כותרות אחרונות
Search

לאחר שנתיים של אירועים וירטואלים, כנס "EcoMotion" העשירי יוצא לדרך באקספו ת"א.

 

 

מתחנות טעינה המבוססות מימן ועד אוטובוסים אוטונומיים: לאחר שנתיים של אירועים וירטואלים, כנס "EcoMotion" העשירי יוצא לדרך באקספו ת"א.

אירוע "EcoMotion" העשירי יוצא לדרכו וחוזר להיות פיזי, האירוע יתקיים ב-11.5 (יום ד') באקספו ת"א.

קהילת התחבורה החכמה "EcoMotion", אשר עורכת מדי שנה אירוע בו נחשפים בעלי עניין בתחום התחבורה החכמה לחידושים ורעיונות שונים המוצגים על ידי סטארטאפים מהארץ ומחו"ל, חוגגת עשור של פעילות בכנס בו לוקחים חלק סטארטאפים, משקיעים, חברות ותאגידים מרחבי העולם העוסקים בטכנולוגיות תחבורה.

 

 

תחום התחבורה החכמה הינו אחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק הטק הבינלאומי, והתרומה הישראלית אליו היא חסרת פרופורציות: מובילאיי, וויז, ויה ושמות רבים אחרים המוכרים בכל העולם. רק בשנת 2021 הושקעו מעל מיליארד דולר בסטארטאפים ישראליים בתחום המוביליטי, לא כולל הנפקות.

 

החברות השונות המשתתפות בכנס מתחלקות לחמש קטגוריות – תחבורה אוטונומית ומקושרת, שירותי ניידות, חשמול ואנרגיה, רחפנים ותעופה ושרשרת האספקה.

בין הדוברים הבולטים באירוע: שרת התחבורה, מרב מ יכאלי, שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, יאנגצ'ו צ'י, נשיא ומנהל חדשנות ראשי בקבוצת יונדאי, ניקולאי מרטין, סגן נשיא BMW Group , גיל גור אריה, מנהל נתונים ואנליטיקה גלובליים, ב- Ford Motor Company, ז'אן פרנסואה סלסי, סגן נשיא טכנולוגיות מתקדמות בקבוצת רנו.

לאירוע צפויים להגיע מעל 3000 משתתפים, מלמעלה מ-40 מדינות בעולם ותוצג בו תערוכה בה יוצגו כ-100 מיזמים ישראלים ובינלאומיים, בין החברות המציגות מספר ותיקות ומוכרות בתחום כגון: סטורדוט, Hailo וקוגנטה, לצד חדשות שעדיין לא נחשפו. בין החברות המציגות: תחנת טעינה לרכבים חשמליים אשר לראשונה מבוססת על מימן, תצוגה ראשונה של פלטפורמת האוטובוסים של חברת REE ומערכת בטיחות ייעודית לאופנועים של חברת Ride Vision.

מאיר ארנון, יזם ויו"ר הכנס: "כשהקמנו את אקומוושן בשנת 2011 לא חשבנו שאנו בונים תעשייה חדשה בארץ, פשוט רצינו לבנות אקוסיסטם שיעזור ליזמים להגיע לשיחות משמעותיות עם יצרני הרכב, מה שיוביל לעסקים משותפים. זה קרה, ועם מעל 600 סטרטאפים  בתחום ועשרות נציגויות של תעשיית הרכב שקמו פה, אין ספק שנבנתה פה תעשייה חדשה. תעשיית הרכב הגלובלית למדה לאמץ טכנולוגיות ויכולות מספקים חיצוניים תוך שהיא מבינה שישראל הוא המקום שכדאי לבוא אליו כדי למצוא מוצרים, פיתוחים ויכולות פורצות דרך. כל הכבוד ליזמים הרבים שהשכילו לנצל את כל אלה ולבנות טכנולוגיות וחברות מפוארות. בעבר תעשיית הרכב התחרתה על פרפורמנס, היום היא מתחרה על חישמול, נהיגה עצמאי ועל פיצ'רס וזה נותן הרבה מקום לחברות הישראליות להתחרות כי בכל אלה אין גבול לדמיון ולחדשנות".

 

אביתר טרון, מנכ"ל "EcoMotion" צילום: שי קמריני

 

אביתר טרון, מנכ"ל "EcoMotion": "מהפיכת המידע והבינה המלאכותית שינתה את פניה של תעשיית התחבורה והרכב, כמו תעשיות רבות אחרות. לפני יותר מעשור זיהה המכון הישראלי לחדשנות, כי שינוי זה מהווה הזדמנות לישראל: אין למדינה יתרון בייצור מסורתי של רכב ואמצעי תחבורה, אבל ההון האנושי בישראל יכול להוות גורם מכריע בהפיכתה של ישראל למובילה בתחום. המכון רתם את הממשלה, ויחד הקימו את אקומוושן במטרה לעודד לקדם ולסייע ליזמות בתחום התחבורה, ולמצב את ישראל כמובילה בעולם, ואכן עשור לאחר מכן, ישנם מעל 650 סטארטאפים בקהילה, נציגויות של עשרות חברות בינלאומיות מוצבות כאן באופן קבוע בחיפוש אחר חדשנות ישראלית, ומשקיעים ואקסלרטורים מובילים מציגים מוביליטי כתחום התמחות. העשור האחרון היה הצלחה עצומה לאקומוושן, שהיא היום מותג גלובלי, שהכנס השנתי שלה נחשב לאחד משלושת המובילים בעולם.  בעשור הקרוב נמנף הצלחה זו לשינוי המרחב הציבורי, כך שמהפכת התחבורה החכמה תגיע לכל תושב ותושבת."

 

אודות קהילת "EcoMotion":

EcoMotion הוא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה והתעשייה, שהוקם במטרה לקדם את פיתוחה של פעילות יזמית רב-תחומית רחבה בתחום התחבורה החכמה ולמצב את ישראל כמובילה עולמית בתחום.