כותרות אחרונות
Search

לוחמת קרקל הפכה למשותקת בשתי רגליה בעקבות איומי סכין, והוכרה כנכת צה"ל בעקבות ערעור שהגיש עו"ד יואב אלמגור (בתמונה)

לוחמת בגדוד החי"ר קרקל לא תוכל עוד ללכת בחייה, לאחר שאיומי סכין מצד חיילת במהלך הטירונות הותירו בה טראומה נפשית קשה. עו"ד יואב אלמגור, המייצג את הלוחמת, ערער למשרד הביטחון על החלטה קודמת ותבע להכיר בה כנכת צה"ל בשיעור 100% לצמיתות. 

משרד הביטחון קיבל את התביעה וציין כי על אף שאין כל ממצא רפואי שיכול להצביע על נכותה, הרי שלמעשה רגלי הלוחמת אינן מתפקדות.  מאז הוויכוח הקשה עם החיילת, שלא גלש לפסים פיסיים, משותקת הלוחמת מהמותניים ומטה – ומתניידת בעזרת כיסא גלגלים.

לאחר שדחו בתחילה את תביעתה, חזרה בה קצינת התגמולים במשרד הביטחון וקיבלה את הערעור שהגיש עו"ד יואב אלמגור בשם הלוחמת, וקבעה כי הלוחמת סובלת מ-100% נכות לצמיתות. לדברי עו"ד אלמגור, רופאים מעריכים כי הלוחמת סובלת מקונברסיה, הפרעה נפשית שבאה לידי ביטוי בתופעות נוירולוגיות – ללא כל הסבר נוירולוגי.

"למעשה, מקור הנכות של הלוחמת הוא נפשי ולא פיזי", אומר עו"ד אלמגור. "למרות שבתקנת הנכים אין ליקוי ספציפי המתאר את מצבה החריג של הלוחמת, משרד הביטחון הכיר בה כמי שסובלת מפרפלגיה – שיתוק בשתי הרגליים – בשיעור של 100%".

almagor 1

צילום: אייל אורלי

 עו"ד יואב אלמגור http://www.almagorlaw.co.il מייצג נפגעי גוף, נכי צה"ל, נפגעי איבה, נפגעי תאונות עבודה ותאונות דרכים ונפגעי רשלנות רפואית, בוועדות רפואיות של אגף השיקום במשרד הביטחון ושל הביטוח הלאומי ובבתי המשפט.