כותרות אחרונות
Search

כל מה שתרצו לדעת על "וויגובי" – טיפול חדשני בהשמנת יתר.

צילום:  www.obesity.org.il

 

כל מה שתרצו לדעת על "וויגובי" – טיפול חדשני בהשמנת יתר.

"וויגובי" הינה תרופה לירידה במשקל הניתנת בזריקה אחת לשבוע. התרופה מסייעת למטופלים לרדת בסביבות נפח משמעותי ממשקל גופם על ידי דיכוי התיאבון.

 

על ידי פעולה דומה להורמון פפטיד-1 דמוי גלוקגון (GLP-1), תרופה זו גורמת למשתמש להרגיש שובע על ידי צריכת פחות קלוריות. GLP-1 משפיע על אזורי המוח האחראים על בקרת הרעב וצריכת המזון. יכולתה של תרופה זו לדכא רעב נמצאה בשנת 2021, והיא בעלת פוטנציאל לסייע בטיפול נגד השמנת יתר.

סימנים של עודף משקל או השמנת יתר

עלייה הן בנפח והן במשקל של הגוף היא המדד העיקרי להשמנה. לחולים הסובלים מעודף משקל יש לעתים קרובות את התסמינים הבאים:

  • קשיי נשימה גם בפעילות גופנית קלה;
  • יתר לחץ דם וכאבי ראש;
  • כאבים בגב ובמפרקים, מה שהופך אפילו תנועות פשוטות למאתגרות בגלל העומס על מערכת השרירים והשלד;

התסמינים עשויים לכלול:

  • עצירות, נפיחות לאחר ארוחות;
  • ירידה בחשק המיני;
  • הפרעות במחזור החודשי, לרבות מחזור לא סדיר או לא קיים;
  • חולשה, חוסר יציבות רגשית ועייפות.

כיצד מתפתחת השמנת יתר, ומהם הסיכונים הכרוכים בה?

עודף שומן נגרם בעיקר משני דברים: צריכת מזון גדולה מדי ביחד לשריפת הארנגיה של הגוף מפעילות גופנית. הקשר בין שני הדברים גורם ב-90% מהמקרים להשמנת יתר. מצבים התורמים להתפתחות השמנת יתר כוללים צריכת כמות מופרזת של ארוחות עתירות קלוריות ומכילות פחמימות פשוטות ושומנים מן החי, כגון משקאות ממותקים, מאפים, מזון מהיר, נקניקים, מזון מעושן ומטוגן ומשקאות מוגזים.

בתזונה הטיפוסית המודרנית, ניתן למצוא פריטים אלה בכמויות נכבדות. במקביל, רובנו יושבים פרקי זמן ארוכים והעבודה הופכת פחות מאומצת, כך שאנו אוכלים יותר קלוריות ממה שאנו שורפים. עודפי קלוריות נפלטים מהגוף דרך השומן התת עורי, סביב האיברים הפנימיים ומקומות נוספים.

רבות מההשפעות של השמנת יתר מזיקות לבריאות האדם ואפילו לחיים עצמם, שכן עודף משקל משפיע על מצבם של כל איבר ומערכת בגוף.

השמנת יתר קשורה להופעת מחלות רבות, כולל:

  • מחלות לב;
  • סוכרת סוג 2;
  • פריצת דיסק;
  • מחלות אונקולוגיות ומחלות אנדוקריניות אחרות.

באילו נסיבות משתמשים בתרופת וויגובי?

וויגובי, בדומה לתרופת אוזמפיק, היא אחת מכמה תרופות חדשות נגד סוכרת שמאפרות לרופאים שליטה חדשה על רמת הגלוקוז בדם, HbA1c (אינדיקטור המראה את ממוצע הגלוקוז בדם לאורך תקופה ארוכה), חילוף החומרים בשומן, משקל ויתר לחץ דם.

יש להשתמש עם וויגובי רק עבור אנשים הסובלים מעודף משקל חמור. התקן הוא מדד מסת הגוף (BMI), המוגדר כמספר גדול מ-30 או 27 כאשר קיימים מצבים רפואיים אחרים (כגון כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם וכו').

יחד עם שינויים תזונתיים ופעילות גופנית, וויגובי יכולה להיות בחירה טיפולית מעשית עבור אנשים אלה. אנשים הסובלים מעודף משקל בדרך כלל זקוקים לסיוע רפואי. זה לא רק עניין של שינוי תזונה. התרופה וויגובי אינה מתאימה לאנשים עם אינדקס מסת גוף של 22 או 26, גם אם הם רוצים לרדת כמה ק"ג.

כאשר מתמודדים עם השמנת יתר, עדיף לנקוט בגישה זהירה כאשר מתמודדים עם מעט משקל עודף. ברוב המקרים, הדבר כרוך באימוץ משטר אימונים אידיאלי ותזונה מותאמת המפחיתה למינימום צריכת פחמימות, מלח וסוכר. טיפול תרופתי הוא אפשרות שמרנית נוספת.

התרופה וויגובי יכולה לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם במצבים אלה מבלי לגרום לאי נוחות. ניתן ליצור קשר עם Obesity למידע נוסף.