כותרות אחרונות
Search

כוחה של תודעה: בין מחשבה לגוף.! בבית הנשיא ובשידור חי באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

 

 

כוחה של תודעה: בין מחשבה לגוף.!

מפגש שני בסדרת אירועי מדע ודעת המשותפים לבית הנשיא ולאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

יום רביעי כ"ה בטבת תשפ"ג, 18 בינואר 2023, בשעה 16:00.

המפגש יועבר בשידור חי מקוון מבית הנשיא.

 

אילו מנגנונים קיימים בבסיס הקשר שבין הנפש לגוף? כיצד משפיעים מצבו הרגשי ומחשבותיו של חולה על יכולתו להתמודד עם מחלתו? כיצד פועלות תרופות דמה (פלצבו)? כיצד נדע אם טיפול שאנו מקבלים עובד? כיצד משפיעה התקשורת על תפיסתו של הציבור בנושאי מחלות, טיפולים וחיסונים?

 

שאלות אלה ועוד יידונו במפגש חוקרים שייערך בבית הנשיא בנוכחות תלמידי תיכון מצטיינים מכל רחבי הארץ ויועבר בשידור חי באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

 

זהו השני בסדרת מפגשים חדשה וייחודית, פרי יוזמתם של נשיא האקדמיה למדעים פרופ' דוד הראל ונשיא המדינה מר יצחק הרצוג. כל מפגש מתמקד בסוגיה עכשווית מתחומי מדעי הטבע, הרוח או החברה וכולל הרצאת מפתח קצרה מפי מדען או מדענית מהשורה הראשונה ולאחריה תגובות מפי שני דוברים, אנשי מקצוע או אישי רוח מהתחום.

 

המפגש יתקיים ב-18 בינואר 2023 במשכן הנשיא בירושלים ויעסוק בכוחה של התודעה ובקשר שבין המחשבה לגוף. המפגש ייפתח בברכות של שני הנשיאים, ובמרכזו תישמע ההרצאה המרכזית מפי חברת האקדמיה הצעירה הישראלית לשעבר פרופ' אסיה רולס מהטכניון – מכון טכנולוגי לישראל. המגיבים להרצאה, שישפכו אור על הנושא מזוויות נוספות, הם ד"ר ארז גרטי, ראש תחום תקשורת המדע במכון דוידסון לחינוך מדעי, ודקלה אהרן-שפרן, כתבת הבריאות של תאגיד השידור הציבורי "כאן". לאחר מכן ייערך רב-שיח קצר בשילוב שאלות בני נוער מהקהל.

 

"תפקידה העיקרי של האקדמיה הלאומית למדעים, כפי שנקבע בחוק האקדמיה, הוא לקדם את המדע בישראל. אין דרך עמוקה ואסטרטגית יותר למימוש מטרה זו מאשר הנחלתו והנגשתו של המדע לדור הצעיר, שהם עתודת המדענים שלנו", אמר נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל. "סדרת מפגשי 'מדע ודעת' בבית הנשיא היא הזדמנות נהדרת של האקדמיה להפגיש את בכירי המדענים בישראל עם בני נוער, כדי לטעת בהם את הסקרנות המדעית ולטפחה, ואני מודה לנשיא המדינה על חסותו החשובה לאירוע זה, ולא פחות מכך – על שותפותו לקידום המדע בישראל".

 

פרופ' הראל עומד בראש ועדת האקדמיה למפגשי מדע ודעת בבית הנשיא. עוד מכהנים בוועדה חברי האקדמיה פרופ' יונינה אלדר, פרופ' מוחמד חאג' יחיא ופרופ' יוסי שילה. בהמשך שנת תשפ"ג מתוכנן מפגש נוסף בסדרה. נושאו יפורסם בהמשך.

 

המפגש השני בסדרת מדע ודעת בבית הנשיא: כוחה של תודעה: בין המחשבה לגוף

יום רביעי כ"ה בטבת תשפ"ג, 18 בינואר 2023, בשעה 16:00

בבית הנשיא ובשידור חי באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים