כותרות אחרונות
Search

מגוון אפשרויות ומתכונים עם דג הטונה.

צילום: resized_pexels-photo-5836992.jpeg ,קרדיט ל ROMAN ODINTSOV באתר PEXELS

 

מגוון אפשרויות ומתכונים עם דג הטונה.

אוכל טוב הוא המפתח לבריאות איתנה, ולפעמים הוא יכול לעשות את כל ההבדל בין חולשה ועייפות לבין חיוניות ואנרגטיות. אין אחד שלא יודע כמה חשובה ההזנה העצמית על מנת שהגוף יתפקד בצורה המיטבית שלו. העניין הוא שהקצב המהיר של החיים והעצלנות – שנראה שמושרשת עמוק בכל אחד מאיתנו – לרוב מונעים מאיתנו להשקיע אקסטרה של מאמץ למען עצמנו. וככה יוצא שהרבה פעמים אנחנו בוחרים לאכול בחוץ או להזמין במקום פשוט לבשל.

 

יש גם איזו תפישה כזו שבריאות וטעם לא יכולים לבוא ביחד, זה או זה או זה. והאמת היא שהיום באנו להוכיח את הטענה ההפוכה. גם אתם יכולים ללמוד להכין לעצמכם אוכל איכותי בקלות. גם אתם יכולים לאמץ אורח חיים בריא שלא פוסח על הטעם. ובעינינו, עם כמות נמוכה של קלוריות בטונה וסט ערכים מושלם – חבל לפספס כזאת הזדמנות.

 

אז… המטרה שלנו במאמר הזה היא לתת לכם כמה מתכונים קלים להכנה שתוכלו לנסות עוד היום. מקווים שתשאבו מזה השראה להמשך.

 

מק אנד צ'יז עם טוויסט

מצרכים: חמאה, אגוז מוסקט מגורד, קמח, חלב, פסטה בצורת צדפים, עגבניות מיובשות בשמן, גבינת מוצרלה, גבינת צ'דר, בצל ירוק, פלפל שחור וטונה בשמן זית.

אופן הכנה: ממיסים 50 ג' חמאה על מחבת, מוסיפים כף של אגוז מוסקט, שתיים עד שלוש כוסות חלב, ארבע כפות קמח, שלוש כוסות פסטה מבושלת בצורת צדפים, כוס של עגבניות מיובשות, 200 גרם צ'דר מגורדת, 200 גרם מוצרלה מגורדת, שתי קופסאות טונה, קצת בצל ירוק קצוץ, ונגיעה של מלח פלפל. מערבבים את הכל, שופכים לתוך תבנית ואופים למשך חצי שעה על 180 מעלות.

ספגטי בולונז דג

גם כאן יש לנו מתכון פשוט ומדהים של פסטה עם טונה.

מצרכים: חצי קילו ספגטי, בצל קצוץ, 2 שיני שום קצוץ, קוביות גזר, ארבע עגבניות גדולות, ענף סלרי קצוץ, כפית שמן זית, קופסת טונה בשמן זית, שני סרדינים, שתי כוסות יין לבן לבישול, כף רוטב עגבניות, נגיעה של פטרוזיליה.

אופן הכנה: מרתיחים מים בסיר ומבשלים את הספגטי. במקביל, מטגנים את השום על מחבת, מוסיפים את הגזר, הבצל והסלרי בסדר הזה. שופכים את היין ומצמצמים נוזלים על אש גבוהה (ואפשר גם לוותר על היין, מה שתעדיפו). לאחר מכן מוסיפים גם את הסרדינים והטונה ומטגנים קצת. מוסיפים את העגבניות החתוכות עם הרוטב, אחר כך גם את הפטרוזיליה ומבשלים למשך עשרים דקות. אחרי שהפסטה מוכנה, מסננים ושופכים לסיר את הרוטב.

סלט בורגול עם טונה ועדשים

מצרכים: קופסת טונה בשמן זית, 2 כוסות בורגול מוכן, כוס עדשים שחורות, שלוש כפות שמן זית, שני בצלים קצוצים, שני גזרים קלופים ומגורדים, שלוש כוסות מים רותחים, מלח, פלפל וכמון.

אופן הכנה: משרים את הבורגול במים חמים למשך שעה, שוטפים ומסננים היטב. מטגנים את הבצל עד שהוא מזהיב, מוסיפים את העדשים השחורות יחד עם שלוש כוסות מים רותחים. מתבלים עם מלח, פלפל וכמון לפי הטעם ומנמיכים את האש אחרי הרתיחה. אחרי חצי שעה מוסיפים את הגזר והבורגול ומערבבים הכל. בסיום הבישול משאירים את הסיר מכוסה לעשר דקות נוספות ורק אז מוסיפים את נתחי הטונה. ניתן לאכול קר או חם.

קציצות טונה

ולסיום, ראוי שניתן גם מתכון להכנת קציצות טונה לילדים.

מצרכים: שתי קופסאות טונה בשמן זית, שתי ביצים, שתי כפות פירורי לחם, כף רסק עגבניות, שמן זית לטיגון, תבלינים (מלח ופלפל), עלי פטרוזיליה קצוצים וטריים. מספיק להכנת כ-6 קציצות, ניתן כמובן לשחק עם הכמויות בהתאם למספר הקציצות שתרצו להכין.

אופן הכנה: מפוררים את הטונה לתוך קערה גדולה ומוסיפים את הביצים יחד עם פירורי הלחם. שופכים כף רסק עגבניות, מעט פטרוזיליה קצוצה, מתבלים לפי הטעם ומערבבים היטב. נותנים לתערובת לשבת במקרר למשך חצי שעה על מנת שהטעמים ייספגו וכדי שיתקבל מרקם אחיד. מוציאים את התערובת בתום הזמן, מחלקים אותה לקציצות קטנות ומטגנים בשמן חם.

אלה המתכונים להיום, מבטיחים שיש עוד מאיפה שהם הגיעו. ועד הפעם הבאה נשמח לשמוע איך יצא לכם!