כותרות אחרונות
Search

כנס העמותה הישראלית למיגון מפני אש ( NFPA-il ) ינסה לחזות את השינויים בתחום ההתמודדות עם האש לקראת שנת 2030.

 

 

 

העולם אמנם צועד קדימה !

אך איך הוא יגן על עצמו מפני סכנות האש ?
 כנס העמותה הישראלית למיגון מפני אש ( NFPA-il ) ינסה לחזות את השינויים בתחום ההתמודדות עם האש לקראת שנת 2030.

הכנס ייערך ביום רביעי, 25.3 באולם סמולרש, באוניברסיטת ת"א.

הכניסה בתשלום – פרטים והרשמה: באתר העמותה

בניית מגדלים לגובה, מנהרות וכבישים תת-קרקעיים, תעשיית רכב מתקדמת ועוד. העולם צועד קדימה ואיתו נושא ההגנה והבטיחות מפני אש. על פי מומחים כבר תוך עשור, ב-2030, נראה שינויים דרמטיים בתחומים אלה.

מי שעוקבת אחר השינויים הללו ובמקביל פועלת במגוון הרחב של מיגון מפני אש ובכלל זה פיתוח מודעות ציבורית בנושא מיגון נגד אש, מניעת דליקות, תקינה בארץ ובעולם, אמצעי מיגון וכיבוי אש, קידום מחקר, היא העמותה הישראלית למיגון מפני אש. העמותה הוקמה בשנת 2017 ע"י מספר חברים בעלי ניסיון רב שנים בתחום ההתמודדות עם סיכוני אש ודרכים למניעתה. העמותה הוקמה והוכרה כשלוחה של ארגון ה-NFPA האמריקאי המונה כ 70,000 חברים. (National Fire Protection Association).

 

כעת, עורכת העמותה בישראל את הכנס השנתי שלה תחת הכותרת "בטיחות אש בשנת 2030 – שינויים טכנולוגיים ואנרגיה חלופית" שייערך ביום רביעי, 25.3 באולם סמולרש, באוניברסיטת ת"א.  

אורחי כבוד בכנס יהיו נשיא NFPA העולמי, ג'ים פולי, שייתן את תחזית ה – NFPA לשנת 2030, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי שיציג את אתגרי הכיבוי וההצלה לשנת 2030.

בהמשך יזכו המשתתפים לשמוע את הרצאתה של ד"ר כרמית רפופורט מאוני' חיפה על "התנהגות אנושית במצבי חירום" והרצאות נוספות מפי מומחים ברמה העולמית בנושאי אנרגיה חלופית.

 

צילום ארכיון: דוברות כיבוי אש

 

נושא האנרגיה החלופית שנחשב לאחד הנושאים המעניינים והאקטואליים כיום בעולם יקבל, במה בכנס. נציג חברת נובל אנרג'י ירצה על שיקולי בטיחות אש באסדת הפקת גז טבעי. המומחה הבינ"ל ד"ר גיגו דה פריינטה ירצה על "סוללות ליתיום – התמודדות עם סיכוני אש". בהמשך היום, יסכם את הנושא טפסר/מ  רן שלף שירצה על אירועי אש בשנה החולפת.

 

לדברי אינג'. ד"ר שמואל נתנאל, יו"ר העמותה : "השימוש ההולך וגובר באנרגיה חלופית, הבניה המודרנית לגובה , הבניה הירוקה, הרחבת המינהור התחבורתי  וצמצום הרגולציה מציבה אתגרים מקצועיים בפני העוסקים בתחום. בשנת 2019 נהרגו 21 איש ונרשמו כ 50,000 ארועי שריפה בישראל.  לדבריו: "הכנס נועד להעניק לכל מי שעוסק בישראל בתחום בטיחות האש על גווניו השונים, מידע,  מגמות וחידושים בנושא.  אתגר הבטיחות על רקע השינויים הטכנולוגיים  מורכב וההתמודדות איתו מחייבת ריכוז מאמץ של בעלי מקצוע רבים עם נקודות מבט שונות. על אף העלייה בסיכוני-האש, הנזקים קטנו במשך השנים ומספר ההרוגים מאש, הולך וקטן, כל זאת בהתייחס למדינות שיש להם קודים, סטנדרטים, תקנים ותקנות".

 

 

לפרטים נוספים והרשמה לכנס: באתר העמותה : nfpa-il.org.il

 

על העמותה:

העמותה הישראלית למיגון מפני אש הוקמה כדי לעסוק לקדם את כל נושאי בטיחות אש והצלת חיים במדינת ישראל והיא פועלת  בתחומי הפעילות הבאים: מניעת דליקות, מיגון מפני אש, כיבוי אש, פיתוח מודעות ציבורית בנושא מיגון אש, קידום מחקר , יזום תקינה, קידום שיתוף פעולה וחילופי מידע בין העמותה למוסדות וארגונים הקשורים לנושא בארץ ובעולם ועוד. בין השאר, מבקשת העמותה באמצעות חבריה לצמצם את מספר הנפגעים בדליקות ואת נזקי הדליקה באמצעות שיפור המודעות והחינוך לבטיחות אש בקרב הציבור והקהילה. העמותה מקיימת ימי עיון, השתלמויות, דיוני פורומים מקצועיים, הכנת מסמכי עמדה ועוד. העמותה משמשת מוקד ידע ארצי תוך השענות על הידע הקיים והידע המתחדש באופן קבוע של ארגון NFPA בארה"ב.