כותרות אחרונות
Search

לידיעת כריסטיאנו רונאלדו ומוחמד סאלח !

לידיעת כריסטיאנו רונאלדו ומוחמד סאלח !

האם הדרך שבה שחקנים חוגגים הבקעת שער יכולה להוביל לניצחון הקבוצה ?

82% מהשחקנים אשר מרימים את ידיהם באוויר לאחר הבקעת שער שייכים לקבוצה המנצחת.

 

קצת לפני שריאל מדריד וליברפול ייפגשו לכר הדשא בקייב בגמר ליגת האלופות, מחקר "השחקן ה -12" שנערך עבור מאסטרקארד, נותנת החסות הרשמית לאירוע, חושף תובנות בנוגע לדרכי חגיגת השערים המובילה לניצחון במשחק, השפעת האוהדים על שחקני הכדורגל וניצחון הקבוצה ועד כמה צבעי המדים מעלים את הסיכוי לנצח.

צילום: יח"צ

לידיעת כריסטיאנו רונאלדו ומוחמד סאלח צורת חגיגת השערים יכולה לשפר משמעותית את הסיכוי לסיים כמנצחים בסוף המשחק. לפי המחקר, 82% מהשחקנים אשר מרימים את ידיהם באוויר לאחר הבקעת שער שייכים לקבוצה המנצחת, 79% מהשחקנים אשר חגגו "באגרופי ניצחון" לאחר כיבוש השער סיימו כמנצחים ו-77% מהשחקנים אשר "ניפחו" את החזה בגאווה לאחר ההבקעה ניצחו את המשחק. שחקנים אשר לא התרגשו לאחר כיבוש השער "וחגגו" אותו בצורה מאופקת מצאו את עצמם בצד המפסיד ב-49% מהמשחקים.

 

בנוסף, מחקר 'השחקן ה-12' בחן עד כמה מחוות מצד האוהדים משפיעות על מוטיבציית השחקנים. נמצא כי עידוד מאסיבי הכולל שימוש באביזרים כדוגמת צעיפים, שלטים ודגלים מגביר ב-8% את רמת המאמץ של השחקנים, כאשר לוקחים בחשבון את ההשפעה על פני כל 11 השחקנים על המגרש, מדובר על כוח שהינו שווה ערך לשחקן ה-12. בנוסף, שמיעת עידוד קבוע מהקהל מעלה ב-7% את המאמץ ומפיגה את עייפות השחקנים. אוהדים המחייכים לשחקנים יכולים לגרום לשינוי של 12% במוטיבציית השחקנים. 

ציךום: יח"צ

כאמור, בגמר ליגת האלופות ישחקו ליברפול במדים האדומים וריאל מדריד במדים הלבנים. המחקר מצא כי לבישת מדי הבית עדיפה לשתי הקבוצות. מדים לבנים מובילים לנראות טובה יותר ובולטות על המגרש ומדים אדומים מגבירים ב-20% את הסיכוי לנצח, הסיבות לכך מגוונות וייתכן כי מדובר בכך שהצבע האדום מעניק תחושה של דומיננטיות, אסרטיביות ותשוקה. כמו כן נמצא כי 60% מהזוכות בפרמייר ליג (הליגה האנגלית) בין השנים 1947-2003 שיחקו במדים אדומים.

 

עורכי המחקר הכינו 5 טיפים המסבירים כיצד הופכים לאוהד פרייסלס:

  1. להיות קולני בזמן העידוד וגאה בקבוצה – תורם להגברת מוטיבציית השחקנים.

  2. לעודד בצורה עקבית ורציפה – לטובת אווירה חיובית לאורך כל המשחק.

  3. לא לוותר על אביזרים נלווים – שימוש בצעיפים, דגלים, שלטים ועוד מדרבן את השחקנים.

  4. לשמוח ולחייך בזמן העידוד.

  5. ללבוש את מדי הקבוצה.