כותרות אחרונות
Search

עבריין מס שנמלט במהלך ניהול התיק נגדו – נתפס סמוך למחסום ג'בעה

הודות לשיתוף פעולה בין רשות המסים, משטרת ישראל ומשרד הביטחון, נתפס סמוך למחסום ג'בעה עבריין מס שנמלט במהלך ניהול התיק נגדו. בהמשך, הובא החשוד לבית המשפט ומעצרו הוארך עד תום ההליכים נגדו

תושב מבאר-שבע (55) עבריין מס, שהורשע בביצוע עבירות על חוק מע"מ שגרעו מקופת המדינה כ-3 מיליון ₪, נתפס לפני כשבועיים במחסום ג'בעה, הסמוך לישוב ג'בעה שבשטחי הרשות הפלסטינית, זאת הודות לשיתוף פעולה פורה ופעילות אינטנסיבית של רשות המסים – יחידת המודיעין במשרד מע"מ באר שבע, משרד מע"מ תל-אביב 2, מכס מעברים וכן משטרת ישראל ומשרד הביטחון.

לפיכך, המחלקה המשפטית במע"מ באר שבע הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים. כב' השופטת שוש שטרית נעתרה (1.11.15) לבקשה והורתה על מעצרו עד תום ההליכים של עבריין המס. באוקטובר 2009 הוגש כתב אישום נגד תושב מבאר-שבע (55), שייחס לו ניכוי מס תשומות בהתבסס על חשבוניות כוזבות, בהיקף עסקאות של כ-16.5 מיליון ₪, שהמע"מ בגינן הוא כ- 2,800,000 ₪. הנאשם שהוא עוסק מורשה בענף עבודות בנייה ושיפוצים, כפר במיוחס לו והמשפט נגדו התנהל ואף נקבע דיון למתן הכרעת הדין ליוני השנה. אולם מאז, ניתק הנאשם קשר ולא ניתן היה לאתרו.  

המבקשת הודיעה לבימ"ש כי בשל הקושי לאתר את הנאשם, הועבר הטיפול בעניינו לטיפולם של גורמי המודיעין ברשות המסים, תוך שיתוף עם משטרת ישראל ואחרים. ואכן הודות לפעילות שלובת הזרועות של כלל גורמי האכיפה הוא נתפס, כאמור, במחסום ג'בעה, הגובל בשטחי הרשות הפלסטינית.

רשות-המיסים

בסוף אוקטובר הורשע הנאשם בכל העבירות המיוחסות לו, כב' השופט ג'ורג' אמוראי מבית משפט השלום בבאר שבע כתב בהכרעת הדין: "המסקנה המתבקשת מכל האמור כי הנאשם הגיש את הדוחות וניכה את מס התשומות בהסתמך על החשבוניות שהוצאו לו שלא כדין (ולכל הפחות מתוך עצימת עיניים) ומתוך מטרה להקטין את חבות המס…". במקביל, כאמור, הגישה מנהלת המחלקה המשפטית במע"מ באר שבע, עו"ד יהודית אביטן, בקשה למעצר עד תום ההליכים. כב' השופטת שוש שטרית נעתרה (1.11.15) לבקשה והורתה על מעצרו עד תום ההליכים.