כותרות אחרונות
Search

"ישראל מתגייסת" – פלטפורמת גג לאומית טכנולוגית לחיבור בין הצרכים העולים מהשטח לבין המשאבים והתרומות מהמגזר העסקי והפילנתרופי.

"מרסל" – מרכז הסיוע הלאומי – פקע״ר, צילום: הפורום הכלכלי חברתי

 

"ישראל מתגייסת"

פלטפורמת גג לאומית טכנולוגית לחיבור בין הצרכים העולים מהשטח ומתועדפים על ידי המרכז לסיוע לאומי (מרס"ל) של פיקוד העורף, לבין המשאבים והתרומות מהמגזר העסקי והפילנתרופי.

 

הימים הקשים מנשוא שעוברים על כולנו גורמים להרתמות יוצאת דופן, רצון וצורך עז של גורמים רבים במשק לתרום, לעשות ולחזק את כוחות הביטחון, האזרחים והעורף הלאומי. אולם, בהיעדר גוף אחד שמנהל את הנושא ומתכלל אותו, נוצר כאוס וכשל שוק במערכת שמביא לחוסרים, כפילויות בזבוז משאבים וגם להונאות ומעילות.

 

״ישראל מתגייסת״, היא פלטפורמה דיגיטלית לאומית שפותחה בשבוע האחרון ליצירת משאב לאומי מאוחד לחיבור הצרכים האזרחיים המנוטרים על ידי מרכז הסיוע לאזרח (מרס״ל) של פיקוד העורף, לבין התרומות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי. בנוסף, עמותות שירצו לעלות צרכים יוכלו לעשות זאת באמצעות טופס ייעודי אשר יהיה נגיש בפלטפורמה.

 

"מרסל" – מרכז הסיוע הלאומי – פקע״ר, צילום: הפורום הכלכלי חברתי

 

הצרכים מעודכנים מדי יום, ובהתאם לבקשות המגיעות למרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף מהרשויות המקומיות ומעמותות שונות.

 

הפלטפורמה הוקמה כזירה לצרכים שתועדפו במרכז סיוע לאומי של פיקוד העורף לבין עסקים וקרנות המעוניינים לסייע. היתרון הינו שהסיוע ניתן לצורך שנבדק ונמצא כי המערכות הרשותיות והממשלתיות לא אמורות לטפל בו והוא מועבר לסיוע של העסקים והקרנות.

 

המערכת פותחה בתמיכתה של חברת סיסקו, התומכת בהסבת המערכת לצרכים בזמן המלחמה. הפלטפורמה היא תוצר של שיתוף פעולה בין פיקוד העורף, הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי, רשת התורמים JFN, פורום הקרנות בישראל, IATI- האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, Deloitte Israel , מפעל הפיס, המרכז לשלטון המקומי והמרכז לשלטון האזורי, מנהיגות אזרחית – ארגון הגג של העמותות והמועצה הישראלית להתנדבות.

 

"מרסל" – מרכז הסיוע הלאומי – פקע״ר, צילום: הפורום הכלכלי חברתי

 

הזירה בנויה מ-5 ראשי דסקים שמתכללים את כלל המשק – יכולות צהליות, משרדי ממשלה, מחוזות, ארגוני מתנדבים וחברה אזרחית, עסקים ותרומות ופועלים בה 23 משרדי ממשלה, כ-650,000 מתנדבים, כ-600,000 עסקים, חברות הייטק ותעשיות מתקדמות, כ-90 קרנות פילנתרופיות פרטיות ופדרציות, כ-450 תורמים פרטיים מהעולם, 259 רשויות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות.

 

במסגרת שיתוף הפעולה הוקם דסק עסקי ופילנתרופי בתוך מרכז הסיוע לאזרח של פיקוד העורף. הדסק אחראי לרכז את נושא התרומות, לחבר בין היכולות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי לבין הביקושים שעולים במערכת ובמרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף.

 

קישור למערכת:  https://ilrises.org /