוון הנחשק."  מסביר ירין שחף, "העיפרון עשוי שעווה ומונע מהליפסטיק השמנוני לזלוג אל מחוץ לשפתיים ועל ידי כך שומר על מראה סימטרי ואחיד."

yarin-9-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9d

צילום: הילה אלקיים

למי ומתי מתאים הטרנד?

לאלו הנועזות, שאוהבות אמירה במראה החיצוני, יש תמורה בעד האגרה. אלה שחצו את גיל ה- 35 יאלצו לוותר. שפתיים שחורות לא מתאימות לשעות היום. לעומת זאת, לבילוי ערב הן מתאימות במיוחד. אסור לשכוח שדוגמנות של שפתיים שחורות מחייבת תחזוקה. מידי פעם, כדאי  לתת מבט אל המראה  כדי לוודא שהצבע לא דהה וחלילה לא נמרח על השיניים.
אין ספק, שמדובר בטרנד לאמיצות, אבל גם נשים מעודנות יותר יוכלו לצלוח את המראה. הסוד הגדול הוא חוק מס' 1 באיפור: איזון – כשמאפרים את השפתיים בהדגשה מובלטת יש להמעיט באיפור העיניים.

זהירות!
ליפסטיק שחור מתאים לבעלות עור בהיר בלבד. הוא לא הולך עם עור שחום. את עלולה להסתכן ולהראות כמו צל מאיים של עצמך. הוא כן מתאים לבעלות שפתיים עבות. ו…..אל תשכחי שמדובר בצבע הכי דרמטי שיש. מי שעוטה אותו יכולה להתענג על כך שהיא רוכבת על טרנד אופנתי ולא יותר מזה.

 

צילום: הילה אלקיים

איפור: ירין שחף

ע. מאפר: אילנה קוליחנוב

ע. מאפר: יסמין מגן

סטיילינג: גלי גרינפלד דרייר

עיצוב שיער: ליאו בן דוד

דוגמניות: טניה ודניאל מסוכנות MC2 ומיה מסוכנות SAY TALENT

http://www.yarin-shahaf.co.il/