כותרות אחרונות
Search

כללי "עשה ואל תעשה" בעת גלישה ברשת האינטרנט

כללי "עשה ואל תעשה" בעת גלישה ברשת האינטרנט

באדיבות: אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב- Power Communications ומנהל פעילות Sophos בישראל

השבועות הקודמים לכריסטמס ובכלל קניות ברשת, הם חגיגה לפושעי הסייבר, הזוממים להשתמש בכל אמצעי שעומד לרשותם על מנת לנצל את פעילות הקניות התוססת ברשת.

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב- Power Communications ומנהל פעילות Sophos בישראל אמר כי: "פושעי הסייבר צפויים השתמש ב'פישינג', אימיילים חכמים, שעשויים להראות כהצעות מיוחדות או כהודעה על משלוח מתנות. במציאות, האימיילים הללו מתוכננים על מנת לטמון פח לצרכנים כדי שיקליקו ויעבירו אליהם מידע אישי ורגיש, כמו פרטי קשר, מספר תעודת זהות, פרטי כרטיס אשראי ועוד".

hacker-2

צילום: אבי בר

חברת Sophos מזכירה לצרכנים לשים לב לתשע נקודות חשובות בעת הרכישות ברשת:

  1. הנחות לא הגיוניות: אם עסקה און-ליין מציעה הנחה שנראית גדולה מידי מכדי להיות אמתית, היא כנראה לא אמתית. לחצו על Delete!

  2. רשתות אלחוטיות לא מוכרות: היזהרו מרשתות אלחוטיות לא מוכרות אם אתם מבצעים קניות באמצעות הסמארטפון שלכם. עדיף שתקלידו את מספר כרטיס האשראי שלכם רק כאשר אתם מגיעים הביתה.

  3. שימו לב לשינויים קלים באיות שמות המותגים: פושעי סייבר משנים אות אחת או שתיים בשם המותג על מנת להערים על הצרכנים כדי שישתפו במידע האישי שלהם.

  4. התקנים לבישים יהיו בפוקוס של פושעי הסייבר השנה: אפסו סיסמאות!

  5. סיסמאות: השתמשו בסיסמאות שונות וקשות לניחוש בחשבונות שונים. השתמשו באותיות קטנות וגדולות, מספרים וסמלים (ניתן להיעזר בווידאו של Sophos על מנת ללמוד כיצד לייצר סיסמה חזקה).

  6. התקינו או עדכנו פתרון למניעת רוגלה במחשב שלכם: פושעי הסייבר משיגים מידע באמצעות תוכנות רוגלה, כיום יותר מתמיד. הגנו על עצמכם מפני כל סוגי הנוזקות, כולל רוגלות, אשר רושמות את פרטיכם הפיננסיים בעוד אתם מקלידים אותם.

segelman-1

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב- Power Communications ומנהל פעילות Sophos בישראל – צילום: יח"צ

חברת Sophos גם מדגישה מספר צעדים שאסור בשום אופן לעשות, אם לא רוצים להיות חשופים לפריצות במהלך ה- Black Friday:

  1. סיסמאות פשוטות שקל לזכור: סיסמאות כמו "סיסמה" או "12345" – הן כמו לתת סוכריה לתינוק. האקר בינוני יעלה עליהן בשניות.

  2. אותה סיסמה לכל החשבונות: זה מעייף לזכור סיסמאות שונות לבנק, לקניות בסופר או לאימייל, אבל תזכרו – אם להאקר יש גישה לסיסמה אחת שלכם, הנזק שהוא יכול לעשות יהיה גדול יותר אם אותה סיסמה חולשת על כל החשבונות שלכם ברשת.

  3. תיקיה בסמארטפון או באימייל שכוללת את כל הסיסמאות שלכם: יש לכם סיסמה נפרדת לכל חשבון, יופי – אבל תיקייה שכוללת את כל המידע הזה היא גן עדן להאקרים. השתמשו במנהל סיסמאות שאתם יודעים שהוא בטיחותי.

  4. התעלמות מהודעות על עדכונים בסמארטפון ובלפטופ: קל להתעלם וללחוץ על "הזכר לי מאוחר יותר", אבל חלק מהעדכונים הללו כוללים עדכוני אבטחת מידע חשובים שצריכים לצאת לפועל.

  5. לא לפתוח לינק או קובץ מצורף באימייל משולח לא מזוהה: אתם סקרנים, זה ברור, אבל אימיילים של פישינג הופכים נפוצים יותר ויותר, וחלקם מצליחים להערים גם על החכמים ביותר. כלל האצבע הוא: אל תפתחו לעולם אימייל אם לא ציפיתם לו.

  6. מענה לאימיילים שמודיעים לכם על פעילות לא רגילה בחשבון שלכם: רוב האימיילים שכוללים התראות על תרמית או הונאה בחשבון שלכם הם בעצמם מעשה הונאה. אל תענו עליהם, אל תקליקו על הלינקים. במקום זאת, לכו ישירות לאתר האינטרנט של הספק (או התקשרו אליו) על מנת לבדוק את הנושא. הקלקה על לינק באחד האימיילים הללו ו"רישום" היא דרך קלאסית לאבד את שם המשתמש שלכם.

  7. ללחוץ על "זכור אותי" כאשר אתה מתחבר לאתר כלשהו: זה נוח להתחבר לאחר שכבר זוכר את הסיסמה שלכם, אבל האם באמת הייתם רוצים לאפשר לפושעי הסייבר גישה לחשבון הפייסבוק שלכם לדוגמה? תמיד בצעו log out ולעולם אל תלחצו על "זכור אותי".

  8. לא להאמין לעסקאות טובות מידי: אין דבר כזה iPhone בחינם. האקרים יציעו לכם עסקאות תחרותיות מדהימות. אם העסקה טובה מידי מכדי להיות אמתית – פשוט סרבו לה, אל תיקחו את הסיכון.

  9. התחברות לרשת אלחוטית לא מוכרת: השתמשו רק ברשת אלחוטית מאובטחת, אחרת כל המידע בסמארטפון שלכם, החל מחשבון הפייסבוק שלכם ועד האפליקציה הבנקאית שלכם, יכול להיות חשוף להאקרים ופושעי סייבר. אם אתם לא בטוחים שהרשת בטוחה.

  10. לבדוק תמיד את העסקאות שלכם או את הפעילות בכרטיס האשראי: חשוב לבדוק את חשבון האשראי באופן קפדני בתקופה זאת על מנת להימנע מהונאות. אם גיליתם תשלומים לא מזוהים, הודיעו לבנק שלכם מידית.